ΗΠΑ: Παρά τις αυξανόμενες αποδείξεις για τη ζημία που προκαλούν τα ιατρικά χρέη, εκατοντάδες νοσοκομεία των ΗΠΑ διατηρούν πολιτικές για την επιθετική καταδίωξη των ασθενών για απλήρωτους λογαριασμούς, χρησιμοποιώντας τακτικές όπως αγωγές, πώληση λογαριασμών ασθενών σε αγοραστές χρέους και αναφορά ασθενών σε οργανισμούς αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας, σύμφωνα με έρευνα του KHN (Kaiser Health News) είναι ένα εθνικό ειδησεογραφικό πρακτορείο που παράγει εμπεριστατωμένη δημοσιογραφία για θέματα υγείας). Οι πρακτικές είσπραξης είναι συνηθισμένες μεταξύ όλων των τύπων νοσοκομείων σε όλες τις περιοχές της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων πανεπιστημιακών συστημάτων, των κορυφαίων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, των μικρών κοινοτικών νοσοκομείων, των κερδοσκοπικών αλυσίδων και των μη κερδοσκοπικών καθολικών συστημάτων.
Μεμονωμένα νοσοκομειακά συστήματα έχουν βρεθεί υπό έλεγχο τα τελευταία χρόνια για μηνύσεις ασθενών. Ωστόσο, η ανάλυση του KHN δείχνει ότι η πρακτική αυτή είναι ευρέως διαδεδομένη, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα περισσότερα από τα περίπου 5.100 νοσοκομεία της χώρας που εξυπηρετούν το ευρύ κοινό έχουν πολιτικές για τη χρήση νομικών ενεργειών ή άλλων επιθετικών τακτικών κατά των ασθενών. Και παρόλο που οι αξιωματούχοι του κλάδου λένε ότι είναι προσεκτικοί σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο στοχεύουν τους ασθενείς για απλήρωτους λογαριασμούς, λίγα ιδρύματα έχουν αποκηρύξει αυτό που οι ομοσπονδιακοί κανόνες αποκαλούν “έκτακτες ενέργειες είσπραξης”, ακόμη και όταν το ιατρικό χρέος αναγκάζει εκατομμύρια Αμερικανούς να περικόψουν τρόφιμα και άλλα βασικά αγαθά, να εξαντλήσουν τις αποταμιεύσεις συνταξιοδότησης και να κάνουν άλλες δύσκολες θυσίες. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα των νοσοκομείων που εξετάστηκαν από το KHN ουσιαστικά συγκαλύπτουν τις εισπρακτικές τους δραστηριότητες, δημοσιεύοντας δημόσια ελλιπείς ή σε πολλές περιπτώσεις καθόλου πληροφορίες σχετικά με το τι μπορεί να συμβεί στους ασθενείς εάν δεν μπορούν να πληρώσουν. Αυτά είναι μεταξύ των ευρημάτων μιας εξέτασης της τιμολόγησης και της οικονομικής βοήθειας σε ένα ποικίλο δείγμα 528 νοσοκομείων σε ολόκληρη τη χώρα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, το KHN διερεύνησε καθένα από αυτά τα νοσοκομεία, εξετάζοντας χιλιάδες σελίδες πολιτικών και άλλων εγγράφων. Η έκθεση περιελάμβανε επίσης χιλιάδες τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές έρευνες και συνεντεύξεις για να αποκτηθεί και να διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο τα νοσοκομεία χειρίζονται τους ασθενείς με απλήρωτους λογαριασμούς. Ορισμένα νοσοκομεία δεν απάντησαν σε πολλαπλά αιτήματα παροχής πληροφοριών. Αλλά το KHN κατάφερε να συγκεντρώσει λεπτομέρειες για τα περισσότερα. Από αυτές, προκύπτει η εικόνα ενός ναρκοπέδιου για τους ασθενείς, όπου ένα ταξίδι στο νοσοκομείο μπορεί όχι μόνο να παράγει λογαριασμούς που προκαλούν έκπληξη, αλλά και να εκθέσει τους ασθενείς σε νομικούς κινδύνους που θέτουν σε κίνδυνο τη διαβίωσή τους.
