Πολιτική Υγείας

ΠΟΥ: Πολιτική εγγραφή και ζωτικής σημασίας στατιστικές

ΠΟΥ: Πολιτική εγγραφή και ζωτικής σημασίας στατιστικές
ΠΟΥ: Για την παρακολούθηση και τη βελτίωση της παγκόσμιας υγείας, ο ΠΟΥ έχει δημιουργήσει τη Βάση Δεδομένων Θνησιμότητας του ΠΟΥ από το 1950 με στόχο τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τους θανάτους και τις αιτίες θανάτου.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Οι χώρες χρησιμοποιούν το μητρώο του πολιτικού μητρώου για την καταγραφή ζωτικών γεγονότων όπως η γέννηση, ο γάμος, το διαζύγιο, η υιοθεσία, ο θάνατος και η αιτία θανάτου. Οι πληροφορίες για τις γεννήσεις και τους θανάτους ανά τοποθεσία, ηλικία, φύλο και αιτία αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του σχεδιασμού της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής ανάπτυξης.


Η κύρια πηγή ζωτικής σημασίας στατιστικών είναι το μητρώο του αστικού μητρώου. «Η ληξιαρχική πράξη ορίζεται ως η συνεχής, μόνιμη, υποχρεωτική και καθολική καταγραφή της εμφάνισης και των χαρακτηριστικών ζωτικών γεγονότων που αφορούν τον πληθυσμό, όπως προβλέπεται μέσω διατάγματος ή κανονισμού σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις σε κάθε χώρα». Η διαθεσιμότητα λεπτομερών στατιστικών ζωτικής σημασίας για μια χώρα ή περιοχή δείχνει την εθνική ικανότητα για την κατάρτιση αυτών των στατιστικών από συστήματα ληξιαρχικών καταστάσεων.

Η εγγραφή γεννήσεων παρέχει τη βάση για κοινωνική ένταξη και ατομική νομική ταυτότητα, που αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα. Η καταγραφή γεννήσεων, θανάτων και αιτιών θανάτου επιτρέπει στις χώρες να προσδιορίσουν τα πιο πιεστικά ζητήματα υγείας και κοινωνικά θέματα, όπως τα ποσοστά γονιμότητας ή την επίλυση ποινικών υποθέσεων.

Εμπόδια και προκλήσεις

Τα συστήματα μητρώου αστικού μητρώου και ζωτικής σημασίας στατιστικών (CRVS) είναι περίπλοκα, αλλά η πρόοδος στη μηχανογράφηση καταργεί τα εμπόδια, διευκολύνει τις διαδικασίες εγγραφής και επιτρέπει την ανταλλαγή και παραγωγή δεδομένων. Ένα ολοκληρωμένο σύστημα CRVS αναλύει και χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για την κατάλληλη κατανομή πόρων, την ανάπτυξη πολιτικών και τη λήψη αποφάσεων που θα επηρεάσουν την πορεία προς τους στόχους του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDG).

Πολλά εμπόδια εξακολουθούν να εμποδίζουν τους ανθρώπους να καταγράφουν γεννήσεις και θανάτους, ακόμη και όταν οι χώρες δεν διαθέτουν τους απαραίτητους νόμους ή υποδομές για την καταγραφή όλων των γεννήσεων και θανάτων. Οι απογραφές και οι έρευνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκτίμηση του πληθυσμού, αλλά δεν έχουν σχεδιαστεί για να συγκεντρώνουν πληροφορίες για όλες τις αιτίες θανάτου. Ορισμένες χώρες έχουν δημιουργήσει συστήματα δειγματοληψίας καταγραφής που μπορούν να δημιουργήσουν εθνικά αντιπροσωπευτικά δεδομένα θνησιμότητας. Ελλείψει ιατρικής πιστοποίησης των αιτιών θανάτου, τα τυπικά ερωτηματολόγια λεκτικής αυτοψίας του ΠΟΥ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία στατιστικών αιτίων θανάτου σε επίπεδο πληθυσμού.

