Πολιτική Υγείας

Πόσο ασφαλείς είναι οι πτήσεις εν μέσω πανδημίας;

Πόσο ασφαλείς είναι οι πτήσεις εν μέσω πανδημίας;
Your browser does not support the video tag. Ο κοροναϊός μεταδίδεται μέσα από τα σταγονίδια από τις μύτες και τα στόματα των φορέων, τα οποία μπορούν να μεταφερθούν άμεσα στα άτομα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με αυτούς ή έμμεσα, ακουμπώντας μια μολυσμένη επιφάνεια και έπειτα φέρνοντας τα χέρια στο στόμα, τη μύτη ή τα […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ο κοροναϊός μεταδίδεται μέσα από τα σταγονίδια από τις μύτες και τα στόματα των φορέων, τα οποία μπορούν να μεταφερθούν άμεσα στα άτομα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με αυτούς ή έμμεσα, ακουμπώντας μια μολυσμένη επιφάνεια και έπειτα φέρνοντας τα χέρια στο στόμα, τη μύτη ή τα μάτια. Οι πτήσεις είναι επικίνδυνες με τον ίδιο τρόπο που ισχύει για όλες τις μορφές μεταφορών: μας φέρνουν σε κοντινή απόσταση με άλλους ανθρώπους και σε κοινόχρηστες επιφάνειες. Το αεροδρόμιο μπορεί επίσης να γίνει επικίνδυνο καθώς οι επιβάτες περιμένουν σε ουρές, κάνουν τσεκ ιν, επισκέπτονται εστιατόρια και χρησιμοποιούν κοινόχρηστες εγκαταστάσεις και τουαλέτες.

Τι συμβαίνει με την μετάδοση μέσω του αέρα;


Είναι πιθανό ο κοροναϊός να μεταδίδεται και μέσω των μικροσκοπικών σωματιδίων που αποβάλλουν οι άνθρωποι από τις μύτες και τα στόματά τους, και τα οποία είναι γνωστά ως αερολύματα. Αυτά τα σωματίδια μπορούν να παραμείνουν αιωρούμενα για αρκετή ώρα ώστε να τα εισπνεύσουμε. Η αεροναυπηγική βιομηχανία τονίζει ότι ο σύγχρονος εξαερισμός των αεροσκαφών αμβλύνει τον κίνδυνο για αυτού του είδους τη μετάδοση. Ο αέρας εντός της καμπίνας είναι γενικώς ένα μείγμα που αποτελείται κατά 50% από αποστειρωμένο αέρα που φτάνει απ’ έξω και κατά 50% από την ατμόσφαιρα εντός του αεροπλάνου που επανακυκλοφορεί και φιλτράρεται. Ορισμένες εταιρείες, όπως η Airbus SE και η Boeing Co. αναφέρουν ότι τα αεροσκάφη τους είναι εξοπλισμένα με φίλτρα HEPA, τα οποία εγκλωβίζουν σωματίδια τόσο μικρά όσο ο ιός. Η ροή του αέρα κινείται από την οροφή προς το δάπεδο και χωρίζεται σε τμήματα εντός της καμπίνας, γεγονός που θα πρέπει να περιορίζει την κίνηση των σωματιδίων κατά μήκος των αεροσκαφών. Ακόμη κι έτσι, τα μοντέλα δείχνουν ότι η ροή του αέρα μπορεί να επηρεαστεί από παραμέτρους όπως η διαρρύθμιση των θέσεων και της καμπίνας και η πληρότητα του αεροσκάφους. Επιπλέον, αυτά τα συστήματα εξαερισμού ενδέχεται να μην είναι πλήρως λειτουργικά όταν τα αεροπλάνα είναι σταθμευμένα στην πύλη. Μια έξαρση γρίπης το 1979 προέκυψε από επιβάτες που παρέμειναν κλεισμένοι σε ένα αεροσκάφος εντός του αερολιμένα, ο εξαερισμός του οποίου ήταν κλειστός.

Τι συμβαίνει με τις τουαλέτες;

Η επίσκεψη στις τουαλέτες των αεροπλάνων στην εποχή του κοροναϊού ακούγεται έτσι κι αλλιώς ανησυχητική, με τις αεροπορικές να ενημερώνουν τους επιβάτες πως δεν πρέπει να σχηματίζουν ουρές, αλλά αντ’ αυτού να πιέζουν το κουμπί κλήσης και να περιμένουν να τους δοθεί σχετική άδεια. Τώρα υπάρχει και άλλο ένα πράγμα που θα πρέπει να μας ανησυχεί, καθώς νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Physichs of Fluids ανακάλυψε ότι όταν τραβάμε καζανάκι, τα αερολύματα ανέρχονται σε ύψος σχεδόν ενός μέτρου. Τα σωματίδια θα μπορούσαν να μείνουν στον αέρα για αρκετή ώρα ώστε να τα εισπνεύσει ο επόμενος χρήστης της τουαλέτας ή να καταλήξουν επάνω στον νιπτήρα ή τα πόμολα. Ιικό φορτίο έχει εντοπιστεί στα κόπρανα ορισμένων ασθενών κοροναϊού, γεγονός που συνεπάγεται ότι η ασθένεια θα μπορούσε να μεταδοθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο, πράγμα που όμως μένει να αποδειχθεί. Επομένως, ίσως είναι καλό που ορισμένες αεροπορικές έχουν πάψει να προσφέρουν φαγητό και ροφήματα.