Μεταξύ των ευρημάτων: Πάνω από τα δύο τρίτα μηνύουν ασθενείς ή λαμβάνουν άλλα νομικά μέτρα εναντίον τους, όπως κατάσχεση μισθών ή δέσμευση ακινήτων Ένα παρόμοιο ποσοστό των νοσοκομείων αναφέρει ασθενείς με ανεξόφλητους λογαριασμούς σε οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, θέτοντας σε κίνδυνο την πιστοληπτική ικανότητα των ασθενών και την ικανότητά τους να νοικιάσουν διαμέρισμα, να αγοράσουν αυτοκίνητο ή να βρουν δουλειά. Το ένα τέταρτο πωλεί τα χρέη των ασθενών σε εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να καταδιώκουν τους ασθενείς για χρόνια για απλήρωτους λογαριασμούς. Περίπου 1 στους 5 αρνούνται τη μη επείγουσα περίθαλψη σε άτομα με ανεξόφλητες οφειλές Σχεδόν το 40% του συνόλου των νοσοκομείων που συμμετείχαν στην έρευνα δεν παρέχουν καμία πληροφορία στις ιστοσελίδες τους σχετικά με τις δραστηριότητες είσπραξης, αν και το KHN σε ορισμένες περιπτώσεις μπόρεσε να λάβει τις πληροφορίες μέσω επανειλημμένων αιτημάτων “Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τι πρόκειται να τους συμβεί. Μπορεί να είναι τρομακτικό”, δήλωσε η Τρέισι Ντάγκλας, δικηγόρος καταναλωτών στην Bet Tzedek Legal Services στο Λος Άντζελες. Η Douglas περιέγραψε μια ηλικιωμένη γυναίκα με την οποία συνεργάστηκε και η οποία φοβόταν να ζητήσει οικονομική βοήθεια από ένα νοσοκομείο επειδή ανησυχούσε ότι το νοσοκομείο θα κατάσχει το σπίτι της αν δεν μπορούσε να πληρώσει. ‘Έμεινα έκπληκτη από το πόσο ανάλγητοι ήταν’
Ο αντίκτυπος αυτών των πρακτικών είσπραξης μπορεί να είναι καταστροφικός.
Σε ολόκληρο το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης των ΗΠΑ, τα ιατρικά χρέη έχουν τρομακτικό αντίκτυπο στους ασθενείς, αναγκάζοντας περισσότερους από τους μισούς ενήλικες με χρέη που σχετίζονται με την υγεία να κάνουν δύσκολες θυσίες, όπως να αναλάβουν επιπλέον εργασία, να αλλάξουν τη ζωή τους ή να καθυστερήσουν την εκπαίδευσή τους, σύμφωνα με δημοσκόπηση του KFF που διεξήχθη για το συγκεκριμένο έργο. Ο Basit Balogun ήταν πρωτοετής φοιτητής στο Lafayette College στην Πενσυλβάνια, όταν μια καρδιακή προσβολή που προκλήθηκε από μια προηγουμένως μη εντοπισμένη γενετική ανωμαλία τον οδήγησε στο νοσοκομείο. Επειδή η ασφάλισή του είχε λήξει, ο Balogun, η οικογένεια του οποίου κατάγεται από τη Νιγηρία, επιβαρύνθηκε με λογαριασμούς ύψους δεκάδων χιλιάδων δολαρίων. Όταν δεν μπόρεσε να πληρώσει, το νοσοκομείο τον ανέφερε σε ένα πιστωτικό γραφείο, κάτι που ανακάλυψε μόνο όταν είχε αποφοιτήσει και προσπαθούσε να νοικιάσει ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη. “Συνεχώς με απέρριπταν και με απέρριπταν”, θυμάται ο Balogun. “Ήμουν απελπισμένος”. Ο Balogun, ένας βραβευμένος φοιτητής, βρήκε δουλειά στον τραπεζικό κολοσσό Goldman Sachs και χρησιμοποίησε το μπόνους υπογραφής του για να αρχίσει να αποπληρώνει το χρέος του. Πέντε χρόνια αργότερα, εξακολουθεί να πληρώνει. Τώρα ο Balogun είπε ότι σκέφτεται δύο φορές πριν πάει στο γιατρό. Η πίστη του Nick και της Elizabeth Woodruff κλονίστηκε επίσης από τους εισπράκτορες χρέους των νοσοκομείων. Ο Nick μηνύθηκε από το Νοσοκομείο Our Lady of