ΗΠΑ Σιάτλ: Οι επιχειρήσεις του Σιάτλ παίρνουν τον νόμο στα χέρια τους για την καταπολέμηση των αστέγων, εξοργίζοντας τους ακτιβιστές Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λένε ότι τα οικολογικά μπλοκ είναι η μόνη τους επιλογή για να κρατήσουν τους καταυλισμούς αστέγων μακριά από τα καταστήματα Οι πολίτες του Σιάτλ αρχίζουν να «ξυπνούν» καθώς η εγκληματικότητα συνεχίζει να αυξάνεται Ο ιδιοκτήτης του Steele Barber Matthew Humphrey για την αυξανόμενη εγκληματικότητα που επηρεάζει τις μικρές επιχειρήσεις του Σιάτλ και τις τοποθεσίες των Starbucks που κλείνουν λόγω εγκληματικών ανησυχιών.
Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και ακινήτων στο Σιάτλ εγκαθιστούν τσιμεντόλιθους 1 τόνου στους δρόμους της πόλης για να αποτρέψουν τη δημιουργία ή την επιστροφή τροχόσπιτων και καταυλισμών αστέγων σε μια περιοχή. «Μεμονωμένες επιχειρήσεις και κάτοικοι βάζουν οικολογικά τετράγωνα για να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους γιατί αν τηλεφωνήσουν στην πόλη και πουν ότι υπάρχουν όχημα αναψυχής RV μπροστά από την επιχείρησή τους ή έξω από το σπίτι τους, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό. », δήλωσε ο ιδιοκτήτης επιχείρησης JW Harvey στους Seattle Times.
Οι Anonymous Seattleites έχουν μεταφέρει τα ογκώδη τετράγωνα βάρους 1 έως 2 τόνων – γνωστά ως “οικολογικά μπλοκ” χρησιμοποιώντας ειδικό εξοπλισμό έξω από κατοικημένες περιοχές και μπροστά από επιχειρήσεις για να αποτρέψουν τη στάθμευση οχημάτων αναψυχής RV και τη δημιουργία καταυλισμών για αστέγους.
Το Σιάτλ παλεύει με ζητήματα αστέγων για χρόνια, τα οποία μόνο επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το Σιάτλ και η κομητεία King κατατάχθηκαν ως η τρίτη περιοχή στη χώρα με τους περισσότερους άστεγους το 2020, καταγράφοντας περίπου 11.700 ανθρώπους που ζουν στους δρόμους. Η πολιτεία της Ουάσιγκτον κατατάσσεται στην πέμπτη θέση σε ολόκληρη τη χώρα για τον πληθυσμό των αστέγων, με 30 άτομα ανά 10.000 κατοίκους.
Οι κατασκηνώσεις στο Σιάτλ και στην κομητεία του αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με 50% αύξηση στις σκηνές στο αστικό κέντρο της πόλης, σύμφωνα με προηγούμενη αναφορά των Seattle Times. Στοιχεία από την Περιφερειακή Αρχή Αστέγων της Κομητείας King ανέφεραν ότι περίπου 13.368 άνθρωποι ήταν άστεγοι το 2022, αύξηση σχεδόν 14% σε σχέση με τους αριθμούς του 2020. Μεγάλα οχήματα όπως τα οχήματα αναψυχής RV επιτρέπεται να σταθμεύουν μόνο σε βιομηχανικές περιοχές της πόλης, αλλά η πόλη διέκοψε την επιβολή στάθμευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Στη συνέχεια, ανώνυμα άτομα προχώρησαν στην εγκατάσταση περισσότερων οικολογικών μπλοκ μπροστά από επιχειρήσεις και σπίτια, κυρίως σε γειτονιές όπως η Τζορτζτάουν, η Μπάλαρντ και η Σόντο, ανέφεραν οι Seattle Times.
Μόλις τον Ιούνιο, ένας τοπικός σύλλογος υγείας στην πόλη ειδοποίησε τους οπαδούς και τα μέλη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι το γυμναστήριο θα εγκαταστήσει οικολογικά μπλοκ κοντά στο κτίριό του μόλις εκκαθαριστεί ένας καταυλισμός αστέγων από την πόλη.
«Για να αποφευχθεί η επιστροφή του καταυλισμού, το West Seattle Health Club συνεργάζεται με τις γειτονικές μας επιχειρήσεις για να τοποθετήσει οικολογικά μπλοκ κατά μήκος της γύρω περιοχής», ανέφερε σε επιστολή του το West Seattle Health Club τον Ιούνιο.
Η ασφάλεια για τους θαμώνες και τους υπαλλήλους είναι συχνά μια κύρια ανησυχία για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ενώ οι επιχειρήσεις ανησυχούν επίσης μήπως χάσουν τα προς το ζην εάν εγκαταστήσουν τα μπλοκ, είπε η εκτελεστική διευθύντρια του Sodo Business Improvement Area, Erin Goodman, στους Seattle Times. Το να έχεις μια επιχείρηση κοντά σε καταυλισμό αστέγων περιλαμβάνει πρόσθετους στρεσογόνους παράγοντες και υποχρεώσεις, σύμφωνα με τον Goodman.
Οι καταυλισμοί μπορούν να προσελκύσουν αρουραίους που θα μπορούσαν να βλάψουν τους κατασκευαστές τροφίμων και τα εστιατόρια, ενώ οι πυρκαγιές που ξεκίνησαν σε καταυλισμούς αστέγων και τα οχήματα αναψυχής RV θα μπορούσαν να βλάψουν κτίρια λιανικής.
Η εγκληματικότητα έχει επίσης εκτοξευθεί στο Σιάτλ από το 2020, όταν η πανδημία αναστάτωσε την κοινωνία και διαδηλώσεις και ταραχές σάρωσαν το έθνος μετά τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ.
