Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πολιτική Υγείας

Τέμπη Γεώργιος Καραγιαννίδης: Επισημάνσεις του καθηγητή για ασφαλές ταξίδι με τρένο στην Ελλάδα

Τέμπη Γεώργιος Καραγιαννίδης: Επισημάνσεις του καθηγητή για ασφαλές ταξίδι με τρένο στην Ελλάδα

«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλον τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. (…) Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».


Γεώργιος Καραγιαννίδης: «Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στο ERTNEWS TV, στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ερωτηθείς για το τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι πρέπει να έχει λάβει κανείς υπόψιν ως δικλείδα ασφαλείας, υπογράμμισε:

«Είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχουν ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι σε τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο σε σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα». (…) Ο ίδιος διερωτήθηκε ακόμα: «Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία (…) Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο, αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει.

Ο κ. Καραγιαννίδης πρόσθεσε: «Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στο σταθμάρχη, μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο. (…) Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα. (…) Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε -στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση.

«Τα τρένα στην Ελλάδα, σε επίπεδο ασφαλείας, βρίσκονται ανά τμήματα στο 1960»

(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά. (…) Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς πού είναι κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν. (…) Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας».

Ως προς το πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, υπογράμμισε:

«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλον τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. (…) Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης». Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμα: «Μαζί με όλη την Ελλάδα πενθεί και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχουμε έως τώρα έντεκα φοιτητές που έχουν χαθεί, δύο εκ των οποίων είναι από την Κύπρο. Δυστυχώς, πρόκειται για τραγικές ημέρες».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Οι έρευνες του δυστυχήματος ολοκληρώνονται

Ο αριθμός τον νεκρών δεν προστίθεται με αυτόν των αγνοουμένων

Τραγωδία στα Τέμπη: Προηγήθηκαν στο Δερβένι και στον Δοξαρά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σύσκεψη στο Υπ. Υγείας για τα ακριβά Φάρμακα

Σύσκεψη στο Υπουργείο Υγείας θα πραγματοποιηθεί σήμερα σήμερα στις 3 το μεσημέρι μεταξύ του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη και των φαρμακοποιών , φαρμακοβιομηχανίας και ΕΟΠΥΥ με αντικείμενο το υπό σχεδιασμό μοντέλο για εύκολη πρόσβαση του ασθενή στα σκευάσματα που διανέμουν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και τον έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης.

Οικονομικό βάρος η καρδιακή αποκατάσταση για ασθενείς με καρδιοπάθεια

Καρδιακή αποκατάσταση: Η καρδιακή αποκατάσταση αναγνωρίζεται ευρέως ως ένα κρίσιμο συστατικό της ανάρρωσης για άτομα που έχουν υποστεί καρδιοπάθειες, καρδιακά επεισόδια ή άλλες σοβαρές καρδιοαγγειακές καταστάσεις.

Οι ασθενείς με HIV αντιμετωπίζουν υποτιμημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου παγκοσμίως

HIV: Τα σχέδια πρόληψης της καρδιαγγειακής νόσου βασίζονται σε μοντέλα πρόβλεψης όπως οι βαθμολογίες κινδύνου αθηροσκληρωτικής καρδιαγγειακής νόσου (ASCVD) για την εκτίμηση του κινδύνου καρδιακής νόσου.

Ο Μπιλ Γκέιτς& Τραμπ συζήτησαν για τις παγκόσμιες προκλήσεις υγείας

Προσθέστε τον Μπιλ Γκέιτς στη λίστα με τους δισεκατομμυριούχους που γευματίζουν με τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ προτού επιστρέψει στον Λευκό Οίκο.Ο Γκέιτς  συζήτησε τις προσπάθειες για την καταπολέμηση της πολιομυελίτιδας σε όλο τον κόσμο.

Αγαπηδάκη: Έχουμε αυξήσει μία σειρά επιπλέον αποζημιώσεων στους γιατρούς

’Έχουμε αυξήσει μία σειρά επιπλέον αποζημιώσεων στους γιατρούς.’’ είπε η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη μιλώντας για τα οικονομικά κίνητρα στους γιατρούς και το νέο σύστημα εφημέρευσης με τα Κέντρα Υγείας .

Close Icon