Οι Αμερικανοί χάνουν την εμπιστοσύνη τους στους γιατρούς τους, λέει ο Δρ Marty Makary στο νέο του βιβλίο, The Price We Pay: Τι απογοήτευσε τους πολίτες στην αμερικανική υγειονομική περίθαλψη – και πώς μπορεί να διορθωθεί; Ο λόγος, υποστηρίζει, είναι ότι η ιατρική περίθαλψη είναι απλά πάρα πολύ ακριβή. Οι «αρπακτικές» οικονομικές πρακτικές των νοσοκομείων – όπως είναι τα νοσοκομεία που μηνύουν τους ασθενείς τους για απλήρωτους λογαριασμούς ή εγκλωβίζουν τους ασθενείς με αστρονομικούς λογαριασμούς για δεκάδες χιλιάδες δολάρια – αποτελούν σοβαρή απειλή για τη σχέση γιατρού – ασθενούς.
Ο Marty Makary, επισημαίνει μια δημοσκόπηση του 2014, στην οποία μόνο το 23% των Αμερικανών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι είχαν μεγάλη εμπιστοσύνη στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Οι ακριβοί, απρόβλεπτοι λογαριασμοί δημιουργούν έλλειμμα αξιοπιστίας. Το μεγαλύτερο μέρος της έρευνάς του επικεντρώνεται στα οικονομικά της υγείας και στα απόβλητα στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Αυτός και η ομάδα του ξοδεύουν τις περισσότερες μέρες τους στη μελέτη δεδομένων και τα αποτελέσματα των ερευνών.
Τι σας ενδιέφερε να διερευνήσετε στο κόστος της περίθαλψης;
Έχω φίλους που με ρωτούν στη δουλειά, όπου οι άνθρωποι κάνουν εκπληκτική έρευνα σχετικά με τις θεραπείες για τον καρκίνο, “Marty, γιατί εργάζεστε σε αυτά τα πράγματα γύρω από την τιμολόγηση και τον τρόπο που χρηματοδοτούμε την υγειονομική περίθαλψη στην Αμερική;” Και τους απαντώ: “Μπορούμε να αναπτύξουμε τη θεραπεία για τον καρκίνο ή να διασφαλίσουμε ότι οι λειτουργίες μας βρίσκονται σε απίστευτα, υπερσύγχρονα επίπεδα. Αλλά αν οι άνθρωποι δεν μας εμπιστεύονται, αυτές οι θεραπείες δεν είναι καλές”. Γι ‘αυτό και άρχισα να ενδιαφέρομαι για την παροχή φροντίδας, όχι μόνο στην ανακάλυψη της φροντίδας. Θα μπορούσα να δω τον κατακερματισμό του συστήματος.
Πώς τα νοσοκομεία ξεφεύγουν από αυτό; Γιατί δεν είναι πιο διαφανής η τιμολόγηση της υγειονομικής περίθαλψης;
Εάν οι αεροπορικές εταιρείες σας χρέωναν μετά την πτήση, θα γινόταν πραγματικός “σεισμός” στην αγορά. Θα υπήρχε τεράστια σπατάλη και θα δημιουργούσε πολλά κέρδη για μια μικρή ομάδα εταιρειών. Και όμως στην υγειονομική περίθαλψη, αυτό ακριβώς συμβαίνει. Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι δεν μπορούν να μας δώσουν μια τιμή [εκ των προτέρων] επειδή δεν γνωρίζουν αν πρόκειται να υπάρξει καθυστέρηση ή ακύρωση ή μπορεί να καταναλώσετε ένα ποτό. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ενσωματώσει τον προβλεπόμενο κίνδυνο στις τιμές τους και οι τιμές δείχνουν ότι οι αγορές έχουν διατηρήσει ανταγωνιστικές και σταθεροποιημένες αγορές.
Στην υγειονομική περίθαλψη, έχουμε ασταθείς αγορές. Αυτά τα κόστη επιβαρύνουν ιδιαίτερα τα άτομα που δεν έκαναν τίποτα λάθος. Έχουν θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης και ασφάλιση υγείας, αλλά φέρουν το κύριο βάρος των χρημάτων. Μπορείτε να γράψετε για τους μεσάζοντες – τους διαχειριστές νοσοκομείων, τους ανθρώπους που εργάζονται στον ασφαλιστικό λογαριασμό, το προσωπικό των φαρμακευτικών εταιρειών – ως συμβάλλοντας σε υψηλά κόστη για την υγειονομική περίθαλψη. Φαντάζομαι όμως ότι δεν θέλουν να χάσουν τη δουλειά τους.
Ολόκληρες οι πόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αναζωογονηθεί από τη βιομηχανία υγείας, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να είμαστε υπερήφανοι: να κάνουμε ιατρικά πράγματα για τους δικούς σας ανθρώπους και να μεταφέρουμε χρήματα γύρω γύρω για να χρηματοδοτήσουμε αυτό το σύστημα. Δεν είναι ένα μεγάλο εγχώριο προϊόν. Δεν είναι εξαγώγιμο. Η υγειονομική περίθαλψη είναι τώρα μια φουσκωμένη οικονομία 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που κάνει πολλούς ανθρώπους πλούσιους. Απλά κοιτάξτε τις αναφορές κερδών τους στη Wall Street ή τα περιθώρια στο νοσοκομείο, τα οποία βρίσκονται σε καλό δρόμο για να είναι τα υψηλότερα στην ιστορία του ανθρώπου φέτος. Πολλά από αυτά τα παιχνίδια χρήματος περνούν από το κόστος και τελικά πληρώνονται από τον ασθενή. Έτσι, πολλοί άνθρωποι γίνονται πλούσιοι αλλά όχι ο ασθενής.