Οι γιατροί που βλέπουν λιγότερους ασθενείς μπορεί να έχουν καλύτερες online αξιολογήσεις από τους γιατρούς που έχουν υψηλότερο όγκο, σύμφωνα με μια μελέτη των ουρολόγων των Η.Π.Α. Οι ερευνητές εξέτασαν τα δεδομένα μεταξύ 665 ουρολόγων και ασθενών της Medicare στην Καλιφόρνια, εξετάζοντας τον αριθμό των ασθενών που έλαβαν θεραπεία καθώς και τους τύπους αξιολογήσεων που έλαβαν σε τέσσερις ιστοσελίδες: Yelp.com, Vitals.com, Healthgrades.com και Ratemd.com.
Οι μισοί από τους ουρολόγους εξέτασαν τουλάχιστον 426 ασθενείς που καλύπτονται από το Medicare το 2014. Συνολικά, οι γιατροί που εξέτασαν λιγότερους ασθενείς έλαβαν υψηλότερες βαθμολογίες ικανοποίησης στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τη μελέτη.
“Μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις για αυτό, αλλά η υπόθεση μας είναι ότι οι ασθενείς είναι πιο ευτυχισμένοι όταν υπάρχει λιγότερη αναμονή και περισσότερος χρόνος για να επικοινωνήσουν με τον γιατρό”, δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης ο Δρ Γκρέγκορι Μέρφι, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Σαιντ Λούις, Μιζούρι.
“Νομίζω ότι δείχνει ότι οι ασθενείς εκτιμούν την αποτελεσματικότητα, την ευκολία πρόσβασης και επικοινωνίας”, δήλωσε ο Murphy.
Παρόλο που η ακρίβεια, η χρησιμότητα και η έννοια των διαδικτυακών ανασκοπήσεων συζητούνται από τους γιατρούς, επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις αποφάσεις σχετικά με το πού οι ασθενείς επιλέγουν να λάβουν φροντίδα και τον αντίκτυπο του πώς τα νοσοκομεία και τα συστήματα υγείας αξιολογούν τις επιδόσεις των γιατρών, γράφει η ομάδα μελέτης στο JAMA Surgery.
Οι κριτικές online μπορεί να επηρεαστούν από μια ποικιλία παραγόντων που υπερβαίνουν την ποιότητα της φροντίδας, ώστε να συμπεριλαμβάνουν πράγματα όπως οι χρόνοι αναμονής για να δουν τους γιατρούς, η ευκολία προγραμματισμού ραντεβού και ο χρόνος που περνούν οι ιατροί στις αίθουσες εξετάσεων, σημειώνουν οι συγγραφείς.
Για τη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τα δεδομένα τιμολόγησης και αποζημίωσης των γιατρών, καθώς και τον αριθμό των ασθενών με Medicare που είδαν και πόσες υπηρεσίες χρέωσαν το 2014. Οι περισσότεροι από τους ουρολόγους στη μελέτη ήταν αρσενικοί και εργάζονταν κυρίως σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα.
Σε κλίμακα που κυμαινόταν από το χαμηλό 1 έως το υψηλό των 5, οι ακαδημαϊκοί γιατροί κατά μέσο όρο σημείωσαν βαθμολογία 4,2 στους διάφορους ιστοτόπους ικανοποίησης ασθενών στη μελέτη. Εκτός από τις ακαδημαϊκές ρυθμίσεις, οι γιατροί σημείωσαν μέση βαθμολογία 3,7.
Οι γυναίκες ουρολόγοι είχαν παρόμοια βαθμολογία ικανοποίησης με τους άρρενες σύμφωνα με τη μελέτη. Για κάθε 100 ασθενείς που παρατηρήθηκαν, οι μέσες βαθμολογίες ικανοποίησης ασθενών μειώθηκαν κατά 0,04 μονάδες. Περιορισμοί της μελέτης περιλαμβάνουν τη χρήση των δεδομένων Medicare από το προωθητικό site.com, τα οποία μπορεί να μην αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια έναν ασθενή με μη ιατροφαρμακευτικό πληθυσμό Medicare, σημειώνουν οι συντάκτες.
Η μελέτη επίσης δεν ήταν ένα ελεγχόμενο πείραμα που αποσκοπούσε στο να αποδείξει εάν και πώς ο αριθμός των ασθενών που αντιμετωπίζουν οι γιατροί θα μπορούσε να επηρεάσει τις βαθμολογίες ικανοποίησης στις ιστοσελίδες των καταναλωτών.
Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι γιατροί πρέπει να περάσουν λίγο χρόνο για να μιλήσουν στους ασθενείς τους, είπε ο Murphy. Όταν συμβαίνουν επιπλοκές κατά τη διάρκεια της θεραπείας ή της χειρουργικής επέμβασης, οι ασθενείς μπορεί να αισθάνονται καλύτερα, όταν νιώθουν ότι ο γιατρός τους ακούει. «Οι ασθενείς θέλουν κάποιον που επικοινωνεί καλά και ακούει σε αυτές τις ατυχείς και τρομακτικές στιγμές», είπε ο Murphy.
Είναι πιθανόν τα αποτελέσματα να μην καταγράψουν πλήρως τον αριθμό των ασθενών που αντιμετωπίζουν οι γιατροί, ωστόσο, επειδή επικεντρώθηκαν μόνο στους ασφαλισμένους από το Medicare, πρόγραμμα υγείας των ΗΠΑ για άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω, δήλωσε ο Δρ Brian Radbill, επικεφαλής ιατρός και αντιπρόεδρος της ιατρικές υποθέσεις στο όρος Σινά του Αγίου Λουκά στη Νέα Υόρκη.
Οι ηλικιωμένοι ασθενείς μπορεί να έχουν πιο σύνθετες ιατρικές ανάγκες και να απαιτούν περισσότερο χρόνο και προσοχή από τους νεότερους ασθενείς, δήλωσε ο Radbill, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.
Οι ειδικοί, ειδικά στην ουρολογία όπου συχνά εμπλέκονται σε χειρουργική επέμβαση, μπορούν να αλληλεπιδράσουν λίγες φορές μόνο με τους ασθενείς και έχουν περιορισμένες ευκαιρίες να δημιουργήσουν μια σχέση λέει ο Radbill.
“Για τον ασθενή, είναι συχνά μια εντελώς ξένη, τρομακτική εμπειρία, ώστε να μπορεί να λάβει την υψηλότερη ποιότητα φροντίδας, αλλά η εμπειρία μπορεί να θεωρηθεί φτωχή”, δήλωσε ο Radbill. “Μπορούν να αφήσουν να αισθάνονται ότι δεν είχαν αντιμετωπιστεί καλά – ίσως ο γιατρός έσκαψε και έσκαψε έξω, δεν τους εμπλέκονται όπως συνηθίζουν.”