Πολιτική Υγείας

Οδική ασφάλεια: 3 βασικές αλλαγές για ασφαλέστερους δρόμους προς τους ηλικιωμένους πεζούς

Οδική ασφάλεια: 3 βασικές αλλαγές για ασφαλέστερους δρόμους προς τους ηλικιωμένους πεζούς
Οδική ασφάλεια: Ως ομάδα, οι ηλικιωμένοι πεζοί είναι πιο αδύναμοι, περπατούν πιο αργά και διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να πέσουν ενώ περπατούν. Ορισμένοι μπορεί επίσης να έχουν ανασταλτική ικανότητα να λαμβάνουν αποφάσεις ασφαλούς διέλευσης δρόμου λόγω προβλημάτων όρασης ή ακοής και γνωστικής εξασθένησης.
Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ο καλύτερος φωτισμός και άλλες αλλαγές στις διαβάσεις των δρόμων θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ασφάλεια των πεζών για τους ηλικιωμένους. Πρόκειται άλλωστε για την ηλικιακή ομάδα που είναι πιο πιθανό να σκοτωθεί από τα διερχόμενα οχήματα. Οι ερευνητές εξέτασαν πάνω από τέσσερα χρόνια δεδομένα ατυχημάτων του Όρεγκον για τοποθεσίες που θεωρούνται επικίνδυνες για περιπατητές ηλικίας 65 ετών και άνω. Ζήτησαν αλλαγές για τη βελτίωση της ορατότητας και του φωτισμού, την αύξηση της χρήσης σημάτων κυκλοφορίας προς την αριστερή στροφή και τη συντόμευση των αποστάσεων διέλευσης. “Ο καλύτερος φωτισμός σε διασταυρώσεις και κοντά σε σημεία διασταύρωσης, φάροι που αναβοσβήνουν γρήγορα και άλλες συσκευές όπως προειδοποιητικές πινακίδες Διάβαση πεζών με LED που αναβοσβήνουν πιθανότατα θα βοηθούσαν πολύ”, δήλωσε ο συν-επικεφαλής της μελέτης David Hurwitz, επίκουρος καθηγητής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Όρεγκον.


Αν και το έργο χρησιμοποίησε δεδομένα από συγκρούσεις στο Όρεγκον, παρέχει ένα πλαίσιο για άλλες πολιτείες να αναπτύξουν τις δικές τους συστάσεις για την ασφάλεια. Η μελέτη διαπίστωσε ότι περίπου το 20% των ατυχημάτων συνέβησαν σε σκοτεινά μέρη με περιορισμένο φωτισμό του δρόμου. Το 8% συνέβη την αυγή και το 5% το σούρουπο, όταν ο φωτισμός περιβάλλοντος είναι χαμηλός. Η μετατροπή των επιτρεπόμενων αριστερών στροφών που για τους οδηγούς σε ορισμένες τοποθεσίες σε προστατευμένες θα βοηθούσε επίσης, είπε ο Hurwitz. Μια επιτρεπτή αριστερή στροφή απαιτεί προσοχή για ένα διάλειμμα στην επερχόμενη κυκλοφορία, ενώ μια προστατευμένη αριστερή στροφή επιτρέπει στον οδηγό να πάει όταν ανάψει ένα πράσινο βέλος.

“Σε μια επιτρεπτή αριστερή στροφή, οι οδηγοί μπορούν να επικεντρωθούν τόσο στο να αναζητήσουν ένα κενό στην κυκλοφορία που να μην βλέπουν τους πεζούς”, δήλωσε ο Hurwitz σε δελτίο τύπου του πανεπιστημίου. “Η αύξηση της χρήσης προστατευμένων αριστερών στροφών σε τοποθεσίες όπου μια επιτρεπόμενη στροφή μπορεί να είναι δύσκολη μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια των ηλικιωμένων οδηγών καθώς και των πεζών, επειδή μειώνει μια από τις πιο περίπλοκες εργασίες οδήγησης.” Περίπου το 25% των ατυχημάτων σε εθνικό επίπεδο, στα οποία ένα όχημα χτυπά πεζό συμβαίνει όταν ένα όχημα στρίβει αριστερά. Οι ηλικιωμένοι πεζοί είναι από τους πιο πιθανό να σκοτωθούν σε τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας. Πανελλαδικά, σημειώθηκαν 709 τροχαία ατυχήματα με πεζούς ηλικίας 65 έως 74 ετών.

“Ως ομάδα, οι ηλικιωμένοι πεζοί είναι πιο αδύναμοι, περπατούν πιο αργά και διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να πέσουν ενώ περπατούν”, είπε ο Hurwitz. Και μερικοί από αυτούς τους ανθρώπους μπορεί επίσης να έχουν ανασταλτική ικανότητα να λαμβάνουν αποφάσεις ασφαλούς διέλευσης δρόμου λόγω προβλημάτων όρασης ή ακοής και γνωστικής εξασθένησης. Η συντόμευση των αποστάσεων διέλευσης θα μπορούσε να βελτιώσει την ασφάλεια μειώνοντας τον χρόνο έκθεσης, σημείωσε. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με την εγκατάσταση νησίδων πεζών στη μέση, επεκτάσεις πεζοδρομίου και ανυψωμένες διαβάσεις πεζών. Η μείωση του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας με αυτοκίνητο σε μια περιοχή είναι μια άλλη στρατηγική. “Ο κύριος στόχος μας ήταν να εντοπίσουμε θεραπείες χαμηλού κόστους που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν ευρέως, αλλά η αναζήτηση τρόπων αντιμετώπισης της υπερβολικής ταχύτητας μπορεί επίσης να βοηθήσει στη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών μεγαλύτερης ηλικίας και θα πρέπει να είναι το επίκεντρο της μελλοντικής εργασίας”, δήλωσε ο Hurwitz.