Πολιτική Υγείας

Η Ολλανδική Κυβέρνηση στην υπηρεσία της υγείας των πολιτών

Η Ολλανδική Κυβέρνηση στην υπηρεσία της υγείας των πολιτών
Your browser does not support the video tag. Η Ολλανδία είναι «η ασυναγώνιστη υπ’ αριθμόν ένα ποδηλατική χώρα» στον κόσμο. Στις μεγαλύτερες πόλεις της, μα κυρίως στο Άμστερνταμ, καταγράφονται περισσότερα ποδήλατα απ’ ό,τι άνθρωποι και η ποδηλασία θεωρείται ότι αποτελεί έναν από τους κύριους (αν όχι ο κυριότερος) τρόπους μετακίνησης των πολιτών. Σε αυτή την […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Η Ολλανδία είναι «η ασυναγώνιστη υπ’ αριθμόν ένα ποδηλατική χώρα» στον κόσμο. Στις μεγαλύτερες πόλεις της, μα κυρίως στο Άμστερνταμ, καταγράφονται περισσότερα ποδήλατα απ’ ό,τι άνθρωποι και η ποδηλασία θεωρείται ότι αποτελεί έναν από τους κύριους (αν όχι ο κυριότερος) τρόπους μετακίνησης των πολιτών.

Σε αυτή την πρωτιά, βοηθά τόσο η ίδια η κουλτούρα των Ολλανδών, όσο και το γεγονός ότι πρόκειται για μια κυρίως ισόπεδη χώρα και αυτό ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο τους ποδηλάτες. Φυσικά, όλες οι πόλεις διαθέτουν άψογους ποδηλατοδρόμους και είναι φιλικές προς αυτό το μέσο, αφού υπάρχουν παντού ειδικές θέσεις στάθμευσης και αντίστοιχη οδική συμπεριφορά.


Ωστόσο, παρά τα υψηλά ποσοστά μετακίνησης με ποδήλατο και την παράδοση που έχει πια σε αυτό το μέσο η χώρα, η Ολλανδική κυβέρνηση πιστεύει ότι οι πολίτες χρειάζεται να ενθαρρυνθούν ακόμα περισσότερο να χρησιμοποιούν ποδήλατο για να πηγαίνουν καθημερινά στην εργασία τους.

Έτσι, το υπουργείο Υποδομών, σε μια προσπάθειά του να περιορίσει ακόμα περισσότερο τη χρήση αυτοκινήτων, εφάρμοσε μια σειρά παροχών για όσους εργαζόμενους χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως κύριο μέσο μεταφοράς τους στην εργασία. Συγκεκριμένα, οι ποδηλάτες θα παίρνουν ένα bonus από την επιχείρηση ή εταιρία στην οποία εργάζονται, 0,19 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο από το σπίτι στη δουλειά.

Αν για παράδειγμα, ένας πολίτης κάνει καθημερινά 10 χιλιόμετρα για να φτάσει στην εργασία του, κι αν εργάζεται πενθήμερο, τότε μπορεί να κερδίσει περί τα 500 δολάρια το χρόνο –αφορολόγητα. Σε αυτό το κέρδος χρειάζεται να υπολογίσουμε και την μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων από βενζίνη και λοιπά έξοδα που θα είχε ο εργαζόμενος αν χρησιμοποιούσε καθημερινά αυτοκίνητο.

Επιπλέον, η ολλανδική κυβέρνηση έχει ήδη από πέρυσι δεσμεύσει 390 εκατομμύρια δολάρια για την επέκταση των ποδηλατικών υποδομών της χώρας. Η υφυπουργός υποδομών Stientje van Veldhoven δήλωσε στη Huffpost ότι ο στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο κατά 200.000. Έτσι θα μειωθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα, οι ρύποι και θα βελτιωθεί η κατάσταση της υγείας του πληθυσμού.