Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πολιτική Υγείας

Σχολεία Ελλάδα: Απαντήσεις σε ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Σχολεία Ελλάδα: Απαντήσεις σε ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Όπως ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως το Σάββατο (14/11),  για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των δομών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.


Σχολεία Ελλάδα: Για δύο εβδομάδες, αρχής γενομένης από σήμερα, Δευτέρα 16 Νοεμβρίου, θα κλείσουν πανελλαδικά τα δημοτικά σχολεία της χώρας και τα νηπιαγωγεία. Όπως ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως το Σάββατο (14/11),  για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των δομών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.

Το υπουργείο Παιδείας για να διευκολύνει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έφεραν τα μέτρα για την αναχαίτηση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, «απαντά» σε χρήσιμες ερωτήσεις για τη λειτουργία των σχολείων.

  1. Τι θα ισχύσει από τη Δευτέρα για τα σχολεία;

Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όλης της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι είναι ήδη κλειστά και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, επίσης για 2 ακόμη εβδομάδες. Ανοιχτά θα παραμείνουν τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

  1. Γιατί κρίθηκε αναγκαίο τώρα το κλείσιμο δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών;

Η Επιτροπή των ειδικών είχε αποφανθεί ότι τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν, αν χρειαστεί, και η μέχρι πρότινος εισήγησή τους για κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων ήταν αρνητική. Και αυτό, γιατί δεν έχει παρατηρηθεί τάση διασποράς του ιού εντός της σχολικής κοινότητας.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν υποδεικνύονται λοιπόν από το επιδημιολογικό φορτίο στα σχολεία. Είναι μέτρα καθαρά προληπτικού χαρακτήρα, που συνδέονται με την έξαρση της πανδημίας ευρύτερα στην κοινωνία και στοχεύουν στη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων. Όσο τα σχολεία είναι κλειστά, τότε υπάρχει εκ των πραγμάτων πολύ μεγάλη μείωση της ευρύτερης κινητικότητας. Ο πληθυσμός μαθητών και εκπαιδευτικών αγγίζει τα 1,6 εκατομμύρια ανθρώπους, και αν προσθέσει σε αυτό κανείς και έναν γονιό/συνοδό για κάθε παιδί Δημοτικού αλλά και το βοηθητικό προσωπικό κ.ά., τότε ο μετακινούμενος πληθυσμός ξεπερνάει τα 2,3 εκατομμύρια. Αιτία λοιπόν της απόφασης είναι η κινητικότητα -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της. Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι -μετά το lockdown– η κινητικότητα έχει μειωθεί, αλλά όχι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, θέμα υπερμετάδοσης στα σχολεία, αλλά θέμα μεγάλης κινητικότητας από και προς τα σχολεία. Και η κινητικότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ανάγκη να περιοριστεί.

  1. Με ποιο τρόπο θα λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα δημοτικά σχολεία;

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως με δύο αλληλένδετους τρόπους: Με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

–Εκπαιδευτική τηλεόραση:  Από τη Δευτέρα το πρωί στις 9 π.μ. -πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων- θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού.

–Σύγχρονη τηλεκπαίδευση: Από τη Δευτέρα, οι διευθύνσεις των σχολείων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου. Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

  1. Γιατί προκρίθηκε το μεσημεριανό – απογευματινό ωράριο για τους μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αντί για το πρωινό;

Για τους ακόλουθους βασικούς λόγους:

  • Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών για σύνδεση στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν στην οικογένεια υπάρχουν γονείς που τηλεργάζονται και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου / Λυκείου που κάνουν το πρωί τηλεκπαίδευση.
  • Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες των οποίων οι γονείς μπορεί να τηλεργάζονται το πρωί και ταυτόχρονα να χρειάζεται να βοηθήσουν τα μικρά τους παιδιά να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.
  • Για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση των δικτύων της χώρας από εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές κ.ο.κ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      5. Γιατί προκρίνεται η λύση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία στη φυσική τάξη, στο σχολείο. Όσο όμως οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες μάς αναγκάζουν σε αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να βλέπει τον δάσκαλο/τη δασκάλα του, έστω και διαδικτυακά. Να διατηρείται όσο πιο ζωντανή γίνεται η επαφή μαζί του.

6. Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω τηλεκπαίδευσης;

Ναι, προβλέπεται η ύλη να προχωράει κανονικά. Δεν πρέπει να αφήσουμε την πανδημία να σταθεί εμπόδιο στη μαθησιακή πρόοδο των παιδιών μας. Έτσι γίνεται και σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας που κάνουν τηλεκπαίδευση εδώ και 1 εβδομάδα. Λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα, 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες, και το πρόγραμμα προχωράει κανονικά.

7. Αν ένας μαθητής δεν έχει συσκευή ή σύνδεση ίντερνετ για να συνδεθεί τι μπορεί να κάνει;

  • Από τον Μάρτιο, το Υπουργείο στέλνει συστηματικά τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία, μέσα από σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές που έχει εξασφαλίσει. Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να διατεθεί, με απόφαση του Διευθυντή, σε μαθητές που το έχουν περισσότερο ανάγκη (βάσει κριτηρίων, μεταξύ των οποίων το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας).
  • Το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει δωρεάν χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.
  • Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου, ακόμη και αν δεν έχει υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              8.  Πώς θα ξέρει ο μαθητής με ποιον τρόπο να συνδεθεί στην ψηφιακή του τάξη;
  • Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνουν τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

9. Είμαι εκπαιδευτικός και θα ήθελα περαιτέρω πληροφορίες και υποστήριξη για την προετοιμασία των ψηφιακών μαθημάτων.

  • Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει εκπονήσει Οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως http://iep.edu.gr/el/component/k2/1067-odigos-gia-ton-ekpaideftiko-sxediasmo-mathimaton-eks-apostaseos, στον οποίο αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.
  • Λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS):

         από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ): https://learn.eap.gr/

         από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου: https://elearn.aegean.gr

o          Επιπρόσθετα, δρομολογείται  πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

o          Όλες οι πληροφορίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι συγκεντρωμένες εδώ: https://mathainoumeasfaleis.gov.gr. (Σημειωτέον ότι ο διαδικτυακός τόπος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στον οποίο παραπέμπει και το συγκεκριμένο site βρίσκεται σήμερα – Κυριακή 15/11 – σε διαδικασία αναβάθμισης.)

         Οδηγίες χρήσης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς: https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/wp-content/uploads/2020/09/minedu-mathainoumeasfaleis-odigies-xrisis-webex.pdf

o          Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία, μπορείτε να απευθυνθείτε στο κέντρο εξυπηρέτησης (Help Desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, εδώ: https://www.sch.gr/helpdesk/

o          Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων σας και οι οποίοι είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να σας καθοδηγήσουν.11. Τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους γονείς μαθητή Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου;

10. Τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους γονείς μαθητή Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου;

Όπως και στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας, προβλέπονται άδειες ειδικού σκοπού ενός εκ των δύο γονέων, και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, η οποία ρύθμιση άλλωστε εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού. Επίσης, ο προγραμματισμός της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διαφορετικές ζώνες (πρωί – απόγευμα) έχει σκοπό και να διευκολύνει τις οικογένειες με εργαζόμενους γονείς και παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

11. Τι μπορεί να κάνει ένας γονιός αν το παιδί του έχει αφήσει βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα στο σχολείο;

Κατ’ εξαίρεση, τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου, θα μπορούν γονείς και κηδεμόνες να παραλάβουν βιβλία και προσωπικά αντικείμενα των μαθητών που έχουν τυχόν παραμείνει στις σχολικές μονάδες, κατόπιν συνεννόησης με τις διευθύνσεις των σχολείων και με τρόπο ώστε να τηρούνται πλήρως τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής συνωστισμού. Για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, όσοι παραλάβουν τα αντικείμενα από το σχολείο θα πρέπει να στείλουν μήνυμα με τον αριθμό 4 στο 13033.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων ,νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών

Μητσοτάκης: Τεστ σε μαθητές πριν το άνοιγμα των σχολείων

Η τηλεκπαίδευση "πήγε περίπατο" λόγω τεχνικού προβλήματος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Θ. Καρποδίνη: Διασφαλίζουμε την απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών σε θεραπείες και υπηρεσίες υγείας

Τις εμβληματικές δράσεις του ΕΟΠΥΥ για το 2024, καθώς και τους στόχους για την επόμενη χρονιά, παρουσίασε η Διοικήτρια του Οργανισμού, Θεανώ Καρποδίνη, σε Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις εμβληματικές δράσεις που υλοποιεί ο Οργανισμός οι οποίες έχουν ως επίκεντρο τον ασθενή.

AHA: Επένδυση 500 εκατομμυρίων δολαρίων για την Ισότιμη Υγεία

AHA: Μια σειρά στρατηγικών δεσμεύσεων στοχεύουν στην αντιμετώπιση των κοινωνικών παραγόντων υγείας, συμπεριλαμβανομένων των συνθηκών στις οποίες γεννιούνται και ζουν οι άνθρωποι που αποτελούν εμπόδια για την επίτευξη δίκαιης υγείας για όλους τους ανθρώπους.

 Υπουργική απόφαση για την ενίσχυση του προσωπικού ιατρού

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη υπέγραψαν σχετική Υπουργική Απόφαση για την ενίσχυση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού και την αναβάθμιση της υποχρεωτικής υπηρεσίας των νέων ιατρών.

Η ηθική διάσταση του ελαττωματικού συστήματος υγειονομικής περίθαλψης της Αμερικής

ΗΠΑ: Τα μαύρα βρέφη πεθαίνουν με ρυθμό σχεδόν 2,5 φορές υψηλότερο από τα λευκά μωρά και τα ποσοστά διαβήτη είναι 30% υψηλότερα μεταξύ των ιθαγενών και των Λατίνων από τους λευκούς Αμερικανούς. Οι έγχρωμοι τείνουν επίσης να έχουν χαμηλότερα ποσοστά κάλυψης.

Άδωνις Γεωργιάδης:Το υπ. Υγείας απορρόφησε τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης σε ποσοστό 171%

Το υπουργείο Υγείας κατάφερε να απορροφήσει τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Ανθεκτικότητας, σε υψηλό ποσοστό που αγγίζει το 171%, σύμφωνα με τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη.

Close Icon