Ρεπορτάζ Υγείας

Φιλαδέλφεια: Ο υψηλότερος φόρος στα ζαχαρώδη ποτά δεν μείωσε τη νεανική παχυσαρκία

Φιλαδέλφεια: Ο υψηλότερος φόρος στα ζαχαρώδη ποτά δεν μείωσε τη νεανική παχυσαρκία
Φιλαδέλφεια: Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι μπορεί να είναι απαραίτητες πολλαπλές στρατηγικές δημόσιας πολιτικής για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Το Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας, το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και η Σχολή Δημόσιας Υγείας του Chan δεν βρήκε σημαντικές αλλαγές στα αποτελέσματα του παιδιατρικού βάρους δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του φόρου για τα αναψυκτικά της Φιλαδέλφειας. Η μελέτη αξιολόγησε εάν ο φόρος του 2017 στα ζαχαρούχα ποτά επηρέασε τον τυποποιημένο δείκτη μάζας σώματος (zBMI) και τον επιπολασμό της παχυσαρκίας μεταξύ των νέων.

Η κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης, ιδιαίτερα από τα ζαχαρούχα ποτά (SSBs), θεωρείται ότι συμβάλλει σε δυσμενή αποτελέσματα για την υγεία των παιδιών, όπως η υπερβολική αύξηση βάρους και το μεταβολικό σύνδρομο. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 65% των παιδιών υπερβαίνει τη συνιστώμενη πρόσληψη ζάχαρης, με τα SSB να αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των προστιθέμενων σακχάρων.

Η φορολόγηση των SSB είναι μια συχνά προτεινόμενη στρατηγική για τη μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης στον πληθυσμό. Οι επτά πόλεις των ΗΠΑ με φόρους SSB φέρονται να βλέπουν μειώσεις στις αγορές SSB ενώ συγκεντρώνουν περισσότερα από 133 εκατομμύρια δολάρια ετησίως — αλλά μειώνει πραγματικά την παχυσαρκία στη νεολαία.

Στη μελέτη, “The Philadelphia Beverage Tax and Pediatric Weight Outcomes”, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Pediatrics, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικά αρχεία υγείας από ένα δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας παιδιατρικής στην περιοχή της Φιλαδέλφειας για να πραγματοποιήσουν αναλύσεις σε πάνελ και συγχρονικές αναλύσεις για να δουν εάν ο προστιθέμενος φόρος μειωμένη παχυσαρκία των νέων.

Το πάνελ περιλάμβανε 136.078 νέους ηλικίας 2 έως 18 ετών με τουλάχιστον μία μέτρηση ΔΜΣ πριν από τη φορολογία (2014–2016) και μετά τη φορολογία (2018–2019). Η συγχρονική ανάλυση περιελάμβανε 258.584 νέους με μετρήσεις ΔΜΣ από το 2014 έως το 2019. Οι μετρήσεις τυποποιήθηκαν στο zBMI, το οποίο αντιπροσωπεύει τις διαφορές ηλικίας και φύλου μεταξύ των παιδιών και των εφήβων και όχι τα ακατέργαστα δεδομένα ΔΜΣ.

Τα κύρια αποτελέσματα που μετρήθηκαν στη μελέτη ήταν αλλαγές στον zBMI και στον επιπολασμό της παχυσαρκίας μεταξύ των νέων της Φιλαδέλφειας (εκτεθειμένοι στον φόρο) και εκείνων στις γύρω κομητείες (ομάδα ελέγχου). Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν σημαντικές διαφορές στην αλλαγή του zBMI ή στον επιπολασμό της παχυσαρκίας μεταξύ των ομάδων.

Στην ανάλυση πάνελ, η διαφορά στη μεταβολή του zBMI ήταν –0,004 και η αναλογία πιθανοτήτων για τον επιπολασμό της παχυσαρκίας ήταν 1,02. Παρόμοια ευρήματα (1,01) παρατηρήθηκαν και στη διατομική ανάλυση. Ενώ ορισμένες αναλύσεις υποομάδων έδειξαν μικρές στατιστικά σημαντικές αλλαγές στο zBMI ανά φυλή, ηλικία, κατάσταση Medicaid και βασικό βάρος, αυτές οι διαφορές ήταν ασυνεπείς και χαμηλής κλινικής σημασίας.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο φόρος ποτών της Φιλαδέλφειας δεν συσχετίστηκε με αλλαγές στα αποτελέσματα του παιδιατρικού βάρους κατά τη διάρκεια των δύο ετών μετά την εφαρμογή του. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι μπορεί να είναι απαραίτητες πολλαπλές στρατηγικές δημόσιας πολιτικής για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας. Τα καλά νέα είναι ότι οι κοινότητες με φόρους SSB έχουν ήδη έναν τρόπο να πληρώσουν για αυτές τις νέες στρατηγικές.