Υγεία Διαδίκτυο: Την επόμενη φορά που θα στείλετε μήνυμα στον γιατρό σας για να ρωτήσετε για έναν ενοχλητικό βήχα ή μια φαγούρα εξάνθημα, ίσως θελήσετε να ελέγξετε πρώτα τον τραπεζικό σας λογαριασμό – μπορεί να λάβετε λογαριασμό για την ερώτηση. Τα νοσοκομειακά συστήματα σε όλη τη χώρα εισάγουν τέλη για ορισμένα μηνύματα που στέλνουν οι ασθενείς στους γιατρούς, οι οποίοι, όπως λένε, ξοδεύουν όλο και περισσότερο χρόνο μελετώντας διαδικτυακά ερωτήματα, ορισμένα από τα οποία είναι τόσο πολύπλοκα που απαιτούν το επίπεδο της ιατρικής εμπειρογνωμοσύνης που συνήθως παρέχεται κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο ιατρείο. Οι συνήγοροι των ασθενών, ωστόσο, ανησυχούν ότι αυτά τα νέα τέλη μπορεί να αποτρέψουν τους ανθρώπους από το να απευθυνθούν στον γιατρό τους και ότι προσθέτουν ένα ακόμη επίπεδο πολυπλοκότητας στην ήδη αδιαφανή διαδικασία χρέωσης του αμερικανικού συστήματος υγείας.
“Πρόκειται για ένα εμπόδιο που στερεί την πρόσβαση και θα οδηγήσει σε δισταγμό ή φόβο για επικοινωνία και δυνητικά θα βλάψει τους ασθενείς με χαμηλότερη ποιότητα περίθαλψης και αποτελέσματα με πολύ υψηλότερο κόστος”, δήλωσε η Cynthia Fisher, ιδρύτρια του Patient Rights Advocate, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα τη Μασαχουσέτη που πιέζει για διαφάνεια των τιμών των νοσοκομείων. Η έκρηξη της τηλεϊατρικής τα τελευταία τρία χρόνια -με κινητήρια δύναμη την επιδημία COVID-19 και τους χαλαρούς ομοσπονδιακούς κανονισμούς για την ηλεκτρονική περίθαλψη- ώθησε πολλούς γιατρούς να υιοθετήσουν πιο ισχυρή τηλεπικοινωνία με τους ασθενείς τους. Οι διαβουλεύσεις που κάποτε γίνονταν σε γραφείο μετατράπηκαν σε επισκέψεις μέσω υπολογιστή ή έξυπνου τηλεφώνου. Και τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης κάλεσαν τους ασθενείς να χρησιμοποιούν νέες διαδικτυακές πύλες για να στέλνουν μηνύματα στους γιατρούς τους με μια ερώτηση ανά πάσα στιγμή, δήλωσε στο Associated Press ο πρόεδρος του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου Jack Resneck Jr.
“Όταν οι άνθρωποι κατάλαβαν ότι αυτό είναι ωραίο και θα μπορούσε να βελτιώσει τη φροντίδα, είδατε νοσοκομεία και ομάδες πρακτικής να λένε στους ασθενείς, καλώς ήρθατε στην πύλη σας … μπορείτε να στείλετε μήνυμα στον γιατρό σας με ερωτήσεις αν θέλετε”, δήλωσε ο Resneck. “Βρήκαμε τους εαυτούς μας ως γιατροί να παίρνουμε δεκάδες και δεκάδες τέτοια την ημέρα και να μην έχουμε ενσωματωμένο χρόνο για να κάνουμε αυτή τη δουλειά”. Οι χρεώσεις ποικίλλουν για κάθε ασθενή και νοσοκομειακό σύστημα, με τα μηνύματα να κοστίζουν από 3 δολάρια για τους ασθενείς του Medicare έως 160 δολάρια για τους ανασφάλιστους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο τελικός λογαριασμός εξαρτάται από το πόσο χρόνο ξοδεύει ο γιατρός για να απαντήσει. Τα συστήματα υγείας που έχουν εισαγάγει αυτές τις νέες πολιτικές, πολλά από αυτά τους τελευταίους μήνες, λένε ότι ειδοποιούν αυτόματα τους ασθενείς ότι μπορεί να χρεωθούν όταν στέλνουν μηνύματα στον γιατρό τους μέσω διαδικτυακών πυλών, όπως το MyChart, ένα διαδικτυακό σύστημα που πολλοί οργανισμοί χρησιμοποιούν πλέον για τον προγραμματισμό ραντεβού ή την κοινοποίηση αποτελεσμάτων εξετάσεων στους ασθενείς.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες χρέωσης που επινοήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι γιατροί επιτρέπεται να χρεώνουν το Medicare για μόλις 5 λεπτά χρόνου που δαπανάται σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σε διάστημα επτά ημερών, σύμφωνα με τα Κέντρα Medicaid και Medicare. Οι γιατροί πρέπει να πληρώνονται για τον χρόνο που αφιερώνουν για να δίνουν εξειδικευμένες ιατρικές συμβουλές – ακόμη και μέσω μηνυμάτων, δήλωσε η οικονομολόγος υγείας του Πανεπιστημίου του Σικάγο, Katherine Baicker. Αλλά είναι επίσης σημαντικό τα νοσοκομειακά συστήματα να είναι διαφανή σχετικά με το τι μπορούν να περιμένουν να πληρώσουν οι ασθενείς καθώς θα αναπτύσσουν αυτές τις νέες χρεώσεις, πρόσθεσε η ίδια. “Οι συμμετοχές δεν επιτυγχάνουν τίποτα όταν δεν είναι σαφείς για τους ασθενείς εκ των προτέρων”, δήλωσε η Baicker. Οι γιατροί του University of California San Francisco Health διεκπεραιώνουν περίπου 900.000 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – 3 εκατομμύρια συνολικά μηνύματα – ετησίως, σύμφωνα με τον Jess Berthold, εκπρόσωπο του συστήματος. Το νοσοκομείο ανακοίνωσε τον Νοέμβριο του 2021 ότι θα αρχίσει να χρεώνει ορισμένα από αυτά τα μηνύματα, αφού παρατήρησε μια έξαρση κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά τη διάρκεια ενός έτους, το 1,4% των μυνημάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή περίπου 13.000, κατέληξαν σε λογαριασμό.