Οι δολοφονίες αυξήθηκαν κατά 61% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, σημειώνοντας τον υψηλότερο αριθμό για την πόλη τα τελευταία 26 χρόνια.
Από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, το βίαιο έγκλημα αυξήθηκε κατά 32% σε σύγκριση με το 2021, σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές.
Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης του Τζορτζτάουν, JW Harvey, είπε στο κατάστημα ότι αντιστάθηκε στην εγκατάσταση οικολογικών μπλοκ επειδή θα έπιαναν δημόσιο χώρο στάθμευσης και θα έμοιαζαν άσχημα, αλλά τα “κυματώδη αποτελέσματα” της εργασίας κοντά στους καταυλισμούς τον έχουν στραγγίσει.
Είπε ότι την τελευταία δεκαετία, αλλά κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πέρασε περισσότερο χρόνο μιλώντας με όσους ζουν στους καταυλισμούς και παρέχοντάς τους εργαλεία και νερό από ό,τι εργάστηκε στην πραγματικότητα.
Ο Χάρβεϊ υποστήριξε ότι πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αισθάνονται ότι τα οικολογικά μπλοκ είναι η μόνη τους επιλογή για να κρατήσουν τους καταυλισμούς μακριά από τα καταστήματά τους, αναφέροντας ότι χρειάζονται μόνο μερικές εβδομάδες για να επιστρέψει ένας καταυλισμός αστέγων σε μια περιοχή που η πόλη είχε καθαρίσει.
Η εγκατάσταση ενός οικολογικού μπλοκ σε έναν δρόμο της πόλης είναι παράνομη, αλλά η πόλη δεν ζήτησε βίαια την απομάκρυνση των τσιμεντόλιθων, σύμφωνα με την έκθεση των Seattle Times.
Υπάρχουν εκατοντάδες τέτοια τετράγωνα στους δρόμους του Σιάτλ, αλλά μόνο 25 ιδιοκτήτες ακινήτων και επιχειρήσεων έχουν προειδοποιηθεί ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα για τη μη αφαίρεση των τσιμεντόλιθων από τον Ιούνιο του 2021.
Τα πρόστιμα περιλαμβάνουν: ποινή 250 $ για την πρώτη παράβαση, 500 $ για την δεύτερη και 1.000 $ για την τρίτη παράβαση.
Δεν υπάρχουν όρια στο πόσα πρόστιμα μπορεί να λάβει ένα άτομο ή μια επιχείρηση σε ένα χρόνο.
Η έκθεση σημειώνει ότι κανένα από τα 25 άτομα ή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που έλαβαν προειδοποιήσεις σχετικά με τα μπλοκ δεν έλαβε αναφορά για το θέμα.
«Δεν νομίζω ότι οι προειδοποιήσεις θα αποτρέψουν κανέναν», είπε ο Goodman στο πρακτορείο.
«Θα το κάνουν ακόμη και για το χρονικό διάστημα πριν το αντιληφθεί η πόλη γιατί νιώθουν λίγη ανακούφιση». Καθώς η επιβολή της στάθμευσης στην πόλη άρχισε ξανά φέτος, οι υποστηρικτές της προσέγγισης αστέγων ισχυρίστηκαν ότι είναι άδικο οι άστεγοι να αντιμετωπίζουν πρόστιμα για στάθμευση σε απαγορευμένες περιοχές, ενώ οι άνθρωποι που εγκαθιστούν τα μπλοκ δεν περιπολούνται με τον ίδιο ρυθμό.
«Ο νέος δήμαρχος έθεσε υποψηφιότητα σε μια πλατφόρμα νόμου και τάξης και αυτός είναι ο νόμος», δήλωσε στους Seattle Times ο Bill Kirlin-Hackett, διευθυντής της Διαθρησκευτικής Ομάδας Εργασίας για τους Αστέγους. «Θεωρούμε ότι είναι αρκετά υποκριτικό». Ένας άνδρας που έχει ζήσει έξω από το όχημα αναψυχής RV του για έξι χρόνια είπε στο outlet ότι τα οικολογικά μπλοκ είναι σύμβολα μίσους προς τους άστεγους.
«Τόσο μεγάλο μέρος της κοινότητας έχει τόσο μεγάλο μίσος εναντίον μας», είπε ο Γκαρθ Κάρολ. «Απλώς προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα μέχρι να βρούμε μόνιμη στέγαση».
Η πόλη ανέφερε δυσκολία στον προσδιορισμό του ποιος είναι υπεύθυνος για τα οικολογικά μπλοκ στους δρόμους όταν απαντά σε καταγγελίες, καθώς συχνά απορρίπτονται ανώνυμα σε περιοχές που περιλαμβάνουν πολλές επιχειρήσεις ή σπίτια.
Οι κάτοικοι του Σιάτλ που εγκαθιστούν τα μπλοκ συχνά το κάνουν αμέσως αφού τα μέλη των Δημόσιων Υπηρεσιών του Σιάτλ ζητούν από τα οχήματα αναψυχής RV να απομακρυνθούν από έναν δρόμο για να καθαρίσουν.
Η πόλη είπε ότι όντως ανταποκρίνεται σε δημόσιες καταγγελίες για οικολογικά τετράγωνα, αλλά δεν έχει εργάτες “να περιπολούν συνεχώς στην πόλη αναζητώντας παραβιάσεις”.
Το θέμα σχετίζεται επίσης με το κόστος μετακίνησης των ογκωδών μπλοκ.
Η πόλη έχει συμβάσεις με εταιρείες ρυμούλκησης για την απομάκρυνση οχημάτων σε παράνομες περιοχές, αλλά όχι για την αφαίρεση των οικολογικών μπλοκ.