Πολιτική Υγείας

NHS: Εκατομμύρια Βρετανοί ασθενείς περιμένουν εβδομάδες για να λάβουν περίθαλψη

NHS: Εκατομμύρια Βρετανοί ασθενείς περιμένουν εβδομάδες για να λάβουν περίθαλψη
NHS: Σύμφωνα με την έρευνα του 2019, το 53% ήταν πολύ ή αρκετά ικανοποιημένο με τον τρόπο λειτουργίας του NHS. Το 2021, η ικανοποίηση μειώθηκε στο ιστορικό χαμηλό του 36%.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Η πανδημία διέκοψε τις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτές οι διαταραχές είχαν ως αποτέλεσμα εκατομμύρια ασθενείς να περιμένουν εβδομάδες ή και μήνες για να λάβουν δευτεροβάθμια περίθαλψη. Ενώ κάποιοι καταφέρνουν να βρουν εναλλακτικές, η αναμονή μπορεί να είναι θανατηφόρα για άλλους.


Το νοσοκομείο λέει ότι τα ραντεβού μπορεί να ακυρωθούν για διάφορους λόγους, όπως ασθένεια ή απουσία προσωπικού, λειτουργικές πιέσεις που μειώνουν τον όγκο της προγραμματισμένης δραστηριότητας που μπορούν να αναλάβουν και «επαναπρογραμματισμό για να διασφαλιστούν οι ασθενείς που πρέπει να είναι σύντομα νωρίτερα ή που περίμεναν τα μεγαλύτερα, φαίνονται έγκαιρα». Όσοι ακυρώθηκαν τα ραντεβού τους θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το νοσοκομείο ή τον γενικό ιατρό τους.

Ο ασθενής σχεδιάζει τώρα να λάβει περίθαλψη στη χώρα καταγωγής του. Και αυτό δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση, καθώς περίπου 63.000 κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου ταξιδεύουν στο εξωτερικό για ιατρική περίθαλψη κάθε χρόνο. Πρόσφατες ιστορίες μέσων περιγράφουν ασθενείς στους οποίους είπαν να περιμένουν χειρουργικές επεμβάσεις, όπως αντικατάσταση ισχίου, για αρκετά χρόνια και επέλεξαν να υποβληθούν σε θεραπείες που πληρώθηκαν από την τσέπη τους σε άλλες χώρες. Οι άλλοι, όμως, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιμένουν.

Πάνω από 7 εκατομμύρια άνθρωποι περιμένουν

Η Εθνική Υπηρεσία Υγείας (NHS) περιλαμβάνει τα δημόσια χρηματοδοτούμενα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι περισσότερες υπηρεσίες που παρέχονται από τους οργανισμούς του NHS είναι δωρεάν και οι ασθενείς καλούνται να πληρώσουν μόνο για συνταγές, οδοντιατρική και οφθαλμική φροντίδα. Άτομα με χαμηλά εισοδήματα μπορούν επίσης να λαμβάνουν αυτές τις υπηρεσίες δωρεάν.

Πριν από την πανδημία, οι Βρετανοί είχαν θετική στάση απέναντι στις υπηρεσίες υγείας τους.

  • Σύμφωνα με την έρευνα του 2019, το 53% ήταν πολύ ή αρκετά ικανοποιημένο με τον τρόπο λειτουργίας του NHS.
  • Το 2021, η ικανοποίηση μειώθηκε στο ιστορικό χαμηλό του 36%.

Η αλλαγή της γνώμης κατά τη διάρκεια της πανδημίας μπορεί να σχετίζεται με την ταχέως αυξανόμενη συσσώρευση του NHS στη δευτεροβάθμια περίθαλψη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ως εκκρεμότητα ορίζεται η περίθαλψη που κανονικά θα είχε παρασχεθεί εάν η πανδημία δεν είχε διαταράξει τις υπηρεσίες. Περιλαμβάνει ασθενείς που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στον γιατρό τους για να ζητήσουν παραπομπή για τα συμπτώματά τους, αυτούς που περιμένουν θεραπεία ή εκείνους στους οποίους ακυρώθηκαν οι διαδικασίες ή οι παραπομπές τους.