Lourdes Memorial Hospital στο Binghamton της Νέας Υόρκης, όπου είχε λάβει περίθαλψη για μια επικίνδυνη λοίμωξη στο πόδι. Παρά το γεγονός ότι ο Νικ είχε ασφάλεια μέσω της δουλειάς του σε μια αντιπροσωπεία φορτηγών, το ζευγάρι ήταν θαμμένο σε λογαριασμούς, αναγκάζοντάς το να αποσύρει χρήματα από τους συνταξιοδοτικούς του λογαριασμούς και να δανειστεί από την οικογένειά του. Όταν εξακολουθούσαν να μην μπορούν να καταβάλουν όλες τις πληρωμές, το νοσοκομείο, ένα καθολικό ίδρυμα που ανήκει στην αλυσίδα Ascension, τους πήγε στο δικαστήριο και το 2018 διατάχθηκαν να πληρώσουν περισσότερα από 9.300 δολάρια. “Αυτό το νοσοκομείο επαίρεται για τις καθολικές αξίες και δηλώνει ότι είναι υπερήφανο για το φιλανθρωπικό του έργο”, δήλωσε η Ελίζαμπεθ, κοινωνική λειτουργός, “αλλά με εκπλήσσει το πόσο ανάλγητοι υπήρξαν”. Ο εκπρόσωπος της Ascension, Nick Ragone, δήλωσε στο KHN ότι η αλυσίδα, το δεύτερο μεγαλύτερο καθολικό σύστημα της Αμερικής, “σταμάτησε να λαμβάνει νομικά μέτρα κατά ασθενών για απλήρωτους λογαριασμούς από τον Οκτώβριο του 2019”. Αλλά τα δικαστικά αρχεία της Νέας Υόρκης δείχνουν ότι η Lourdes συνέχισε να καταθέτει νομικές αγωγές εναντίον ασθενών τουλάχιστον μέχρι το 2021. Η εκπρόσωπος του νοσοκομείου Λίζα Ντόνοβαν δήλωσε στη συνέχεια στο KHN ότι επρόκειτο για μια “διοικητική παράλειψη”. “Το Lourdes επανεξετάζει τα θέματα για να διασφαλίσει ότι όλες οι νομικές δραστηριότητες έχουν εκκαθαριστεί/απορριφθεί”, ανέφερε σε ένα email.
Τρύπες στο σύστημα φιλανθρωπικής περίθαλψης
Πολλοί αξιωματούχοι των νοσοκομείων λένε ότι είναι υποχρεωμένοι να εισπράττουν αυτά που οφείλουν οι ασθενείς. “Δεν θέλουμε να προωθήσουμε την αντίληψη ότι οι ιατρικοί λογαριασμοί απλά εξαφανίζονται, ειδικά για όσους είναι σε θέση να πληρώσουν”, δήλωσε ο Michael Beyer, ο οποίος επιβλέπει τους λογαριασμούς των ασθενών στο Sanford Health, μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με έδρα τη Νότια Ντακότα που διαθέτει κλινικές και νοσοκομεία σε όλες τις ΗΠΑ και στο εξωτερικό. Οι επικεφαλής των νοσοκομείων τονίζουν επίσης τη δέσμευση του κλάδου να βοηθήσει ασθενείς με χαμηλό εισόδημα και άλλους που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους. “Τα νοσοκομεία κάνουν πολλά”, δήλωσε η Melinda Hatton, γενική σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Νοσοκομείων. “Είναι τέλεια τα πράγματα εκεί έξω; Όχι. Αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να τους αναγνωριστεί ότι προσπαθούν αρκετά σκληρά”. Η φιλανθρωπική περίθαλψη προσφέρεται στα περισσότερα νοσοκομεία των ΗΠΑ. Και τα μη κερδοσκοπικά ιατρικά συστήματα πρέπει να παρέχουν οικονομική βοήθεια ως προϋπόθεση για να μην πληρώνουν φόρους, ένα όφελος που εξοικονομεί στον κλάδο δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σε πολλά ιατρικά κέντρα, ωστόσο, οι πληροφορίες σχετικά με την οικονομική βοήθεια είναι δύσκολο ή αδύνατο να βρεθούν. Περίπου 1 στα 5 νοσοκομεία που ερευνήθηκαν από το KHN, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων πανεπιστημιακών συστημάτων σε πέντε πολιτείες, δεν αναρτούν πολιτικές ενίσχυσης στο διαδίκτυο.
