Ρεπορτάζ Υγείας

Λύκεια self test μαθητές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν αύριο τα λύκεια όλης της χώρας [vid]

Λύκεια self test μαθητές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν αύριο τα λύκεια όλης της χώρας [vid]
Μετά από πέντε μήνες λουκέτων στα σχολεία στις κόκκινες περιοχές, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την ασφαλή επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης αμέσως μετά το Πάσχα με στόχο να μην ξανακλείσουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Λύκεια self test μαθητές εκπαιδευτικοί: Με «οδηγό» τα λύκεια που ανοίγουν αύριο για να υποδεχτούν μαθητές και εκπαιδευτικούς με κανόνες προστασίας και υποχρεωτικά self test, ύστερα από πέντε μήνες στις κόκκινες περιοχές, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την ασφαλή επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης αμέσως μετά το Πάσχα, από τη Δευτέρα 10 Μαΐου και με στόχο να μην ξανακλείσουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.


Η κυβέρνηση έχει επενδύσει στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαίδευσης καθώς θεωρεί ότι η απομάκρυνση των μαθητών από τις φυσικές τους τάξεις έχει σοβαρές συνέπειες στην ψυχολογία και την κοινωνικοποίηση των μαθητών και λιγότερο στη μαθησιακή διαδικασία, αφού είναι γεγονός ότι η διδασκαλία εξ αποστάσεως λειτούργησε και θα εξακολουθεί να λειτουργεί, τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα για τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεβάζοντας την Ελλάδα στην πρωτοπορία της Ευρώπης, πράγμα για το οποίο μάλιστα το υπουργείο Παιδείας έλαβε τα εύσημα.

Τα λύκεια επελέγησαν από το υπουργείο Παιδείας να είναι η πρώτη βαθμίδα που θα επανέλθει στο σχολικό χώρο και για το λόγο αυτό ζητήθηκε το «πράσινο φως» της επιστημονικής επιτροπής, με βάση τα ακόλουθα τρία χαρακτηριστικά:

Πρώτον οι μαθητές της Γ’ λυκείου διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες αναμένεται αν διενεργηθούν εφέτος στην ώρα τους, με πιθανή ημερομηνία έναρξης τις 14 ή τις 15 Ιουνίου. Η λειτουργία μόνο της Γ΄ τάξης του λυκείου την οποία πρότειναν ορισμένοι επιστήμονες δεν ήταν εφικτή για τεχνικούς, πρακτικούς λόγους, καθώς άλλωστε οι καθηγητές διδάσκουν σε όλο το λύκειο και θα ήταν δύσκολο να βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας της Γ΄ λυκείου και να κάνουν τηλεκπαίδευση για τις άλλες δύο τάξεις.

Oι μαθητές της Γ’ λυκείου επιστρέφουν πρώτοι στα θρανία καθώς διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες αναμένεται αν διενεργηθούν εφέτος στην ώρα τους, με πιθανή ημερομηνία έναρξης τις 14 ή τις 15 Ιουνίου.

Παρότι υπάρχουν πολλοί μαθητές τη τελευταίας τάξης του λυκείου, οι οποίοι συνηθίζουν να αποφεύγουν προς το τέλος της σχολικής χρονιάς την παρουσία τους στο σχολείο, παίρνοντας εν γνώση τους απουσίες, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο σπίτι ή στο φροντιστήριο, η φετινή ιδιαίτερη χρονιά του κορωνοϊού έχει αλλάξει τα δεδομένα, καθώς ήδη απουσιάζουν σχεδόν πέντε μήνες. Επιπλέον το υπουργείο Παιδείας ήθελε να δώσει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να προετοιμαστούν με το όσο δυνατόν καλύτερο τρόπο και να επανεισαχθούν σιγά –σιγά στην ψυχολογία της σχολικής τάξης.

Δεύτερον, τα λύκεια έχουν λειτουργήσει εφέτος λιγότερο χρόνο με δια ζώσης μαθήματα από ό,τι οι υπόλοιπες βαθμίδες. Συγκεκριμένα από τις 10 Νοεμβρίου που έκλεισαν όλα τα σχολεία και μετά, τα λύκεια στις κόκκινες περιοχές δεν έχουν λειτουργήσει καθόλου, ενώ, αντιθέτως τα γυμνάσια, που ακολουθούν στην σειρά προτεραιότητας, λειτούργησαν για περίπου μιάμιση εβδομάδα ενώ τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία ήταν ανοιχτά για πέντε εβδομάδες.

Ο τρίτος λόγος που δόθηκε προτεραιότητα στα λύκεια συνδέεται με την κινητικότητα των πολιτών καθώς κρίθηκε ότι οι μαθητές λυκείου πηγαίνουν μόνοι τους στο σχολείο ενώ για παράδειγμα στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία , η κινητικότητα γονέων και κηδεμόνων θα εκτόξευε τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του ιού, σε μία συγκυρία , κατά την οποία βρισκόμαστε στην κορύφωση της πανδημίας. Η ιδιαίτερη επιβαρυμένη επιδημιολογική εικόνα της χώρας ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος διαφωνίας των μελών της επιτροπής που μειοψήφησαν στην απόφαση για το άνοιγμα των λυκείων, με χαρακτηριστική την ένσταση του εμβληματικού καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, ο οποίος επικαλέστηκε τους κινδύνους που επισύρει μία τέτοια απόφαση καθώς και την εντεινόμενη, ασφυκτική πίεση που δέχεται το Εθνικό σύστημα Υγείας από τις νοσηλείες και τις διασωληνώσεις ασθενών.