Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο κρατικός μηχανισμός και ιδιαίτερα οι δομές υγείας κλήθηκαν να διαχειριστούν μια άνευ προηγουμένου κατάσταση. Οι προστριβές ήταν αναπόφευκτες μέσα σε μία τόσο δύσκολη εποχή. Οι καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ απετέλεσαν αφορμή για κριτική προς τον ΕΟΠΥΥ.
Από τη μεριά της, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ απαντά στις καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ με τα ακόλουθα:
“Ο ΕΟΠΥΥ από την πρώτη στιγμή της εκδήλωσης του πανδημικού κύματος της Covid 19 με
συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας προχώρησε ταχύτατα σε όσες παρεμβάσεις
χρειάστηκαν προκειμένου οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού να μην αισθανθούν μόνοι. Με
αμεσότητα και εξαιρετική συνεργασία το σύνολο των ιδιωτών παρόχων υγείας, Ιδιωτικά
θεραπευτήρια, ΠΦΥ καθώς και εταιρείες, συνέδραμαν τα μέγιστα για την επίλυση των
όποιων προβλημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό άπαξ και παρατηρήθηκε δυστοκία από τις εταιρείες παροχής Αναπνευστικών – Συσκευών Οξυγόνου, η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ κινήθηκε ταχύτατα και ήδη από τις 13/10/21 οπότε και πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ, Θεανώς Καρποδίνη με στελέχη του ΠΑ.ΣΥ.ΠΥ εξευρέθη λύση. Να σημειωθεί ότι η αδυναμία κάλυψης της αγοράς με συμπυκνωτές οξυγονοθεραπείας εντοπίστηκε στη Βόρεια Ελλάδα καθώς αρκετοί προμηθευτές αδυνατούν να αγοράσουν τα αναγκαία προϊόντα. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Παρόχων Υγείας, με δική του πρωτοβουλία και συντονισμό των οργάνων του, κάλυψε άμεσα τις ελλείψεις με αυθημερόν αποστολή των απαραίτητων αναπνευστικών συσκευών.
Η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ από την πλευρά της δεσμεύτηκε να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να καλυφτούν οι αυξημένες ανάγκες του κλάδου με έκτακτη ενίσχυση του προϋπολογισμού λόγω πανδημίας. Υπογραμμίζεται πως η έλλειψη ρευστότητας των παρόχων, που δραστηριοποιούνται στον
κλάδο είχε ως κύρια συνέπεια την έλλειψη επάρκειας αναπνευστικών συσκευών καθώς η
υπέρβαση του προϋπολογισμού της συγκεκριμένης κατηγορίας άγγιξε το έτος 2020 το 49%
και το έτος 2021 τείνει να προσεγγίσει το 77,4%.
Τέλος κατανοούμε τις ανησυχίες του Προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλη Γιαννάκου ωστόσο θα
ήταν χρήσιμο και για την κοινωνία και για τον συνδικαλισμό να ενημερώνεται πριν
προχωρά σε καταγγελίες, άλλωστε η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έχει πάντα τις πόρτες ανοιχτές
για να ακούει τα προβλήματα και να βρίσκει τις λύσεις.”