Πολιτική Υγείας

ΠΟΥ: Προτρέπει τις κυβερνήσεις για πολιτικές κατά του αλκοόλ επικεντρωμένες στο φύλο

ΠΟΥ: Προτρέπει τις κυβερνήσεις για πολιτικές κατά του αλκοόλ επικεντρωμένες στο φύλο
Η LGBTQ+ κοινότητα αντιμετωπίζει επίσης διαφορετικές βλάβες, καθώς συχνά τα μέλη της καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ και έχει περισσότερα προβλήματα χρήσης ουσιών από ό,τι τα ετεροφυλόφιλα άτομα, ενώ η κληρονομιά της αποικιοκρατίας και της οικονομικής περιθωριοποίησης έχουν επίσης αφήσει τους αυτόχθονες πληθυσμούς σε αυξημένο κίνδυνο, ανέφερε ο ΠΟΥ.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

ΠΟΥ: Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προτρέπει τις κυβερνήσεις να λαμβάνουν υπόψη το φύλο κατά την ανάπτυξη των πολιτικών τους για το αλκοόλ, προειδοποιώντας ότι το μάρκετινγκ της βιομηχανίας στοχεύει όλο και περισσότερο στις γυναίκες, οι οποίες αντιμετωπίζουν μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία από ό,τι οι άνδρες.


Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση του ΠΟΥ, αναφέρεται ότι υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις πως οι άνδρες, οι γυναίκες και οι μειονοτικές ομάδες επηρεάζονται διαφορετικά από τις βλάβες που σχετίζονται με το αλκοόλ και ότι η βιομηχανία προσαρμόζει το μάρκετίνγκ της ώστε να στοχεύει διαφορετικά στα δύο φύλα. «Παρά ταύτα οι πολιτικές ελέγχου του αλκοόλ παραμένουν σε μεγάλο βαθμό τυφλές ως προς το φύλο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο οργανισμός καλώντας τις κυβερνήσεις να λαμβάνουν υπόψη και το φύλο κατά την εκπόνηση μέτρων ελέγχου. Η βιομηχανία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο προσεγγίσεις με βάση το φύλο για να προσελκύσει τους καταναλωτές, συνέχισε η έκθεση, προσθέτοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας να συμβαδίσει με αυτές τις μεταβαλλόμενες τακτικές μάρκετινγκ. Έπειτα από τις σημαντικές επιτυχίες στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων στη δημόσια υγεία άλλων προϊόντων, όπως ο καπνός, ο ΠΟΥ στρέφει όλο και περισσότερο την προσοχή του στην αντιμετώπιση των βλαβών που συνδέονται με το αλκοόλ.

Ο Οργανισμός επισήμανε μελέτες που έχουν διαπιστώσει ότι η βιομηχανία στοχεύει όλο και περισσότερο στις γυναίκες. Οι γυναίκες στην Αφρική και την Ινδία, για παράδειγμα, συνδέθηκαν με ζαχαρούχα ποτά που προωθούνται στην αγορά ως αντιπροσωπευτικά της ελευθερίας και της ενδυνάμωσης, όπως διαπίστωσαν οι μελέτες. Οι άνδρες στοχεύονται, επίσης, ειδικά με το μάρκετινγκ για το αλκοόλ που συνδέεται με τις παραδοσιακές έννοιες του ανδρισμού και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες, να αναπτύσσουν προβλήματα με το αλκοόλ και επιθετική ή επικίνδυνη συμπεριφορά, επισήμανε ο ΠΟΥ. Όμως, οι γυναίκες υφίστανται μεγαλύτερες βλάβες ακόμη και σε χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ, συνέχισε ο Οργανισμός, επικαλούμενος μελέτες που διαπίστωσαν ότι οι διαταραχές από τη χρήση αλκοόλ εξελίσσονται ταχύτερα για τις γυναίκες και ότι αυτές υφίστανται περισσότερες βλάβες από τη χρήση αλκοόλ από συντρόφους, μέλη της οικογένειας ή άλλους. Η LGBTQ+ κοινότητα αντιμετωπίζει επίσης διαφορετικές βλάβες, καθώς συχνά τα μέλη της καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ και έχει περισσότερα προβλήματα χρήσης ουσιών από ό,τι τα ετεροφυλόφιλα άτομα, ενώ η κληρονομιά της αποικιοκρατίας και της οικονομικής περιθωριοποίησης έχουν επίσης αφήσει τους αυτόχθονες πληθυσμούς σε αυξημένο κίνδυνο, ανέφερε ο ΠΟΥ.

Πηγή: Reuters