Πολιτική Φαρμάκoυ

ΜΥΣΥΦΑ: Ανάσα για την οικονομία και τον κλάδο των ΜΜΕ

ΜΥΣΥΦΑ: Ανάσα για την οικονομία και τον κλάδο των ΜΜΕ
Your browser does not support the video tag.   Τα ΜΜΕ μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προώθησή της αυτοθεραπείας τόνισε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης, Μάκης Κοσμάτος, κατά την παρέμβασή του στο συνέδριο που πραγματοποίησε η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας με θέμα «Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: ΜΜΕ & Δημόσια Υγεία» Ο κ. […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

 


Τα ΜΜΕ μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προώθησή της αυτοθεραπείας τόνισε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης, Μάκης Κοσμάτος, κατά την παρέμβασή του στο συνέδριο που πραγματοποίησε η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας με θέμα «Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: ΜΜΕ & Δημόσια Υγεία»

Ο κ. Κοσμάτος επεσήμανε ότι τα ΜΜΕ μπορεί να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της αγοράς των ΜΥΣΥΦΑ επικοινωνώντας υπεύθυνα τα ορθά μηνύματα, τις απαραίτητες πληροφορίες και συμβουλές σε συνεργασία με τη βιομηχανία φαρμάκων, τους αρμόδιους φορείς και τους ειδικούς σε θέματα υγείας.

”Με την προώθηση της αυτοθεραπείας διευκολύνεται ο ασθενής στην προσπάθειά του να διατηρήσει το επίπεδο της υγείας και της ευεξίας του μέσω της θεραπείας ήπιων ασθενειών, δεν υποσκελίζεται ο ρόλος του ιατρού και ο ασθενής δεν μετατρέπεται σε γιατρό που μπορεί να θεραπεύσει πάσα νόσο” τόνισε ο  κ. Κοσμάτος

Επίσης ο ΕΦΕΧ παρέχει κάθε διευκόλυνση στα ΜΜΕ με τη διάθεση επιστημονικών
μελετών και κάθε διαθέσιμου στοιχείου ώστε να επικοινωνηθούν τα
πολλαπλά οφέλη της αυτοθεραπείας .

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης η τόνωση της αγοράς των ΜΥΣΥΦΑ οδηγεί σε

α) ελάφρυνση της δαπάνης των ασφαλιστικών ταμείων,

β) μείωση των περιττών διαδικαστικών ιατρικών επισκέψεων,

γ) Ενίσχυση της Ελληνικής οικονομίας

Ο ίδιος ωστόσο τόνισε ότι η κατά κεφαλή κατανάλωση ΜΥΣΥΦΑ στην Ελλάδα είναι η χαμηλότερο στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι βασικοί λόγοι υστέρησης των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. είναι πολλαπλοί πέρα από το ότι στην Ελλάδα 1 στα 3 προϊόντα στις ΜΥΣΥΦΑ. κατηγορίες, δεν έχει ΜΥ.ΣΥ.ΦΑ. status (!) και άρα δεν μπορεί να διακινηθεί. Πιο συγκεκριμένα οι λόγοι μη ανάπτυξης της αγοράς είναι οι εξής:

  • Ελλιπής ενημέρωση του κοινού για αντιμετώπιση κοινών παθήσεων
  • Περιορισμένη χρήση: 4 στους 10 που πάσχουν από κρυολόγημα,
  • 6 στους 10 που πάσχουν από διάρροια δεν λαμβάνουν κάποια θεραπεία
  • Ελλιπής συμμόρφωση: Μόνο 1 στους 3 ολοκληρώνει την αντιμυκητιασική θεραπεία & λαμβάνει προληπτικά μέτρα υγιεινής
  •  Περιορισμένη προβολή της κατηγορίας στα Μedia
  • 8 στα 10 ΜΗΣΥΦΑ προϊόντα βρίσκονται μέσα στo συρτάρι
  • Διατίμηση

Σύμφωνα με τον ΕΦΕΧ η εισαγωγή νέων φαρμάκων η διεύρυνση της λίστας ΜΥΣΥΦΑ. με τη μεταφορά σημαντικού αριθμού σκευασμάτων από την αρνητική λίστα ΜΥΣΥΦΑ πέρα από το ότι θα επιφέρει τόνωση του κλάδου και της Βιωσιμότητας των Φαρμακείων, που απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους θα έχουν θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις:

  • Διπλασιασμό του μεγέθους της αγοράς ΜΥ.ΣΥ.ΦΑ.
  • Ενθάρρυνση επενδύσεων για την εγχώρια παραγωγή ΜΥ.ΣΥ.ΦΑ.
  • Δημιουργία θέσεων εργασίας
  • Διπλασιασμό τουλάχιστον της διαφημιστικής δαπάνης

Στόχος είναι με την ανάπτυξη της αγοράς μέχρι το 2017 και η διαφημιστική δαπάνη να φτάσει σε ποσά κοντά στα 45 εκατομμύρια ετησίως αλλά και η ίδια η αγορά να ξεπεράσει τα 450 εκατομμύρια ευρώ.