Πολιτική Υγείας

ΠΟΥ: Κύριες ρυθμιστικές εκτιμήσεις για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγεία

ΠΟΥ: Κύριες ρυθμιστικές εκτιμήσεις για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγεία
Ο ΠΟΥ περιέγραψε έξι τομείς για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης για την υγεία. Περιλαμβάνουν την εξωτερική επικύρωση των δεδομένων, την αξιολόγηση των συστημάτων πριν από την απελευθέρωση, ώστε να μην ενισχύονται οι προκαταλήψεις και τα σφάλματα, την εξέταση των απαιτήσεων συναίνεσης σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων και την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ ρυθμιστικών αρχών, ασθενών, κυβερνήσεων και επαγγελματιών του τομέα της υγείας.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

ΠΟΥ: Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τη θεραπεία υγείας, αλλά η ταχεία εξάπλωση χωρίς πλήρη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί θα μπορούσε να καταλήξει να βλάψει τους ασθενείς, δήλωσε την Πέμπτη ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Ο ΠΟΥ δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται πολλά για την υγειονομική περίθαλψη, αλλά συνοδεύεται και από προκλήσεις, κυρίως όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τη δυνατότητα εμπέδωσης των υφιστάμενων προβλημάτων.


Ο Οργανισμός Υγείας των Ηνωμένων Εθνών εξέδωσε μια νέα δημοσίευση στην οποία περιγράφονται λεπτομερώς ορισμένες από τις κύριες ρυθμιστικές εκτιμήσεις σχετικά με την ΤΝ για την υγεία, ώστε οι αρχές να μπορούν να δημιουργήσουν ή να προσαρμόσουν τις οδηγίες τους σχετικά με τη χρήση της. «Με την αυξανόμενη διαθεσιμότητα των δεδομένων υγειονομικής περίθαλψης και την ταχεία πρόοδο στις τεχνικές ανάλυσης – είτε πρόκειται για μηχανική μάθηση είτε για λογική ή στατιστική – τα εργαλεία ΤΝ θα μπορούσαν να μεταμορφώσουν τον τομέα της υγείας», δήλωσε ο οργανισμός. Για παράδειγμα, η ΤΝ θα μπορούσε να βοηθήσει σε μέρη με έλλειψη ειδικών, ερμηνεύοντας ακτινολογικές εικόνες και σαρώσεις αμφιβληστροειδούς, ανέφερε. Ωστόσο, ο ΠΟΥ πρόσθεσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, μερικές φορές χωρίς να υπάρχει σωστή κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι τεχνολογίες αυτές αποδίδουν, «γεγονός που θα μπορούσε είτε να ωφελήσει είτε να βλάψει τους τελικούς χρήστες» τόσο τους ασθενείς όσο και τους επαγγελματίες. Όταν χρησιμοποιούν δεδομένα υγείας, τα συστήματα ΤΝ θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες, οπότε απαιτούνται ισχυρά νομικά πλαίσια για τη διασφάλιση της ιδιωτικής ζωής και της ακεραιότητας, ανέφερε ο ΠΟΥ.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

«Η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται πολλά για την υγεία, αλλά συνοδεύεται και από σοβαρές προκλήσεις, όπως η ανήθικη συλλογή δεδομένων, οι απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και η ενίσχυση των προκαταλήψεων ή της παραπληροφόρησης», δήλωσε ο επικεφαλής του ΠΟΥ Τέντρος Αντάνομ Γκεμπρεχέσους. «Αυτή η νέα καθοδήγηση θα υποστηρίξει τις χώρες να ρυθμίσουν αποτελεσματικά την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές της, είτε στη θεραπεία του καρκίνου είτε στην ανίχνευση της φυματίωσης, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τους κινδύνους» πρόσθεσε. Ο ΠΟΥ ανέφερε ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης εξαρτώνται από τον κώδικα με τον οποίο κατασκευάζονται και τα δεδομένα στα οποία εκπαιδεύονται και η καλύτερη ρύθμιση θα μπορούσε να βοηθήσει στη διαχείριση των κινδύνων από την ενίσχυση των προκαταλήψεων που υπάρχουν στα δεδομένα εκπαίδευσης από την τεχνητή νοημοσύνη. «Για παράδειγμα, μπορεί να είναι δύσκολο για τα μοντέλα ΤΝ να αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια την ποικιλομορφία των πληθυσμών, οδηγώντας σε προκαταλήψεις, ανακρίβειες ή ακόμη και αποτυχία”, δήλωσε ο ΠΟΥ. «Για να βοηθήσουν στον μετριασμό αυτών των κινδύνων, μπορούν να χρησιμοποιηθούν κανονισμοί για να διασφαλιστεί ότι τα χαρακτηριστικά – όπως το φύλο, η φυλή και η εθνικότητα – των ανθρώπων που εμφανίζονται στα δεδομένα εκπαίδευσης αναφέρονται και τα σύνολα δεδομένων γίνονται σκόπιμα αντιπροσωπευτικά», πρόσθεσε ο οργανισμός.

Ο ΠΟΥ περιέγραψε έξι τομείς για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης για την υγεία.

Περιλαμβάνουν την εξωτερική επικύρωση των δεδομένων, την αξιολόγηση των συστημάτων πριν από την απελευθέρωση, ώστε να μην ενισχύονται οι προκαταλήψεις και τα σφάλματα, την εξέταση των απαιτήσεων συναίνεσης σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων και την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ ρυθμιστικών αρχών, ασθενών, κυβερνήσεων και επαγγελματιών του τομέα της υγείας.