Υποβρύχιο: Μάχη με τον χρόνο συνεχίζουν να δίνουν οι ομάδες διάσωσης των ΗΠΑ, Καναδά και Γαλλίας προκειμένου να εντοπίσουν το υποβρύχιο Titan το οποίο εξαφανίστηκε την Κυριακή κατά τη διάρκεια μιας αποστολής για να ερευνήσει τα συντρίμμια του Τιτανικού, 900 ναυτικά μίλια ανατολικά του Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης. Οι έρευνες έχουν ενταθεί καθώς η αμερικανική ακτοφυλακή προβλέπει ότι η παροχή οξυγόνου μέσα στο υποβρύχιο θα εξαντληθεί στις 7:08 π.μ. ET Πέμπτης (14:08 ώρα Ελλάδας), δήλωσε εκπρόσωπος της χθες το απόγευμα.
Έτσι, ο χρόνος δυστυχώς μετράει αντίστροφα για τους πέντε επιβάτες του Titan, ενώ έχουν απομείνει λιγότερες από 7 ώρες οξυγόνου στο εξαφανισμένο υποβρύχιο, καθώς οι προσπάθειες διάσωσης συνεχίζονται.
Ένα καναδικό αεροσκάφος που έψαχνε για το υποβρύχιο στον Ατλαντικό Ωκεανό εντόπισε χθες διακοπτόμενους θορύβους «κτυπήματος» από την περιοχή της τελευταίας γνωστής τοποθεσίας του, σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Το πλήρωμα που έψαχνε για το χαμένο υποβρύχιο άκουσε ήχους κρουσμάτων κάθε 30 λεπτά την Τρίτη και ξανά τέσσερις ώρες αργότερα χθες Τετάρτη μετά την ανάπτυξη πρόσθετων συστημάτων Sonar.
Ωστόσο, η αμερικανική ακτοφυλακή διευκρίνισε ότι «δεν γνωρίζουν την πηγή του θορύβου» με αποτέλεσμα οι έρευνες γύρω από την περιοχή όπου εντοπίστηκαν θόρυβοι στον Ατλαντικό Ωκεανό να έχουν αρνητικά αποτελέσματα. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να καταβάλλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν τι προκάλεσε τους κρότους. «Δεν ξέρουμε τι είναι», δήλωσε χθες για τους θορύβους ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ, σύμφωνα με το CNN. Σημείωσε ότι η Αμερικανική Ακτοφυλακή έχει συνεχής επικοινωνία με τις οικογένειες των επιβατών του Titan και ότι οι έρευνες στην περιοχή όπου εντοπίστηκαν οι θόρυβο συνεχίζονται και «εξετάζουμε όλους τους παράγοντες».
Ο Κάρλ Χάτσφιλντ του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου Woods Hole είπε ότι είναι «πολύ δύσκολο» να διακρίνει κανείς ποιες είναι οι πηγές των θορύβων που ακούγονται από το καναδικό αεροσκάφος P3. Λέει ότι υπήρξαν «πολλαπλές αναφορές» θορύβων «και κάθε ένας από αυτούς τους θορύβους αναλύεται, παρακολουθείται, αναζητούνται μοτίβα και αναφέρεται». Οι θόρυβοι «έχουν περιγραφεί ως θόρυβοι κρότου», λέει ο Χάρτσφιλντ, αλλά οι ακουστικοί αναλυτές «πρέπει να συνθέσουν την όλη εικόνα και πρέπει να εξαλείψουν πιθανές ανθρωπογενείς πηγές». Το οξυγόνο λιγοστεύει καθώς περνούν οι ώρες, όπως και οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι πέντε επιβάτες του τουριστικού υποβρύχιου, που εξαφανίστηκε την Κυριακή.
Ποιο είναι το γαλλικό ρομπότ που σπεύδει στο σημείο του Ατλαντικού
Στο πεδίο των επιχειρήσεων σπεύδει και ένα γαλλικό ρομπότ, το οποίο θα καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων. Πρόκειται για το μη επανδρωμένο ρομπότ «Βίκτορ 6000» που μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του βαθυσκάφους σε περίπτωση που έχει παγιδευτεί σε κάποιο σημείο, σύμφωνα με τον χειριστή του. Εμπειρογνώμονες έχουν αποσταλεί εσπευσμένα από το γαλλικό λιμάνι της Τουλόν για να χειριστούν το ρομπότ την στιγμή της κατάδυσης.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5C7sqVe2Vg&t=88s
Το υποβρύχιο ρομπότ ελέγχεται εξ αποστάσεως από ερευνητικό σκάφος μέσω καλωδίου μήκους έως και 8 χιλιομέτρων, και θεωρείται «συσκευή-ναυαρχίδα για υποβρύχιες επιχειρήσεις», ενώ μπορεί να αναπτυχθεί σε βάθη έως 6.000 μέτρα. Μπορεί να καλύψει στο πεδίο των ερευνών το μέγεθος της πολιτείας Κονέκτικατ επί δύο, και θα εκτείνεται σε βάθος περίπου άνω των 4 χλμ.
Τα δύο σενάρια
Ο Τζεφ Κάρσον, ένας ερευνητής βαθέων υδάτων, έδωσε δύο πιθανές εξηγήσεις για το χαμένο υποβρύχιο Titan. Η πρώτη είναι ότι μια μηχανική βλάβη μπορεί να εμπόδισε το σκάφος να ρίξει τα χαλύβδινα βάρη που το βοηθούν να ταξιδέψει στον πυθμένα του ωκεανού και η δεύτερη και πιθανότερη εξήγηση είναι ότι το υποβρύχιο έχει εμπλακεί ή πιαστεί κάτω από ένα κομμάτι του συντρίμμια του Τιτανικού.
Οι επιβάτες μπορεί να «έπεσαν σε κάποια κακή τύχη», είπε ο Κάρσον, ομότιμος καθηγητής Γης και Περιβαλλοντικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο των Συρακουσών, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες επιστημονικές αποστολές στον πυθμένα του ωκεανού μέσω ενός υποβρυχίου που ονομάζεται Alvin. Με βάση την εμπειρία του Κάρσον, οι συνθήκες μέσα στο υποβρύχιο είναι πιθανώς ψυχρές και περιορισμένες. Οι θερμοκρασίες στον πυθμένα του ωκεανού είναι ακριβώς πάνω από το μηδέν και το εσωτερικό του υποβρυχίου είναι πιθανό να στάζει υγρό από τη συμπύκνωση.