Το κοινό γρήγορα καλεί ένα ασθενοφόρο για καταστάσεις που δεν είναι απειλητικές για τη ζωή, λέει ένας παραϊατρικός, και οι άνθρωποι θα αντιμετωπίσουν εύκολα την υπηρεσία ως “24ωρη Uber-lance”. Συχνά, όταν οι άνθρωποι καλούν το 111 και τους συμβουλεύονται να φτάσουν στο νοσοκομείο, καλούν ένα ασθενοφόρο, λέει ο παραϊατρός, ο οποίος είναι από τη βορειοανατολική Αγγλία. Ο παραϊατρός κατηγορεί επίσης τον ευρύτερο τομέα της υγείας και της κοινωνικής περίθαλψης ότι εφαρμόζει την ίδια νοοτροπία προς την υπηρεσία ασθενοφόρων με το κοινό.
“Έχει χάσει εντελώς την ταυτότητά του ως υπηρεσία έκτακτης ανάγκης. Τα πληρώματα ασθενοφόρων επιλέγουν συνεχώς τις αστοχίες, τις ελλείψεις και τον φόρτο εργασίας αλλού στον τομέα της υγείας και της κοινωνικής περίθαλψης. Ειλικρινά, είμαστε εξαντλημένοι. Βρισκόμαστε στο τέλος του διαγράμματος ροής όλων.” Αυτό έχει οδηγήσει σε μια χρόνια έλλειψη ασθενοφόρων που είναι διαθέσιμα για όσους το χρειάζονται πραγματικά, λέει ο παραϊατρός.
“Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να τους σώσουμε, αλλά μόνο αν φτάσουμε εκεί μέσα σε λίγα λεπτά. Αλλά πού είμαστε; Όλοι είτε είμαστε κολλημένοι στο νοσοκομείο είτε χάνουμε τον χρόνο μας σε μια σκηνή μακριά από κάποιον που τηλεφώνησε στο 999 σοκαρισμένος που η αντιβιοτική του θεραπεία δεν διόρθωνε τη μόλυνση του αυτιού του μέσα σε πέντε ώρες από τη λήψη του πρώτου δόση.” Η κατάσταση δεν είναι βιώσιμη. “Οι εργαζόμενοι στα ασθενοφόρα έχουν καταπονηθεί τόσο πολύ με αυτή την εκθετική ζήτηση, που πολύ απλά, δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να είμαστε οι μαγικοί άνθρωποι που διορθώνουν το NHS.”
Περίπου 20.000 εργαζόμενοι στα ασθενοφόρα απεργούν, αλλά αυτός ο παραϊατρικός στα Μίντλαντς δεν είναι ανάμεσά τους. «Έλαβα μέρος σε απεργιακές κινητοποιήσεις το 1989 και έχω κακές αναμνήσεις από το πώς με άφησε οικονομικά», λένε. Ωστόσο, καταλαβαίνουν γιατί οι συνάδελφοι αναλαμβάνουν εργατικές ενέργειες. Ανησυχούν για τους ηλικιωμένους που δεν μπορούν να σηκωθούν ξανά μετά από πτώση και μένουν ξαπλωμένοι στο έδαφος για ώρες. Σε μια κατάσταση όπως αυτή, ο ασθενής θα έχει προτεραιότητα Κατηγορίας 3 – που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει πολύς χρόνος μέχρι να φτάσει ένα ασθενοφόρο και άλλες κλήσεις θα έχουν προτεραιότητα.