Το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Μισισιπή αποκάλυψε την πολιτική του μόνο μετά την υποβολή αιτήματος του KHN για δημόσια αρχεία. Πολλά νοσοκομεία τοποθετούν σε εμφανές σημείο στην αρχική τους σελίδα έναν σύνδεσμο για να πληρώσουν οι ασθενείς έναν λογαριασμό, αλλά στη συνέχεια απαιτούν από τους ανθρώπους να κάνουν κλικ σε πολλές σελίδες για να βρουν πληροφορίες σχετικά με την οικονομική βοήθεια. Οι επισκέπτες του δικτυακού τόπου του Opelousas General Health System στη Λουιζιάνα που κάνουν κλικ στην καρτέλα “Patient Resources” μπορούν να μάθουν ότι το Lil’ General Café σερβίρει πανίνι και τηγανίτες, αλλά δεν θα βρουν καμία πληροφορία σχετικά με την παροχή βοήθειας για τους ιατρικούς λογαριασμούς. Η αίτηση για βοήθεια μπορεί επίσης να είναι εξαιρετικά περίπλοκη, απαιτώντας από τους ασθενείς να προσκομίσουν εξαντλητικές ποσότητες προσωπικών οικονομικών πληροφοριών, διαπίστωσε το KHN. Τα πρότυπα ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό, με τη βοήθεια σε ορισμένα νοσοκομεία να περιορίζεται σε ασθενείς με εισόδημα μόλις 13.590 δολάρια ετησίως. Σε άλλα νοσοκομεία, άνθρωποι που βγάζουν πέντε ή έξι φορές περισσότερα μπορούν να λάβουν βοήθεια. Περίπου τα δύο τρίτα των νοσοκομείων που ερεύνησε το KHN απαιτούν από τους ασθενείς να αναφέρουν τα περιουσιακά τους στοιχεία, μερικές φορές με μεγάλη λεπτομέρεια. Το νοσοκομείο Centura-St. Anthony, ένα καθολικό ιατρικό κέντρο στα προάστια του Ντένβερ, σημειώνει στην πολιτική του ότι κατά την επανεξέταση των περιουσιακών στοιχείων των ασθενών μπορεί να υπολογίζει τα crowdfunding ή τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχουν δημιουργήσει οι ασθενείς για να βοηθήσουν στην πληρωμή των λογαριασμών. Άλλα νοσοκομεία ζητούν από τους ασθενείς να αναφέρουν τη μάρκα, το μοντέλο και το έτος του αυτοκινήτου που διαθέτουν. “Το σύστημα δεν λειτουργεί”, δήλωσε ο Jared Walker, ιδρυτής του Dollar For, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που έχει βοηθήσει χιλιάδες ανθρώπους σε όλη τη χώρα να υποβάλουν αίτηση για οικονομική βοήθεια. “Οι ασθενείς δεν μπορούν να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Τις μισές φορές, όταν κάνουν αίτηση για βοήθεια, δεν λαμβάνουν ποτέ απάντηση. Βασικά, τα νοσοκομεία κάνουν ό,τι θέλουν και δεν υπάρχει καμία λογοδοσία”.
Στέλνονται σε εισπράξεις ή τους υποβάλλεται μήνυση
Σε πολλές περιπτώσεις, οι ασθενείς που θα έπρεπε να πληρούν τις προϋποθέσεις για βοήθεια, αντί γι’ αυτό στοχοποιούνται από εισπράκτορες λογαριασμών, είτε τυχαία είτε σκόπιμα. “Κάθε εβδομάδα περίπου δεχόμαστε ένα τηλεφώνημα από κάποιον που θα έπρεπε να πληροί τις προϋποθέσεις για βοήθεια, αλλά δεν είχε εγγραφεί”, δήλωσε η Michele Johnson, εκτελεστική διευθύντρια του μη κερδοσκοπικού Tennessee Justice Center. Μια ανάλυση του KHN του 2019 σχετικά με τις φορολογικές δηλώσεις των νοσοκομείων διαπίστωσε ότι σχεδόν τα μισά μη κερδοσκοπικά ιατρικά συστήματα χρέωναν ασθενείς με αρκετά χαμηλά εισοδήματα ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις για φιλανθρωπική περίθαλψη. Νωρίτερα φέτος, η πολιτεία της Ουάσινγκτον μήνυσε νοσοκομεία που ανήκαν στον μη κερδοσκοπικό κολοσσό Providence, αφού αποκάλυψε ότι το σύστημα εκπαίδευσε τους εισπράκτορές του να κυνηγούν επιθετικά ακόμη και ασθενείς που θα έπρεπε να πληρούν τις προϋποθέσεις για βοήθεια. Το 2017, η πολιτεία μήνυσε επίσης επιτυχώς το CHI Franciscan, ένα άλλο καθολικό σύστημα που οι αρχές διαπίστωσαν ότι δεν προσέφερε σωστά φιλανθρωπική περίθαλψη. Για τον διακανονισμό αυτής της υπόθεσης, η CHI Franciscan, που αποτελεί πλέον μέρος της αλυσίδας μαμούθ CommonSpirit Health, παρείχε περισσότερα από 40 εκατομμύρια δολάρια σε ελάφρυνση χρέους και επιστροφές χρημάτων και βοήθησε τους ασθενείς να αποκαταστήσουν την πίστωσή τους, σύμφωνα με το γραφείο του γενικού εισαγγελέα της πολιτείας.
