Πολιτισμός

Το σπίτι του Αλέξανδρου Ιόλα ανοίγει εικοσιπέντε χρόνια μετά το θάνατο του!

Το σπίτι του Αλέξανδρου Ιόλα ανοίγει εικοσιπέντε χρόνια μετά το θάνατο του!
Your browser does not support the video tag. Για πρώτη φορά και εικοσιπέντε χρόνια μετά το θάνατο του Αλέξανδρου Ιόλα, η Έλσα Αγγελοπούλου και ο Νίκος Σταθούλης ανοίγουν το σπίτι του  στην Αγία Παρασκευή. Συγκεκριμένα, με αφορμή την έκδοση της βιογραφίας ‘’Αλεξάνδρος Ιόλας: Η
ζωή μου’’ από τον βιογράφο του και διάσημο συλλέκτη Νίκο Σταθούλη, ανοίγει για το […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Για πρώτη φορά και εικοσιπέντε χρόνια μετά το θάνατο του Αλέξανδρου Ιόλα, η Έλσα Αγγελοπούλου και ο Νίκος Σταθούλης ανοίγουν το σπίτι του  στην Αγία Παρασκευή.

Συγκεκριμένα, με αφορμή την έκδοση της βιογραφίας ‘’Αλεξάνδρος Ιόλας: Η
ζωή μου’’ από τον βιογράφο του και διάσημο συλλέκτη Νίκο Σταθούλη, ανοίγει για το κοινό την Τρίτη και 13 Νοεμβρίου στις 19:00, το σπίτι του 
Αλεξάνδρου Ιόλα ,Δημοκρατίας 6, με  μία έκθεση και ένα πάρτι.

Η έκθεση ονομάζεται ‘’Destroy Alexander Iolas’’ η οποία θα φιλοξενήσει όλα τα δημοσιεύματα της εποχής του διασυρμού του (1983-87) και
πρωτότυπες άγνωστες φωτογραφίες από τη ζωή του.

 Ενώ, ταλαντούχα τραγουδίστρια θα ερμηνεύσει το αγαπημένο τραγούδι του
Ιόλα, ο “Αλήτης της Βίκυς Μοσχολιού”.

Ο Νίκος Σταθούλης κράτησε την υπόσχεσή του!

Ο Αλεξάνδρος Ιόλας το 1987 καταβεβλημένος από το AIDS και λίγο πριν το τέλος της ζωής του είχε πει στον συνεργάτη του Νίκο  Σταθούλη ”Ο,τι κι αν γίνει, να θυμάσαι ότι κρατάς στα χέρια σου ένα υλικό. Μη
βιαστείς να το εκδώσεις. Βγάλε το 25 χρόνια μετά. Καλύτερα να μην
εκδοθεί παρά να το αδικήσεις. Έχεις τον χρόνο μπροστά σου. Εγώ δεν έχω 
χρόνο”.

Το τέλος του ήταν οικτρό, με την Ελλάδα του ”αυριανισμού”να 
επιτίθεται σε μια προκλητική αλλά σε κάθε περίπτωση χαρισματική
προσωπικότητα την οποία αδυνατούσε να κατανοήσει. Η προσωπικότητα
αυτή, ωστόσο, είχε τη διορατικότητα να αντιληφθεί ότι ένα τέταρτο του
αιώνα μετά, τα πράγματα θα ήταν αλλιώς. Και την ώρα που σχεδόν όλοι
τού είχαν γυρίσει την πλάτη – καθώς κατηγορούνταν για παιδεραστία,
αρχαιοκαπηλία και χρήση ναρκωτικών -, ο ίδιος τοποθέτησε την πιθανή
 ”αποκατάστασή” του σε μια άλλη εποχή, ίσως πιο ώριμη, πιο ανεκτική.

Ο βιογράφος του Νίκος Σταθούλης, δημοσιογράφος και σύμβουλος τέχνης,
κράτησε την υπόσχεσή του: ακριβώς 25 χρόνια μετά τον θάνατο του
μαικήνα της τέχνης, που έζησε τη ζωή ως το μεδούλι, ερωτεύθηκε,
εξευτελίστηκε και βίωσε μια πτώση τόσο ιλιγγιώδη όσο και η άνοδός του,
κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οδός Πανός η βιογραφία του.
Ο συνεργάτης του Ιόλα περιγράφει το συναρπαστικό ταξίδι της ζωής του
επιχειρώντας να τοποθετήσει τον ”μύθο” στο σωστό, κατά τη γνώμη του,
κάδρο. Ακόμη και αν ο θαυμασμός του για τον βιογραφούμενο είναι
υπερβολικός, γεγονός παραμένει ότι το βιβλίο διαβάζεται μονορούφι,
καθώς η ζωή του κοσμοπολίτη Ιόλα, ο οποίος στην ουσία έγινε γέφυρα του
σουρεαλισμού στις ΗΠΑ αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, υπήρξε άκρως
μυθιστορηματική. ”Η ζωή, παιδί μου, είναι σαν το θέατρο. Ολους μάς
θέλει. Αλλοι είμαστε γεννημένοι πρωταγωνιστές, άλλοι είναι γεννημένοι
για να είναι κομπάρσοι” είχε πει ο ίδιος στον Σταθούλη. Και ο
 Αλεξανδρινός με τις βαριές γούνες είχε γεννηθεί ηγέτης.