Χώρες Κόσμος: Το Facebook λέει ότι έχει κλείσει πολλές σελίδες και λογαριασμούς για την ανάρτηση ανεπιθύμητων και ψεύτικων ειδήσεων. AFP Οι αριθμοί ρεπόρτερ χωρίς σύνορα του 2021 για την ελευθερία του Τύπου κυκλοφορούν αργά και απαθείς ως συνήθως. Κάνουν ενδιαφέρουσα ανάγνωση – Εάν μπορείτε να ανεχτείτε το συμπέρασμα ότι ο τύπος στις ΗΠΑ έχει «μικρά ζητήματα». Η ελευθερία του τύπου υπάρχει στην πραγματικότητα μόνο σε περίπου 25% των χωρών παγκοσμίως.
Τι είναι η ελευθερία του τύπου; Θα εκπλαγείτε. Αυτό πρέπει να είναι μια ρητορική ερώτηση. Στην πράξη είναι εικασία. Ορίζεται ως το δικαίωμα δημοσίευσης ειδήσεων χωρίς κυβερνητική παρέμβαση, για παράδειγμα. Αυτό δεν λέει καθόλου για παρεμβολές από κανέναν άλλο. Η ελευθερία του τύπου μπορεί να καλύπτεται από συνταγματικά δικαιώματα ή από δικαιώματα ελεύθερης έκφρασης. Ακόμα δεν λέει τίποτα για τη σκόπιμη παραμόρφωση πληροφοριών, ψευδείς πληροφορίες ή λύσσα που προωθούν τα δίκτυα.
Η ιστορία της ελευθερίας του Τύπου είναι εξίσου… ενοχλητική. Η θεωρία και η πρακτική δεν φαίνεται να έχουν πολλά κοινά. Ο Hearst Press, ο National Inquirer, και άλλες ενδιαφέρουσες χλωρίδες και πανίδα είναι «Τύπος», σίγουρα. Αλλά πού είναι η ελευθερία;
2016 και ελευθερία του τύπου Δεν υπάρχει λόγος ανατροπής του 2016 και της συνέχειάς του. Υπάρχει ανάγκη να εξεταστεί ακριβώς τι συνέβη. Ήταν η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της ελευθερίας του Τύπου. Όχι εξαιτίας του Τραμπ. Όχι εξαιτίας της άρνησης και των «ψεύτικων ειδήσεων» ως απάντηση σε όλα. Ούτε καν λόγω των πολιτικών κρεμαστρών των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Η Cambridge Analytica έκανε τη ζημιά. Οι ειδήσεις έγιναν στοχευμένη αγορά, με μεθοδολογίες ανάλυσης κοινωνικών μέσων που ουσιαστικά κατέστρεψαν ολόκληρη την ιδέα των ειδήσεων. Οι ειδήσεις έγιναν εμπόρευμα, όπως το γρήγορο φαγητό και ήταν τόσο καλά για εσάς. Αυτό το καταστροφικό γεγονός ήταν σχεδόν το τέλος της ελευθερίας του τύπου.
Οι αλγόριθμοι αντικατέστησαν το δημόσιο συμφέρον, ίσως για πρώτη φορά. Οι αλγοριθμικοί τύποι λειτουργούν σε συγκεκριμένες εργασίες. Οι εργασίες, σε αυτήν την περίπτωση, στοχεύουν συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς. Καμία σχέση με γεγονότα ή πραγματικές πληροφορίες. Όλα αυτά αφορούσαν την αξιοποίηση της άγνοιας και την εκμετάλλευσή της.
Η επόμενη φάση αφορούσε τη διείσδυση στην αγορά. Έχοντας απομονωθεί ένα τμήμα της αγοράς, ένα μεγάλο πολιτικό, όλα τα νέα τύπου ομογενοποιήθηκαν. Όλα τα αντίθετα ήταν «ψεύτικα» εξ ορισμού. Τα μηνύματα για τους λιντσάρους δημοσιογράφους αφθονούν το 2016. Ελευθερία του τύπου, λέτε; Πού και πότε; Το αποτέλεσμα ήταν χαοτικό. Η κλιματική αλλαγή, το Black Lives Matter, η περιβαλλοντική σφαγή και οι αρνητικές ειδήσεις κάθε είδους έγιναν «ψεύτικες» από προεπιλογή. Το μάρκετινγκ ήταν τόσο αποτελεσματικό, και έτρεξε τόσο βαθιά. Είναι σε εξέλιξη. Ο αλγόριθμος δεν έχει εξαφανιστεί. Εξακολουθεί να παράγει μαζική παραπληροφόρηση για το τι απομένει από αυτό το τμήμα της αγοράς.