Η πανδημία COVID-19 τόνισε τη σημαντική χρήση των δεδομένων θνησιμότητας. Η ανάλυση της υπερβολικής θνησιμότητας, που είναι ο επιπλέον αριθμός θανάτων σε σύγκριση με αυτόν που θα αναμενόταν σε κανονικούς καιρούς, αποκάλυψε τον πραγματικό αντίκτυπο της πανδημίας. Η υπερβολική θνησιμότητα περιλαμβάνει τους θανάτους που προέρχονται άμεσα από τον COVID-19 και αυτούς που σχετίζονται έμμεσα με αυτόν, για παράδειγμα όταν τα υπερβολικά τεντωμένα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης αγωνίζονται να παράσχουν περίθαλψη σε ασθενείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Από τον Ιανουάριο του 2020 έως τον Δεκέμβριο του 2021, συνέβησαν περίπου 14,9 εκατομμύρια επιπλέον θάνατοι λόγω της πανδημίας.

Το σύστημα CRVS θεωρείται ως η πιο αξιόπιστη πηγή στατιστικών στοιχείων για τις γεννήσεις, τη μετανάστευση, το προσδόκιμο ζωής, τους θανάτους και τις αιτίες θανάτου. Ο ΠΟΥ συνεργάζεται με εταίρους για να δώσει προτεραιότητα στην ενίσχυση του CRVS σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Το Στρατηγικό Σχέδιο Εφαρμογής του ΠΟΥ CRVS 2021–2025 βασίζεται σε τέσσερις στρατηγικούς στόχους για την επιτάχυνση της ενίσχυσης του συστήματος CRVS στα κράτη μέλη μέσω της αποτελεσματικότερης δέσμευσης και ηγεσίας του τομέα της υγείας. Επιπλέον, λόγω της εμβέλειάς του και της εγγύτητάς του με τον πληθυσμό που εξυπηρετεί, ο τομέας της υγείας βρίσκεται σε ιδανική θέση για να υποστηρίξει την καταγραφή γεννήσεων και θανάτων όπου οι νόμοι το επιτρέπουν.

Καθορισμός προτύπων

Ο ΠΟΥ θέτει τους κανόνες και τα πρότυπα για τη δημιουργία στατιστικών αιτίων θανάτου για να διασφαλίσει τη συγκρισιμότητα μεταξύ των χωρών. Για περισσότερο από έναν αιώνα, η Διεθνής Ταξινόμηση Νοσημάτων (ICD) αποτελεί τη βάση για συγκρίσιμες στατιστικές σχετικά με τις αιτίες θνησιμότητας και νοσηρότητας μεταξύ των τόπων και με την πάροδο του χρόνου. Με προέλευση τον 19ο αιώνα, η τελευταία έκδοση, ICD-11, υιοθετήθηκε από την 72η Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας το 2019 και τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2022.

Υποστηρικτικές χώρες

Η ενίσχυση των συστημάτων CRVS απαιτεί συνεργασία με τους εταίρους για την ευθυγράμμιση των επενδύσεων και την αποφυγή διπλών προσπαθειών. Η Health Data Collaborative έχει δημιουργήσει μια τεχνική ομάδα CRVS για να υποστηρίξει τη συντονισμένη δέσμευση σε επίπεδο χώρας. Τα τρία επίπεδα της ΠΟΥ (κεντρικά γραφεία, περιφερειακά και εθνικά γραφεία) συντονίζουν την τεχνική υποστήριξη προς τις χώρες. Ο ΠΟΥ υποστηρίζει επίσης περιφερειακές πρωτοβουλίες με επικεφαλής αναπτυξιακούς εταίρους για την προώθηση του CRVS στην παγκόσμια ατζέντα.

Παρακολούθηση της παγκόσμιας υγείας

Για την παρακολούθηση και τη βελτίωση της παγκόσμιας υγείας, ο ΠΟΥ έχει δημιουργήσει τη Βάση Δεδομένων Θνησιμότητας του ΠΟΥ από το 1950 με στόχο τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τους θανάτους και τις αιτίες θανάτου. Με δεδομένα από συστήματα CRVS σε περισσότερες από 120 χώρες, η βάση δεδομένων θνησιμότητας του ΠΟΥ είναι η κορυφαία πηγή δεδομένων για διεθνείς συγκριτικές επιδημιολογικές μελέτες θνησιμότητας ανά αιτία. Έχει υποστηρίξει παγκόσμιες πολιτικές για τη βελτίωση της υγείας του πληθυσμού, όπως η μείωση του καπνίσματος.