Ο Ρυθμιστικός Φορέας Υγείας της Πορτογαλίας έλαβε πάνω από 50.000 καταγγελίες για μονάδες υγείας το πρώτο εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση άνω του 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έκθεση, που αναφέρεται στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αναφέρει ότι ο Ρυθμιστικός Φορέας Υγείας (ERS) έλαβε 50.694 καταγγελίες (37.872 την ίδια περίοδο πέρυσι), 9.133 περιπτώσεις που αφορούσαν φιλοφρονήσεις και 321 προτάσεις. Περισσότερες από 243 διαδικασίες έχουν μικτή ταξινόμηση.
Συνολικά, 60.391 διαδικασίες υποβλήθηκαν στο ERS προς εξέταση το πρώτο εξάμηνο του έτους (παράπονα, φιλοφρονήσεις και προτάσεις) που αφορούσαν δημόσιες, ιδιωτικές και κοινωνικές μονάδες υγείας, που αντιπροσωπεύει αύξηση 32,6% σε σχέση με το ίδιο περίοδο του έτους. Όσον αφορά τη νομική φύση, το 68% των υποθέσεων που υποβλήθηκαν στο ERS αφορούν ιδρύματα που παρέχουν υγειονομική περίθαλψη στο δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένων ιδρυμάτων σε αυτόν τον τομέα που διαχειρίζονται στο πλαίσιο σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Η Περιφερειακή Διοίκηση Υγείας (ARS) του Βορρά είναι αυτή με τον υψηλότερο αριθμό ιδρυμάτων που υπόκεινται σε καταγγελίες (475), ακολουθούμενη από την ARS της Λισαβόνας και του Vale do Tejo (388) και την ARS του Κέντρου (259). Μεταξύ των καταγγελιών που σχετίζονται με το θέμα «Πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη», σε συνολικά 14.091 αναφορές του θέματος, το έγγραφο επισημαίνει το θέμα «Απάντηση έγκαιρα/εύλογο χρόνο», το οποίο εμφανίζεται σε περισσότερες από μία στις τρεις περιπτώσεις (38 %).
Στον ιδιωτικό τομέα, στις εσωτερικές μονάδες, τα θέματα που αναφέρθηκαν περισσότερο ήταν «Οικονομικά θέματα» και «Υγεία και ασφάλεια ασθενών». Σύμφωνα με την έκθεση, οι πάροχοι του δημόσιου τομέα έλαβαν τον μεγαλύτερο αριθμό φιλοφρονήσεων (7.141) και προτάσεων (232). Ο ιδιωτικός τομέας έλαβε 1.982 φιλοφρονήσεις και 107 προτάσεις και ο κοινωνικός τομέας 29 φιλοφρονήσεις και μία πρόταση.
Οι φιλοφρονήσεις που υποβλήθηκαν στο ERS απευθύνονταν συχνότερα στο κλινικό προσωπικό (30%) αλλά σχετίζονταν επίσης με τη λειτουργία των υπηρεσιών (υπηρεσίες υποστήριξης με 22%, κλινικές υπηρεσίες με 12% και διοικητικές υπηρεσίες με 11% των επαίνων).