Πολιτική Υγείας

Βίζα Τουρισμός: Πώς η Κροατία δελεάζει ψηφιακούς μετακινούμενους από άλλες χώρες

Βίζα Τουρισμός: Πώς η Κροατία δελεάζει ψηφιακούς μετακινούμενους από άλλες χώρες
Αυτή η ιδέα είναι το κίνητρο του επιχειρηματία De Jong, ο οποίος ελπίζει ότι η επιρροή ξένων ψηφιακών εργαζομένων μπορεί να βοηθήσει νέους Κροάτες, πολλοί από τους οποίους θέλουν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους.

Βίζα Τουρισμός: Η αμερικανίδα σύμβουλος μάρκετινγκ, Melissa Paul, έγινε η πρώτη επίσημη ψηφιακή νομάδα της Κροατίας στις αρχές του έτους. Η Melissa Paul το περιέγραψε ως «όμορφο δώρο» όταν έγινε η πρώτη επίσημη ψηφιακή νομάδα της Κροατίας νωρίτερα φέτος, επωφελούμενη από ένα καθεστώς βίζας που η χώρα ελπίζει ότι θα βοηθήσει στην προώθηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας της που έχει πληγεί από την πανδημία. «Η Κροατία είναι πανέμορφη, είναι όμορφη διαμονή εδώ, προσιτή σε σύγκριση με άλλα μέρη, έχει υπέροχο κλίμα, καλή πρόσβαση στο Διαδίκτυο», λέει η Αμερικανή σύμβουλος μάρκετινγκ, που ζει ανάμεσα σε πλακόστρωτα δρομάκια στο Labin, μια πόλη στην κορυφή ενός λόφου με θέα στην Αδριατική.

Ο Παύλος πήρε τη βίζα του τον Ιανουάριο, ενώνοντας έναν παγκόσμιο στρατό εργατών που πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους σε ξένες χώρες από τότε που η πανδημία ξεκίνησε σε μια εποχή εργασίας από το σπίτι για εκατομμύρια.

Η Κροατία προσφέρει τις ειδικές θεωρήσεις σε ψηφιακούς εργαζόμενους εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιτρέποντάς τους να παραμείνουν για έως και ένα έτος και να τους απαλλάξουν από τον φόρο εισοδήματος.

Οι υποψήφιοι πρέπει να αποδείξουν ότι εργάζονται εξ αποστάσεως, έχουν στέγαση και ασφάλιση υγείας και κερδίζουν τουλάχιστον 2.200 ευρώ (2.700 $) τον μήνα.

Ο Paul είναι ένα από τα 100 άτομα που έχουν υποβάλει αίτηση από το πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Ιανουάριο, για περισσότερους από τους μισούς Αμερικανούς και Βρετανούς.

Η κυβέρνηση έχει εγκρίνει μέχρι τώρα 33 βίζες και οι υπουργοί ελπίζουν ότι η ιδέα θα απογειωθεί μόλις αρθούν οι περιορισμοί ταξιδιού που σχετίζονται με ιούς.

Ο τουρισμός αντιπροσωπεύει περίπου το ένα πέμπτο της οικονομίας στη χώρα της ΕΕ με 4,2 εκατομμύρια ανθρώπους, αλλά ο αριθμός των επισκεπτών έπεσε από 21 εκατομμύρια το 2019 σε επτά εκατομμύρια το προηγούμενο έτος.

Το εισόδημα υπερδιπλασιάστηκε στα 4,8 δισ. ευρώ το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η κρίση επηρέασε ιδιαίτερα τις νότιες περιοχές, όπως το Ντουμπρόβνικ, όπου οι επισκέπτες φτάνουν κυρίως με αεροπλάνο. –

«Πολύ μοναδικό» – Με την πτώση του τουρισμού, ο χρόνος ήταν ώριμος για μια νέα ιδέα και ο Ολλανδός επιχειρηματίας Jan de Jong με έδρα την Κροατία ήταν έτοιμος να το προμηθεύσει.

Χρησιμοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πέρυσι για να καλέσει τον πρωθυπουργό Αντρέι Πλένκοβιτς να εισαγάγει τις θεωρήσεις – και έξι μήνες αργότερα έγιναν πραγματικότητα.

«Η Κροατία συνολικά, ειδικά στον συνδυασμό πραγμάτων, προσφέρει μια πολύ μοναδική εμπειρία», λέει ο De Jong, επισημαίνοντας το τοπίο, τις συνδέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη και τον μεσογειακό τρόπο ζωής.

Αλλά για να είναι επιτυχής με τους ψηφιακούς νομάδες, είπε, η Κροατία πρέπει να ενεργήσει γρήγορα και να είναι ανταγωνιστική.

Είχε ήδη αντιπάλους στην Ευρώπη – η Εσθονία ξεκίνησε το πρόγραμμα νομαδικής θεώρησης πέρυσι και χώρες όπως η Τσεχική Δημοκρατία και η Ισλανδία έχουν παρόμοιες άδειες. Πιο μακριά, η Αντίγκουα δοκιμάζει την τύχη της και το νησί Μπαλί της Ινδονησίας έχει ήδη γίνει ένας σημαντικός κόμβος.

Οι εμπορικές ομάδες πιστεύουν ότι η ιδέα θα απογειωθεί σε πολλές άλλες χώρες.

Το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο υποστηρίζει την ιδέα του De Jong, το βλέπει ως μακροπρόθεσμη ευκαιρία για ενίσχυση της βιομηχανίας και όχι γρήγορη επίλυση της κρίσης που σχετίζεται με την πανδημία.

Το υπουργείο είπε στο AFP ότι οι ψηφιακοί εργαζόμενοι θα μπορούσαν να γίνουν οι καλύτεροι υποστηρικτές της Κροατίας, διαδίδοντας τη λέξη στους συναδέλφους τους. –

‘Απόλαυσε τη ζωή σου’ – Μεταξύ των πρώτων που είναι ευτυχείς να προωθήσουν τα οφέλη της Κροατίας είναι ο δημιουργός περιεχομένου Steve Tsentserensky, ο οποίος έφτασε στη χώρα μετά από χρόνια globetrotting.

Προερχόμενος από τις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει περάσει χρόνο στη Νέα Ζηλανδία, την Ουκρανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, καθώς εργάζεται σε κρουαζιερόπλοια.

Αλλά ερωτεύτηκε τον «ρυθμό της ζωής» της Κροατίας.

«Δεν είναι σαν να τρέχουν όλοι», λέει. «Εργάζεστε και μπορείτε να απολαύσετε τη ζωή σας».

Για τη Melissa Paul, η θεώρηση ήταν η τελευταία της επιλογή. Ζούσε στην Κροατία από το 2014 και παντρεύτηκε έναν Κροάτη, αλλά το διαζύγιο την άφησε χωρίς νόμιμο τρόπο να παραμείνει. «Μου επέτρεψε να μείνω εκεί που μου αρέσει να ζω», λέει. Αλλά ο Paul τονίζει επίσης ότι οι ξένοι θα φέρουν εμπειρογνωμοσύνη και γνώσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την ευρύτερη κοινότητα. Αυτή η ιδέα είναι το κίνητρο του επιχειρηματία De Jong, ο οποίος ελπίζει ότι η επιρροή ξένων ψηφιακών εργαζομένων μπορεί να βοηθήσει νέους Κροάτες, πολλοί από τους οποίους θέλουν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους.

«Θα φέρουν τη νοοτροπία και την εμπειρία τους και μπορούν πραγματικά να έχουν θετικό αντίκτυπο στη νοοτροπία, κυρίως της νέας γενιάς», λέει ο ολλανδός πατέρας τεσσάρων paidi;vn.