Πολιτική Υγείας

Σχολείο: Η πρώιμη μάθηση κηπουρικής και μαγειρικής επηρεάζει θετικά τις διατροφικές συνήθειες των ενηλίκων

Σχολείο: Η πρώιμη μάθηση κηπουρικής και μαγειρικής επηρεάζει θετικά τις διατροφικές συνήθειες των ενηλίκων
"Ενώ αναγνωρίζουμε τις απαιτήσεις σε εκπαιδευτικούς πόρους και τον πολύτιμο χρόνο των δασκάλων, τα ευρήματα αυτής της μελέτης υποδηλώνουν ότι η επένδυση στη βιωματική διατροφική εκπαίδευση στο δημοτικό σχολείο μπορεί να προσφέρει σημαντική συμβολή στη συνέχιση υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν."

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Σχολείο: Για την ενθάρρυνση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών στους νέους, τα βιωματικά προγράμματα εκπαίδευσης τροφίμων, όπως μαθήματα κηπουρικής και μαγειρικής, έχουν αυξηθεί τόσο στην κοινότητα όσο και στο σχολείο. Ένα πρόσφατο ερευνητικό άρθρο στο Περιοδικό Διατροφικής Αγωγής και Συμπεριφοράς (Journal of Nutrition Education and Behavior) αποκάλυψε πώς αυτή η πρώιμη μάθηση επηρέασε θετικά τις διατροφικές αποφάσεις καθώς τα παιδιά μεγάλωναν.


Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Christine St. Pierre, MPH, RD, στο Τμήμα Επιστημών Άσκησης και Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Ινστιτούτου Milken στο Πανεπιστήμιο George Washington, (Department of Exercise and Nutrition Sciences, Milken Institute School of Public Health, The George Washington University) εξήγησε: «Ενώ αξιολογούνται τα προγράμματα εκπαίδευσης τροφίμων, πολλά από τα στοιχεία του αντίκτυπου του προγράμματος προέρχονται από αξιολογήσεις λιγότερο από ένα χρόνο μετά το μάθημα, και λίγα είναι γνωστά για τον διαρκή αντίκτυπο στην παιδική ηλικία και στην ενήλικη ζωή». Αυτή η μελέτη διερεύνησε τις εμπειρίες των σημερινών και των αποφοίτων συμμετεχόντων του προγράμματος εκπαίδευσης τροφίμων FRESHFARM FoodPrints, το οποίο είναι ενσωματωμένο σε περισσότερα από 20 δημοτικά σχολεία σε μια μεγάλη αστική δημόσια σχολική περιοχή στις ανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες. Η πρώτη σχολική συνεργασία του προγράμματος δημιουργήθηκε πριν από σχεδόν 15 χρόνια και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία συμμετέχοντες απόφοιτοι είναι πλέον νέοι ενήλικες. Ένα δίκτυο αποφοίτων έχει δημιουργηθεί και διατηρείται καθώς το πρόγραμμα αναπτύσσεται, παρέχοντας μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσετε μια εικόνα για τις εμπειρίες τόσο των σημερινών συμμετεχόντων όσο και εκείνων που έχουν ενηλικιωθεί εκτός προγράμματος. Οι ερευνητές παρατήρησαν μαθήματα και πήραν συνεντεύξεις από προπονητές και προσωπικό του προγράμματος για να προετοιμαστούν για τις συνεδρίες ομάδων εστίασης. Οι ομάδες εστίασης στρατολογήθηκαν μεταξύ των σημερινών και των αποφοίτων φοιτητών. Οι ερωτήσεις σχεδιάστηκαν για να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την τυπική εμπειρία των συμμετεχόντων, τις τρέχουσες διατροφικές συμπεριφορές, το περιβάλλον τροφίμων και την εντύπωση του προγράμματος FoodPrints.

Η Christine St. Pierre, MPH, RD, παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης για τον προσδιορισμό του αντίκτυπου στις διατροφικές συμπεριφορές σε σημερινούς και πρώην μαθητές δημοτικού που συμμετείχαν στα σχολικά μαθήματα κηπουρικής και εκπαίδευσης τροφίμων της FRESHFARM FoodPrints τα τελευταία 15 χρόνια. Η ανάλυση αποκάλυψε πώς αυτή η πρώιμη μάθηση επηρέασε θετικά τις αποφάσεις διατροφής καθώς τα παιδιά μεγάλωναν, με επέκταση στην ενήλικη ζωή. Εννέα αναδυόμενα θέματα εντοπίστηκαν σε τρεις κατηγορίες επιπτώσεων: άμεσες, πέρα από την τάξη και διαρκείς. Ο άμεσος αντίκτυπος των προγραμμάτων περιελάμβανε απόλαυση τροφικών εμπειριών, πρακτική εκμάθηση διατροφικών δεξιοτήτων και σύνδεση με συνομηλίκους μέσω μιας κοινής εμπειρίας. Πέρα από την εμπειρία στην τάξη, τα προγράμματα άλλαξαν τις ατομικές και οικογενειακές διατροφικές επιλογές και αύξησαν τη συμμετοχή των μαθητών στις οικογενειακές διατροφικές πρακτικές και το ενδιαφέρον για επιλογές φρέσκων τροφίμων στο σχολείο. Η εκτίμηση για τα φρέσκα τρόφιμα, το άνοιγμα στη δοκιμή νέων τροφίμων και η εμπιστοσύνη στη λήψη αποφάσεων για τα τρόφιμα ήταν τα διαρκή οφέλη των προγραμμάτων. Ο St. Pierre σχολίασε: “Ενώ αναγνωρίζουμε τις απαιτήσεις σε εκπαιδευτικούς πόρους και τον πολύτιμο χρόνο των δασκάλων, τα ευρήματα αυτής της μελέτης υποδηλώνουν ότι η επένδυση στη βιωματική διατροφική εκπαίδευση στο δημοτικό σχολείο μπορεί να προσφέρει σημαντική συμβολή στη συνέχιση υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν.”