Εθνική Δημοσκόπηση: Ενώ οι περισσότεροι γονείς και φροντιστές φροντίζουν να προγραμματίζουν τις τακτικές επισκέψεις για το παιδί, μπορεί να μην τις αξιοποιούν πάντα στο έπακρο, σύμφωνα με μια νέα εθνική δημοσκόπηση. Οι περισσότεροι γονείς δηλώνουν ότι το παιδί τους έχει κάνει μια επίσκεψη στο ιατρείο τα τελευταία δύο χρόνια και τα δύο τρίτα λένε ότι βλέπουν πάντα τον ίδιο πάροχο, σύμφωνα με την Εθνική δημοσκόπηση για την υγεία των παιδιών του Παιδιατρικού Νοσοκομείου του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. Ωστόσο, λιγότεροι γονείς έλαβαν όλα τα συνιστώμενα μέτρα για να προετοιμάσουν τους εαυτούς τους και τα παιδιά τους εκ των προτέρων. “Οι τακτικές επισκέψεις για εξετάσεις σημαίνουν εγγυημένο χρόνο με τον γιατρό του παιδιού σας και μια ευκαιρία όχι μόνο να συζητήσετε συγκεκριμένες ανησυχίες και ερωτήσεις σχετικά με την υγεία του παιδιού σας, αλλά και να λάβετε τις συμβουλές του για γενικά θέματα υγείας, όπως η διατροφή, ο ύπνος και η συμπεριφορά”, δήλωσε η Sarah Clark, M.P.H., συνδιευθύντρια της δημοσκόπησης Mott. “Με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι η πλειονότητα των γονέων πραγματοποιεί τακτικά αυτά τα ραντεβού και διατηρεί σχέσεις με έναν έμπιστο πάροχο. Αλλά μπορεί να μην ακολουθούν πάντα μια προληπτική προσέγγιση για να διασφαλίσουν ότι αντιμετωπίζουν όλες τις σχετικές ανησυχίες για την υγεία που επηρεάζουν τη σωματική, συναισθηματική και συμπεριφορική υγεία του παιδιού τους σε κάθε επίσκεψη”.
Πριν από τις επισκέψεις για εξετάσεις, το ένα τέταρτο των γονέων δηλώνει ότι συχνά ετοιμάζει έναν κατάλογο ερωτήσεων που θα θέσει στον πάροχο, ενώ λίγο πάνω από τους μισούς δήλωσαν ότι μερικές φορές γράφουν πράγματα και περίπου το ένα πέμπτο δήλωσε ότι δεν το κάνει ποτέ. Εν τω μεταξύ, περίπου το ένα πέμπτο των γονέων δηλώνει ότι συχνά καταγράφουν πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές στην υγεία του παιδιού τους, ενώ οι μισοί λένε ότι μερικές φορές κάνουν αυτό το βήμα και τρεις στους 10 δεν το κάνουν καθόλου. “Οι επισκέψεις στα ιατρεία είναι πολυάσχολες και μέσα στη στιγμή, είναι εύκολο για τους γονείς να ξεχάσουν να θέσουν ερωτήσεις ή ανησυχίες στον γιατρό”, δήλωσε ο Clark. “Η καταγραφή τους εκ των προτέρων θα βοηθήσει στην ιεράρχηση των θεμάτων και θα σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε στο έπακρο το ραντεβού”. Λιγότερο από το 15 % των γονέων δηλώνει ότι συχνά αναζητά πληροφορίες στο διαδίκτυο για να τις συζητήσει με τον πάροχο, ενώ περίπου οι μισοί το κάνουν μερικές φορές και το 38 % δεν το κάνει ποτέ. “Μαθαίνουμε συνεχώς νέες πληροφορίες που μπορεί να επηρεάζουν την υγεία των παιδιών και ορισμένες συστάσεις μπορεί να εξελίσσονται ή να ενημερώνονται”, δήλωσε ο Clark. “Πολλοί παιδίατροι και πάροχοι φροντίδας θα αναφερθούν οι ίδιοι σε αυτά τα θέματα, αλλά όχι πάντα. Είναι πάντα χρήσιμο για τους γονείς να κάνουν κάποια εργασία εκ των προτέρων για να βεβαιωθούν ότι είναι ενήμεροι για τυχόν επίκαιρα θέματα που επηρεάζουν την ηλικιακή ομάδα του παιδιού τους”.
