Ρεπορτάζ Υγείας

Κορωνοϊός 1520: Ποια είναι η γραμμή για καταγγελίες και μέτρα για τον κορωνοϊό

Κορωνοϊός 1520: Ποια είναι η γραμμή για καταγγελίες και μέτρα για τον κορωνοϊό
Κορωνοϊός 1520: Σε 24ωρη βάση λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1520 της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για επιπρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα νέα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού στη χώρα. Στην ίδια γραμμή οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιούν καταγγελίες για τυχόν παραβάσεις ως προς την τήρηση των μέτρων κατά της Covid-19 πανδημίας.
Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Το τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων 1520, αναφορικά με την τήρηση των μέτρων κατά της COVID-19 πανδημίας, έχει ενεργοποιηθεί σε 24ωρη βάση σχεδόν από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού τον Μάρτιο του περασμένου έτους. Σε αυτήν την γραμμή οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιούν καταγγελίες για τυχόν παραβάσεις.


Το τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών απευθύνεται τόσο σε καταναλωτές όσο και σε επιχειρήσεις παρέχοντας επιπρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα νέα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού στη χώρα και έχει στόχο τη διασφάλιση της ομαλότητας της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτό τον αριθμό μπορούν να γίνονται και καταγγελίες για φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Μπορείτε εναλλακτικά να κατεβάστε την εφαρμογή της υπηρεσίας στο κινητό σας τηλέφωνο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: http://www.1520.gov.gr/index.php. Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή 1520 λειτουργεί ήδη ως Γραμμή Καταναλωτή από την Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή.

Τι κάνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:

  • Παραλαμβάνει τις καταγγελίες/αναφορές των καταναλωτών, τις οποίες τις ταξινομεί ανάλογα με τη βαρύτητα των καταγγελλόμενων παραβάσεων.
  • Εν συνεχεία, προβαίνει σε περαιτέρω έλεγχο και επεξεργασία των καταγγελιών μόνον εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο, αξιολογώντας μια σειρά από κριτήρια και μεταξύ άλλων την ανάγκη προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, τις πιθανές επιπτώσεις στο καταναλωτικό κοινό από την καταγγελλόμενη συμπεριφορά καθώς και το αποτέλεσμα που προσδοκάται από την παρέμβαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σε συγκεκριμένη υπόθεση.
  • Σε περίπτωση που διαπιστώσει παράβαση της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις.

Ωστόσο, δεν αποτελεί όργανο εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, καθώς η αρμοδιότητά της εξαντλείται στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των προμηθευτών για παραβάσεις της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει.

Έτσι, εφόσον επιθυμείτε την μεσολάβηση για την εξωδικαστική επίλυση της ατομικής σας καταναλωτικής διαφοράς με έναν προμηθευτή θα πρέπει να απευθυνθείτε στον Συνήγορο του Καταναλωτή (στοιχεία επικοινωνίας: Λ. Αλεξάνδρας 144, τηλ. 2106460734, fax: 210 6460414, ιστοσελίδα: http://www.synigoroskatanaloti.gr/), ο οποίος αποτελεί Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή.