ΕΟΠΥΥ: Ποιοτικά κριτήρια στις υπηρεσίες υγείας, εξοικονομούν πόρους και βελτιώνουν τις υπηρεσίες υγείας προς τους ασφαλισμένους – Έσοδα και από το εξωτερικό. Σειρά μέτρων ελέγχου των δαπανών και διαπραγματεύσεις του του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), αλλά και εισαγωγή κριτηρίων ποιότητας για τις υπηρεσίες που αγοράζει ο Οργανισμός, φέρνει εξοικονομήσεις που χρηματοδοτούν με τη σειρά τους άλλες αναγκαίες υπηρεσίες υγείας. Ταυτόχρονα, όμως, βελτιώνουν και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει ο Οργανισμός στους ασφαλισμένους του.
Στα αποτελέσματα από τη 10ετή λειτουργία του Οργανισμού από το 2012 μέχρι σήμερα, αναφέρθηκε η πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη στη διάρκεια ομιλίας της στο Πανελλήνιο Συνέδριο για τα Οικονομικά και τις Πολιτικές της Υγείας 2022, σημειώνοντας πως ο ΕΟΠΥΥ δημιουργήθηκε το 2011, με περικοπή κατά 40% των πόρων ταμείων που ενσωματώθηκαν, με χρέη 3 δισ. ευρώ περίπου και χωρίς σχεδιασμό ή υποδομές για τη λειτουργία του. Στην πορεία, αυξήθηκαν οι πληρωμές στις δημόσιες δομές, με αποτέλεσμα σήμερα οι μεταβιβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των πληρωμών στα στρατιωτικά νοσοκομεία και το ΕΚΑΒ να φτάνουν το 1 δισ. ευρώ συνολικά για το σύστημα υγείας. Οι υπάλληλοι που επέλεξαν να στελεχώσουν τον ΕΟΠΥΥ κατάφεραν να οργανώσουν ηλεκτρονικά τις υποβολές και την εκκαθάριση και να αυτοματοποιήσουν τις υποδομές με αποτέλεσμα σήμερα να επιτυγχάνεται πληρωμή 20.000 παρόχων στις 90 ημέρες, με συμβασιοποίηση των δαπανών. Αντίστοιχα, αντιμετωπίστηκε και η πληρωμή των ασφαλισμένων που ήταν υποχρεωμένοι να πληρώσουν τις ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας και να υποβάλουν δικαιολογητικά για την πληρωμή τους μετά από 6 μήνες ή ένα χρόνο.