Προετοιμασία των παιδιών για την επίσκεψη
Δύο στους πέντε γονείς δηλώνουν ότι συχνά λαμβάνουν μέτρα για να προετοιμάσουν το παιδί τους για μια επικείμενη επίσκεψη στο ιατρείο, αντιμετωπίζοντας τυχόν φόβους που μπορεί να έχει, ενώ λίγο περισσότεροι από ότι μερικές φορές το κάνουν αυτό, ενώ λίγο λιγότεροι από ένας στους πέντε δεν το κάνουν ποτέ. Το ένα τέταρτο των γονέων προσφέρει επίσης συχνά ανταμοιβές για τη συνεργασία, ενώ λιγότεροι από τους μισούς χρησιμοποιούν μερικές φορές τέτοια κίνητρα. Για τους γονείς παιδιών ηλικίας 6-12 ετών, λίγο περισσότεροι από ένας στους πέντε ζητούν επίσης τακτικά από το παιδί να σκεφτεί ερωτήσεις για τον πάροχο. “Καθώς τα παιδιά πλησιάζουν στην εφηβεία, το σώμα τους αρχίζει να αλλάζει. Μια επίσκεψη για εξετάσεις είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να εξηγήσει ο πάροχος γιατί συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές”, δήλωσε ο Clark. “Το να σκέφτονται τα ίδια τα παιδιά για θέματα υγείας είναι επίσης μια καλή πρακτική για όταν μεγαλώσουν και οι γονείς ασχοληθούν λιγότερο με τις επισκέψεις υγείας. Η έγκαιρη προετοιμασία για αυτή τη μετάβαση θα τα ωφελήσει όταν θα χρειαστεί να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την υγεία τους”. Οι περισσότεροι γονείς θυμούνται επίσης να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια και λίστες ελέγχου για το παιδί τους στις επισκέψεις υγείας. Μεταξύ αυτών των γονέων, η πλειονότητα δηλώνει ότι κατανοεί τον σκοπό, αλλά μόλις τα τρία τέταρτα περίπου δηλώνουν ότι λαμβάνουν ανατροφοδότηση σχετικά με το πώς τα πάει το παιδί τους. “Τα παιδιά και οι οικογένειές τους λαμβάνουν συχνότερα ερωτηματολόγια στις επισκέψεις για να βοηθήσουν στον εντοπισμό θεμάτων όπως προβλήματα ύπνου, προκλήσεις που επηρεάζουν τη συναισθηματική υγεία και προβλήματα συμπεριφοράς”, δήλωσε ο Clark. “Αλλά όταν ο χρόνος είναι λίγος, αυτό μπορεί να μην προκύψει κατά τη διάρκεια της πραγματικής επίσκεψης. Είναι σημαντικό οι γονείς να συζητούν με τους παρόχους για τυχόν θέματα που μπορεί να αναδυθούν από τις απαντήσεις του παιδιού ή της οικογένειας”.
