Πολιτισμός

«Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη» στο Ίδρυμα Κακογιάννη

«Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη» στο Ίδρυμα Κακογιάννη
Your browser does not support the video tag. Για μια μόνο βραδιά στις 30/3 στις 21.00, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί την παράσταση με τίτλο «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη». Την παράσταση σκηνοθετεί ο Δήμος Αβδελιώδης, σε κείμενο δικό του, βασισμένο στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά ,«Αλέξανδρος Παναγούλης, Πρόβες θανάτου».

«Ο πολιτισμός δεν χτίζεται μόνο με τις […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Για μια μόνο βραδιά στις 30/3 στις 21.00, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί την παράσταση με τίτλο «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη».

Την παράσταση σκηνοθετεί ο Δήμος Αβδελιώδης, σε κείμενο δικό του, βασισμένο στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά ,«Αλέξανδρος Παναγούλης, Πρόβες θανάτου».

«Ο πολιτισμός δεν χτίζεται μόνο με τις ιδέες αλλά και με τις πράξεις και τα έργα που επιβεβαιώνουν την αλήθεια και την πραγματικότητα αυτών των ιδεών» σημειώνει ο Δήμος Αβδελιώδης.

«Ο Αλέξανδρος Παναγούλης, φοιτητής του Πολυτεχνείου, εμπνευσμένος από το αρχαίο ψήφισμα – όρκο για την προστασία και την υπεράσπιση αθηναϊκής Δημοκρατίας από τους Τυράννους, αποπειράθηκε να ανατινάξει το αυτοκίνητο του δικτάτορα Παπαδόπουλου.Είναι σχεδόν βέβαιο πως το ασυνείδητό του, δεν του επέτρεψε να πραγματοποιήσει αυτόν τον στόχο γιατί ο ίδιος ποτέ δεν θα μπορούσε ίσως να σηκώσει το βάρος μιας δολοφονίας. Όμως, μπόρεσε να σηκώσει ένα τεράστιο και αλλόκοτο βάρος από βασανιστήρια, σωματικά και ψυχικά, χωρίς ποτέ να φοβηθεί ή να δειλιάσει. Κάτι που παραδέχθηκαν και οι ίδιοι οι βασανιστές του» συνεχίζει. 

Από πού αντλούσε αυτή την υπεράνθρωπη δύναμη που ήταν ανώτερη και πολλαπλάσια ακόμα και αυτού του ίδιου του προγόνου του, του μυθικού Προμηθέα; «Ο ίδιος έλεγε: “Θα μείνω όρθιος. Αν δε νικηθώ εγώ, δεν θα νικηθεί ούτε η Δημοκρατία”. Ίσως μια ιδέα μπορεί να κρατηθεί ζωντανή, μόνο και μόνο επειδή την κρατάει ένας άνθρωπος. Ίσως ένας άνθρωπος μπορεί να κρατηθεί ζωντανός, μόνο και μόνο επειδή πιστεύει σε μια ιδέα» υποστηρίζει ο κ. Αβδελιώδης. Για τον ίδιο, η παράσταση προσπαθεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα τού Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας ηθοποιού, της Ελένης Ερήμου, από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και άλλα πρόσωπα του έργου και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες σκηνές. Σκηνές που «ντύνουν» ζωντανά πέντε μουσικοί, «όπως και στις πρώτες προβολές του βωβού κινηματογράφου.».