Αλλά τα νοσοκομεία της CommonSpirit εξακολουθούν να αναφέρουν τους ασθενείς σε οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες πολιτικές της αλυσίδας. Η αναφορά της πιστοληπτικής ικανότητας, μια απειλή που υποτίθεται ότι ωθεί τους ασθενείς να πληρώσουν, είναι η πιο συνηθισμένη τακτική είσπραξης, όπως δείχνει η ανάλυση του KHN και άλλα στοιχεία. Λιγότεροι ασθενείς οδηγούνται πραγματικά στο δικαστήριο. Ωστόσο, περισσότερα από τα δύο τρίτα των πολιτικών που εξασφάλισε η KHN επιτρέπουν στα νοσοκομεία να μηνύουν τους ασθενείς ή να προβαίνουν σε άλλες νομικές ενέργειες εναντίον τους, όπως η κατάσχεση μισθών ή η δέσμευση ακινήτων. Αυτό περιλαμβάνει τα μισά νοσοκομεία που κερδίζουν τις πρώτες θέσεις στην ετήσια βαθμολογία του U.S. News & World Report – ιατρικά κέντρα όπως η Mayo Clinic, η Cleveland Clinic και το Massachusetts General Hospital. Οι ασθενείς σε δημόσια πανεπιστημιακά ιατρικά συστήματα σε τουλάχιστον 23 πολιτείες, όπως το Κολοράντο, η Τζόρτζια, η Μινεσότα, το Τενεσί και το Ουισκόνσιν, μπορούν να μηνυθούν. Σε αρκετές πολιτείες, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Καρολίνας, του Οχάιο και της Νέας Υόρκης, τα δημόσια πανεπιστημιακά συστήματα παραπέμπουν τους ασθενείς σε άλλες κρατικές υπηρεσίες για νομικές ενέργειες ή παρακράτηση επιστροφών φόρων.
Μεγάλα μη κερδοσκοπικά συστήματα, όπως το Kaiser Permanente, το Trinity Health και το Northwell Health, θα αναλάβουν επίσης νομική δράση κατά των ασθενών, σύμφωνα με τις πολιτικές ή τους εκπροσώπους τους. Οι μεγαλύτερες κερδοσκοπικές νοσοκομειακές αλυσίδες της Αμερικής, η HCA Healthcare και η Tenet Healthcare, δεν δημοσιεύουν πολιτικές είσπραξης, αλλά δεν μηνύουν ασθενείς, σύμφωνα με τους εκπροσώπους τους. Άλλες αλυσίδες που ανήκουν σε επενδυτές, όπως η Community Health Systems, προσφεύγουν κατά των ασθενών στα δικαστήρια. Τα νοσοκομεία με πολιτικές που τους επιτρέπουν να μηνύουν ασθενείς τείνουν να έχουν μόνο ελαφρώς υψηλότερα κέρδη από εκείνα που δεν μηνύουν, διαπίστωσε το KHN συγκρίνοντας τα οικονομικά στοιχεία που υποβάλλουν ετησίως τα νοσοκομεία στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Το ίδιο ισχύει και για τα νοσοκομεία που πωλούν λογαριασμούς ασθενών, μια πρακτική κατά την οποία οι ιατρικοί πάροχοι συνήθως συσκευάζουν μια ομάδα ανεξόφλητων λογαριασμών και τους πωλούν σε μια εταιρεία που αγοράζει χρέη, συνήθως για ένα μικρό ποσοστό των οφειλομένων. Οι αγοραστές χρέους στη συνέχεια κρατούν ό,τι μπορούν να εισπράξουν. Οι υπάλληλοι πολλών νοσοκομείων που υποβάλλουν μηνύσεις λένε ότι σπάνια προβαίνουν σε αυτό το βήμα. Και οι εκπρόσωποι πολλών ιατρικών συστημάτων δήλωσαν ότι έχουν ουσιαστικά σταματήσει να προσφεύγουν οι ασθενείς στα δικαστήρια, ακόμη και αν οι πολιτικές τους το επιτρέπουν ακόμη. Αλλά σε πολλές περιπτώσεις, οι πολιτικές των νοσοκομείων δεν έχουν αλλάξει, αφήνοντας τους ασθενείς σε νομικό κίνδυνο, όπως συνέβη στο νοσοκομείο Ascension στη Νέα Υόρκη που συνέχισε να καταθέτει αγωγές εναντίον ασθενών.