Να βλέπετε παρόχους που είναι εξοικειωμένοι με το ιστορικό του παιδιού σας
Σχεδόν οι μισοί γονείς δηλώνουν ότι προγραμματίζουν επισκέψεις για εξετάσεις με τον τακτικό πάροχο του παιδιού τους, ακόμη και αν έχουν μεγάλη αναμονή για ραντεβού. Το ένα τρίτο των γονέων συμφωνεί επίσης απόλυτα ότι το παιδί τους είναι πιο πιθανό να ακολουθήσει τις συμβουλές εάν προέρχονται από έναν πάροχο που το παιδί τους γνωρίζει καλά. Για την πιο πρόσφατη επίσκεψη του παιδιού τους, περισσότεροι από τους μισούς γονείς αξιολογούν επίσης τον πάροχο ως εξαιρετικό για τη γνώση του ιστορικού υγείας του παιδιού, την απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις τους και την παροχή συστάσεων που είναι ρεαλιστικές για την οικογένεια. Ένας γιατρός πρωτοβάθμιας περίθαλψης που γνωρίζει ένα παιδί και το συγκεκριμένο ιστορικό υγείας του θα το βοηθήσει να παραμείνει υγιές, να προλάβει ασθένειες και νοσήματα εντοπίζοντας τους παράγοντες κινδύνου και λαμβάνοντας τα σωστά μέτρα για τη διαχείριση της φροντίδας χρόνιων ασθενειών, λέει ο Clark. “Γνωρίζουμε ότι η συνέχεια με τον ίδιο πάροχο έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία των παιδιών. Οι γονείς που ερωτήθηκαν και των οποίων το παιδί βλέπει πάντα τον ίδιο πάροχο για τις επισκέψεις είναι επίσης πιο πιθανό να αξιολογήσουν τον πάροχο ως εξαιρετικό”, δήλωσε ο Clark. “Η καλλιέργεια μιας σχέσης με έναν πάροχο πρωτοβάθμιας περίθαλψης σημαίνει ότι ο επαγγελματίας υγείας που γνωρίζει καλύτερα το παιδί σας είναι αυτός που παρέχει εξατομικευμένη φροντίδα και βοηθά την οικογένειά σας να πλοηγηθεί στις σημαντικές αποφάσεις που επηρεάζουν την υγεία τους”. Ωστόσο, όταν οι ιατρικές επισκέψεις προγραμματίζονται με διαφορετικό πάροχο, είτε από επιλογή είτε από ανάγκη, “οι γονείς μπορεί να επωφεληθούν από διαφορετικές εξηγήσεις ή προοπτικές για την υγεία του παιδιού τους”, προσθέτει η Clark. Η εθνικά αντιπροσωπευτική έκθεση βασίζεται στις απαντήσεις 1.331 γονέων με παιδιά ηλικίας 1 έως 12 ετών, οι οποίοι ερωτήθηκαν τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο του 2022.
Πέντε τρόποι για να εξασφαλίσετε την πιο παραγωγική επίσκεψη στο ιατρείο του παιδιού, σύμφωνα με τους ειδικούς του Mott:
Χτίστε μια μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης με τον ίδιο πάροχο πρωτοβάθμιας φροντίδας που το παιδί σας επισκέπτεται πάντα για τα ραντεβού, ο οποίος μπορεί να περιλαμβάνει παιδίατρο, άλλο οικογενειακό γιατρό ή νοσηλευτή.
Γράψτε ερωτήσεις σχετικά με τη σωματική, συναισθηματική και συμπεριφορική υγεία του παιδιού σας στο ίδιο μέρος που θα προκύψουν για να τις ξαναδείτε όταν το παιδί πρέπει να πάει για μια επίσκεψη.
Μοιραστείτε πληροφορίες από τους δασκάλους ή τους παρόχους παιδικού σταθμού σχετικά με τη συμπεριφορά ή τη σχολική επίδοση του παιδιού και ρωτήστε τον πάροχο πρωτοβάθμιας φροντίδας για την ανάγκη περαιτέρω αξιολόγησης ή θεραπείας.
Προετοιμάστε τα παιδιά για την επίσκεψη. Εάν υπάρχει φυσική εξέταση, μιλήστε τους για το τι να περιμένουν. Για τα μικρά παιδιά που χρειάζονται εμβολιασμούς ή αιμοληψίες, προετοιμάστε τα με βιβλία από πριν, σκεφτείτε θέσεις άνεσης και περισπασμούς, όπως κινούμενα σχέδια στις οθόνες κατά τη διάρκεια των λήψεων ή δώστε τους κάτι διασκεδαστικό να περιμένουν μετά την επίσκεψη, όπως παγωτό. Ποτέ μην τους υποσχεθείτε ότι δεν θα κάνουν κάποια ένεση.
Για τα μεγαλύτερα παιδιά, βοηθήστε τα να καταρτίσουν έναν κατάλογο ερωτήσεων που θα θέσουν τα ίδια στον γιατρό.