Κορωνοϊός τεστ σχολεία λιανεμπόριο: Με υποχρεωτικά αυτοδιαγνωστικά τεστ κορωνοϊού θα συνοδεύεται το σταδιακό άνοιγμα των δραστηριοτήτων όπως σχολεία, εστίαση και λιανεμπόριο. Μετά από 7 εβδομάδες, το επιδημιολογικό φορτίο στη χώρα μας -αν και εξακολουθεί να είναι επιβαρυμένο, παρουσιάζει στοιχεία σταθεροποίησης. Η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου ανέφερε ότι για πρώτη φορά ο δείκτης θετικότητας είναι σταθερός στο 6%. Η πίεση στο σύστημα Υγείας παραμένει υψηλή με τους διασωληνωμένους ασθενείς να ανέρχονται σε 707 ενώ τα ενεργά κρούσματα υπολογίζονται σε 23.500. «Μόλις το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα θα εξετάσουμε άνοιγμα δραστηριοτήτων είπε. Σε κανέναν δεν αρέσει να ανοίγουν και να κλείνουν δραστηριότητες» τόνισε η κ. Παπαευαγγέλου.
Εξήγησε ότι το άνοιγμα δραστηριοτήτων θα είναι σταδιακό και πολύ προσεκτικό και πως στόχος είναι να αξιοποιηθούν οι εξωτερικοί χώροι. Συζητείται επίσης, η χρήση διπλής ή ενισχυμένης μάσκας σε χώρους υψηλού κινδύνου. Παράλληλα θα αξιοποιηθεί το νέο εργαλείο των self test τα οποία θα είναι υποχρεωτικά για τους εργαζόμενους σε λιανεμπόριο, εστίαση, τουρισμό, ακτοπλοΐα, ναυτιλία, δικαστήρια καθώς και για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η δωρεάν διάθεση των τεστ από τα φαρμακεία θα ξεκινήσει στις αρχές Απριλίου.
Τα σενάρια για σχολεία και λιανεμπόριο
Στα μέσα της επόμενης εβδομάδας θα γίνει συζήτηση στην Επιτροπή των Ειδικών σχετικά με το λιανεμπόριο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει σχέδιο για επαναλειτουργία των καταστημάτων από τις 5 Απριλίου ή από τις 12 Απριλίου, σύμφωνα με το δυσμενές σενάριο. Το τέστινγκ θα είναι εκτεταμένο και μένει να φανεί αν τελικά τα καταστήματα θα λειτουργήσουν με τις μεθόδους click away ή click in shop ή με τον λεγόμενο «κόφτη» των τριών ωρών με μήνυμα στο 13032. Για τα σχολεία το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε στην επιτροπή σχέδιο για άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων και στις «κόκκινες» και στις «βαθιά κόκκινες περιοχές», ενδεχομένως από την 5 Απριλίου. Προϋπόθεση θα είναι αρνητικό τεστ μαθητών και καθηγητών που πιθανώς κάθε Δευτέρα.
Self test: Το νέο όπλο στη μάχη κατά της πανδημίας
Σύμφωνα με τον κ. Κοντοζαμάνη, τα self test θα είναι ένα βασικό εργαλείο για το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς, ενώ και η Βάνα Παπαευαγγέλου χαρακτήρισε τα ατομικά τεστ «όπλο» για την αντιμετώπιση της πανδημίας. «Δημιουργεί ξεκάθαρα νέες δυνατότητες. Είναι ένα όπλο που δεν είχαμε στη διάθεσή μας», σημείωσε από την πλευρά του και ο Νίκος Χαρδαλιάς. Ο επίκουρος καθηγητής Επιδημιολογίας και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων Γκίκας Μαγιορκίνης, δήλωσε πως «είναι αληθές και όχι ψευδές το δίχτυ ασφαλείας που θα δημιουργεί το τεστ». Η εφαρμογή αυτού του τεστ «δεν διαφέρει πολύ από τα ένα απλό τεστ κύησης. Η λήψη δείγματος γίνεται από το σάλιο στο στόμα κι από το εσωτερικό της μύτης» προσέθεσε ο επ. καθηγητής. Έχει υψηλή ευαισθησία που φτάνει το 80%, είναι αξιόπιστο και εύχρηστο και η εκμάθηση τής διαδικασίας απαιτεί την παρακολούθηση ενός τρίλεπτου βίντεο, «είναι ιδιαίτερα εύκολη», υπογράμμισε και προσέθεσε πως η διενέργεια του μία φορά την εβδομάδα «μπορεί να συνδράμει ουσιαστικά στον περιορισμό της πανδημίας».
Για ποιους θα είναι υποχρεωτικό το self test
Το self testing θα είναι υποχρεωτικό για συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης. Τις πρώτες ημέρες θα δοθεί προτεραιότητα στα άτομα έως 67 ετών, γιατί είναι εργασιακά ενεργή ηλικιακή ομάδα. Περισσότερες οδηγίες θα δοθούν τις επόμενες μέρες. Αν είναι θετικό, με δεύτερο ταχύ τεστ (rapid test) θα μπορεί να επιβεβαιωθεί το αποτέλεσμα. Εργαζόμενους σε ακτοπλοΐα, ναυτιλία, λιανεμπόριο, εστίαση, τουρισμό, μεταποίηση, δικαστήρια, επιχειρήσεις Στα σχολεία: υποχρεωτικό self test για εκπαιδευτικούς και μαθητές μία φορά την εβδομάδα
Τι κάνουμε αν βγει θετικό το self test
Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος του τεστ, τότε οι πολίτες με δεύτερο ταχύ τεστ που μπορεί να διεξαχθεί δωρεάν σε δημόσια δομή θα μπορούν να επιβεβαιώνουν το αρχικό αποτέλεσμα. Θα δοθούν επίσης τις επόμενες ημέρες οδηγίες για τη διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή των απαραίτητων πρωτοκόλλων για κάθε περίπτωση (απουσία από το σχολείο, την εργασία κ.λπ.).