Αποκλείοντας επιθετικές εισπράξεις
Ορισμένα νοσοκομεία έχουν απαγορεύσει όλες τις επιθετικές εισπράξεις, συμπεριλαμβανομένων δύο από τα κορυφαία ακαδημαϊκά ιατρικά κέντρα της Καλιφόρνιας, το UCLA και το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Το ίδιο έχουν κάνει και το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Βερμόντ και το Ochsner Health, ένα μεγάλο σύστημα υγείας με έδρα τη Νέα Ορλεάνη. Αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά για τους ασθενείς, σύμφωνα με τα στοιχεία. Μια πρόσφατη ανάλυση του Γραφείου Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτών διαπίστωσε ότι ενώ το ιατρικό χρέος είναι ευρέως διαδεδομένο σε όλη την περιοχή των Απαλαχίων, μια αξιοσημείωτη εξαίρεση είναι η δυτική Πενσυλβάνια. Οι κάτοικοι εκεί έχουν λιγότερους ληξιπρόθεσμους ιατρικούς λογαριασμούς στις πιστωτικές τους εκθέσεις από τον εθνικό μέσο όρο. Στην περιοχή αυτή κυριαρχεί το νοσοκομειακό σύστημα UPMC με έδρα το Πίτσμπουργκ, το οποίο απαγορεύει επιθετικές ενέργειες είσπραξης, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς ασθενών σε πιστωτικούς οργανισμούς. Στη γειτονική Δυτική Βιρτζίνια, αντίθετα, η συχνότητα εμφάνισης ιατρικών οφειλών είναι πάνω από 50% πάνω από τον εθνικό μέσο όρο, διαπίστωσε η CFPB. Το μεγαλύτερο νοσοκομειακό σύστημα της εν λόγω πολιτείας -που λειτουργεί από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια- όχι μόνο αναφέρει τους ασθενείς σε πιστωτικούς οργανισμούς, αλλά θα μηνύσει επίσης τους ασθενείς, θα κατασχέσει τους μισθούς τους και θα θέσει ενέχυρο στην περιουσία τους.
Εκλεγμένοι αξιωματούχοι σε ορισμένες πολιτείες έχουν αρχίσει να θέτουν όρια στην είσπραξη νοσοκομειακών λογαριασμών. Το 2021, το Μέριλαντ απαγόρευσε στα νοσοκομεία να βάζουν ενέχυρα στα σπίτια των ασθενών και προστάτευσε τους ασθενείς με χαμηλό εισόδημα από κατασχέσεις μισθών. Η Καλιφόρνια πρόσφατα περιόρισε πότε τα νοσοκομεία μπορούν να πωλούν χρέη ασθενών ή να αναφέρουν τους ασθενείς σε πιστωτικά γραφεία. Αλλά αυτές οι πολιτείες παραμένουν η εξαίρεση. Και τα νοσοκομεία που εγκατέλειψαν οικειοθελώς τις επιθετικές εισπράξεις αποτελούν μειοψηφία: Μόλις 19 από τα 528 νοσοκομεία που ερευνήθηκαν από την KHN έχουν αναρτήσει δημοσίως πολιτικές που απαγορεύουν τις “έκτακτες ενέργειες είσπραξης”. Ο Mark Rukavina, ο οποίος πέρασε δεκαετίες στη μη κερδοσκοπική οργάνωση Community Catalyst εργαζόμενος για την επέκταση της προστασίας των ασθενών με ιατρικά χρέη, δήλωσε ότι γι’ αυτό χρειάζεται ομοσπονδιακή δράση για να χαλιναγωγηθούν τα νοσοκομεία και άλλοι πάροχοι ιατρικών υπηρεσιών παντού. “Σε κανέναν δεν πρέπει να αρνούνται τη φροντίδα επειδή έχει έναν ανεξόφλητο ιατρικό λογαριασμό”, δήλωσε. “Κανείς δεν πρέπει να έχει ενέχυρο στο σπίτι του επειδή αρρώστησε”.