Ρεπορτάζ Υγείας

Εκπόνηση σχεδίου για πρόληψη των τροχαίων ζητούν οι γιατροί

Εκπόνηση σχεδίου για πρόληψη των τροχαίων ζητούν οι γιατροί
Your browser does not support the video tag. Την  ανάγκη εκπόνησης στρατηγικού σχεδίου για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων τονίζουν οι γιατροί . Μήνυμα ζωής για τη πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων στέλνουν ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας και την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Κρίσεων στην Υγεία, στα […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Την  ανάγκη εκπόνησης στρατηγικού σχεδίου για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων τονίζουν οι γιατροί .


Μήνυμα ζωής για τη πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων στέλνουν ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας και την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Κρίσεων στην Υγεία, στα πλαίσια ευρείας σύσκεψης για το θέμα που πραγματοποιήθηκε σήμερα.

Όπως τονίστηκε σε ευρεία σύσκεψη για το θέματο αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής από το κινητό τηλέφωνο είναι τρείς παράγοντες που ενοχοποιούνται με μεγάλη συχνότητα στην πρόκληση αυτών των ατυχημάτων.

Επιπρόσθετα τονίστηκε η ανάγκη ν αλλάξει το πλαίσιο που αφορά την αξιολόγηση από το ΚΤΕΟ και να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα διασφαλίζουν τη συμμόρφωση των οδηγών για την επισκευή των βλαβών.

Η χώρα μας βάσει των στοιχείων της Eurostat κατέχει την τρίτη θέση στα θανατηφόρα τροχαία, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία.

Ειδικότερα στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα.

Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.

 Μάλιστα τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%.

Oι αιτίες

Η κυριότερη αιτία των τροχαίων είναι η αμέλεια των οδηγών. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού από αιτίες όπως είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την πρόκληση των τροχαίων. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο πρόεδρος του ΙΣΑ κος Γ. Πατούλης δήλωσε τα εξής:

«Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας καθώς έχουν σαν αποτέλεσμα το θάνατο ή τον τραυματισμό των συμπολιτών μας και μάλιστα στις πλέον παραγωγικές ηλικίες. Πρέπει να τονίσουμε ότι η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός. Επιπρόσθετα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις και η δημιουργία ελεγκτικών μηχανισμών που θα διασφαλίσουν την συμμόρφωση των οδηγών »

Από την πλευρά ο κος Παντελής Νικολάου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας επεσήμανε τα εξής:

«Η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας έχει ευαισθητοποιηθεί εδώ και αρκετό καιρό στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Η ΕΕΧΟΤ έχει εκδώσει συγκεκριμένο δεκάλογο με οδηγίες προς τους οδηγούς ,για την ορθή οδήγηση και αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων. Η συνεχής ευαισθητοποίηση της κοινωνίας πάνω στο θέμα της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων είναι υποχρέωση των φορέων και οργανισμών που έχουν άμεση σχέση με την υγεία των συμπολιτών μας».

O κος Πάνος Ευστάθιου Ορθοπαιδικός Χειρουργός Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Διαχείρισης Κρίσεων δήλωσε:

«Είναι σημαντικό ότι η αξιολόγηση από το ΚΤΕΟ δεν θα πρέπει να έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα αλλά και ελεγκτικό χαρακτήρα από την αστυνομία στο πλαίσιο της επιδιόρθωσης οποιασδήποτε βλάβης διαπιστωθεί στο αυτοκίνητο. Στις περισσότερες περιπτώσεις καταγράφονται οι βλάβες οι οποίες παραμένουν στην συστατική επιστολή η οποία επιδίδεται στους οδηγούς ,χωρίς να προβούν αυτοί στις κατάλληλες ενέργειες για τις επιδιορθώσεις αυτών».