Μόνον ορισμένα μηνύματα προκαλούν χρέωση. Οι ασθενείς δεν θα χρεώνονται, για παράδειγμα, για την αναπλήρωση συνταγών, τον προγραμματισμό ραντεβού, την υποβολή ερώτησης παρακολούθησης σχετικά με μια επίσκεψη στο γραφείο εντός των τελευταίων επτά ημερών ή εάν ο γιατρός τους συμβουλεύει ότι πρέπει να προγραμματίσουν μια επίσκεψη σε απάντηση.
Ποιοι τύποι μηνυμάτων θα προκαλέσουν την έκδοση λογαριασμού; Στέλνοντας στον γιατρό σας μια φωτογραφία ενός νέου εξανθήματος, ζητώντας τη συμπλήρωση ενός εντύπου ή ζητώντας αλλαγή της φαρμακευτικής αγωγής.
Η πλοήγηση στο πόσα μπορεί, τελικά, να χρωστάτε μπορεί να είναι πιο δύσκολη.
Στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Σαν Φρανσίσκο (UCSF), οι ασθενείς με Medicaid που στέλνουν μηνύματα στον γιατρό τους δεν θα έχουν κανένα κόστος από την τσέπη τους, ενώ όσοι είναι στο παραδοσιακό Medicare μπορεί να χρειαστεί να πληρώσουν 3 έως 6 δολάρια. Οι ασθενείς με ιδιωτική ασφάλιση θα χρεωθούν μια συμμετοχή -συνήθως περίπου 20 δολάρια- όπως και οι ασθενείς με Medicare Advantage, τα ιδιωτικά ασφαλιστικά προγράμματα για το Medicare. Η Κλινική Cleveland στο Οχάιο, το τελευταίο μεγάλο νοσοκομειακό σύστημα που ανακοίνωσε χρεώσεις για ηλεκτρονικά μηνύματα, έθεσε σε εφαρμογή παρόμοιες κατευθυντήριες γραμμές στα τέλη του περασμένου μήνα, με τα μηνύματα να κοστίζουν έως και 50 δολάρια για όσους έχουν ιδιωτική ασφάλιση. Και στο Northwestern Medicine στο Σικάγο, το οποίο χρεώνει 35 δολάρια για ορισμένα μηνύματα, λιγότερο από το 1% αυτών των αλληλογραφιών κατέληξε σε λογαριασμό, δήλωσε ο εκπρόσωπος Κρίστοφερ Κινγκ. Όλα αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική πύλη MyChart. Η Epic, η ιδιωτική εταιρεία λογισμικού που διαχειρίζεται το MyChart, δεν παρακολουθεί ποια συστήματα υγείας χρεώνουν τους ασθενείς για μηνύματα, δήλωσε η εκπρόσωπος Barb Herandez σε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η εταιρεία δεν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το αν λαμβάνει μερίδιο των αμοιβών από αυτές τις χρεώσεις.
Η παροχή συμβουλών στους ασθενείς μέσω του διαδικτύου μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο ή χρήμα μακροπρόθεσμα, υποστηρίζουν τα νοσοκομειακά συστήματα. Εάν ο γιατρός μπορεί να απαντήσει στην ερώτηση ενός ασθενούς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο ασθενής μπορεί να μειώσει τους χρόνους αναμονής για ένα ραντεβού και να αποφύγει να πάρει άδεια από την εργασία του για να πάει στο ιατρείο. Επιπλέον, ορισμένοι ασθενείς απλώς προτιμούν την ευκολία του να παίρνουν μια γρήγορη απάντηση από τον γιατρό σε μια εφαρμογή, πρόσθεσε ο Berthold του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, Σαν Φρανσίσκο (UCSF). “Εάν οι ασθενείς μπορούν να έχουν πρόσβαση σε έναν γιατρό αμέσως μόλις προκύψουν ερωτήσεις ή ανησυχίες, μπορούν να αναζητήσουν ταχύτερα φροντίδα και να θεραπευτούν ταχύτερα”, δήλωσε ο Berthold. Αλλά ο Fisher υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα με τους ασθενείς να σκέφτονται δύο φορές πριν στείλουν μήνυμα σε γιατρό. Αντ’ αυτού, κάποιοι μπορεί να στραφούν σε δωρεάν, αναξιόπιστες συμβουλές στο διαδίκτυο. “Γίνεται ένας ολισθηρός δρόμος, και αυτός ο ολισθηρός δρόμος δεν είναι υπέρ του ασθενούς”, δήλωσε.