Τεχνολογία

Υγειονομική περίθαλψη μέλλον: πως εξελίσσεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Υγειονομική περίθαλψη μέλλον: πως εξελίσσεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός
Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών που μπορούν να διαχειριστούν μια ολόκληρη μικρή γενική πρακτική ή ιδιωτική κλινική και να τους βοηθήσουν να λειτουργήσουν πιο ομαλά και αποτελεσματικά.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Υγειονομική περίθαλψη μέλλον: Για πολλά χρόνια, το «healthtech» ήταν, στην ουσία, μια σειρά συσκευών ηλεκτρονικών καταναλωτών και εφαρμογών τρόπου ζωής. Η δημοτικότητα των έξυπνων ρολογιών και των ανιχνευτών υγείας και φυσικής κατάστασης με δυνατότητα λήψης σίγουρα δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης – συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο όσον αφορά την αύξηση της κατανόησης και την αλλαγή των συνηθειών σε τομείς όπως η προσωπική υγεία, η φυσική κατάσταση και η διατροφή.

Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία, έχουμε δει στοιχεία για μια πιο διαδεδομένη αλλαγή στον ευρύτερο τομέα της τεχνολογίας της υγειονομικής περίθαλψης. Η αγορά εξελίσσεται και τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε ένα πιο καθορισμένο πρότυπο εταιρειών που οδηγούν σε έναν ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό παγκόσμιων συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης. Επειδή οι μεγαλύτεροι παίκτες στον χώρο της υγειονομικής περίθαλψης αρχίζουν να υιοθετούν τεχνολογικές λύσεις με πολύ πιο ενεργό τρόπο, θα αρχίσουμε να βλέπουμε την πραγματοποίηση του πολύ πιο μετασχηματιστικού ρόλου που πρέπει να διαδραματίσει η τεχνολογία στα παγκόσμια συστήματα υγειονομικής περίθαλψης.


Ένα πολύ προφανές παράδειγμα τον περασμένο χρόνο ήταν η άνοδος της τηλεθεραπείας, με μια επιταχυνόμενη μετατόπιση από τους «πρόσωπο με πρόσωπο» ραντεβού προς τις διαβουλεύσεις «FaceTime-to-FaceTime» ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα βρίσκεται σε εξέλιξη, με σημαντικές αλλαγές πέρα ​​από την τηλεθεραπεία που θα μπορούσαν να αντέξουν επανάσταση στην οργάνωση, τη λειτουργία και την παροχή υγειονομικής περίθαλψης σύντομα.

Απόδοση με τεχνολογία

Καθώς οι επαγγελματίες υγείας και οι ασθενείς γίνονται όλο και πιο αυτοπεποίθηση με τις διαδικασίες τηλεθεραπείας και εξοικειωμένοι με την ευκολία των απομακρυσμένων συμβουλών, βλέπουμε επίσης σημάδια ενός ταυτόχρονου, μεγαλύτερου ψηφιακού κύματος που κινείται στον ευρύτερο τομέα της υγειονομικής περίθαλψης – από νοσοκομεία και κλινικές σε γενικές πρακτικές και ακόμη και σπίτια φροντίδας. Αυτό συμβαίνει σε θεμελιώδες επίπεδο με σημαντικές επενδύσεις που επιτρέπουν την υιοθέτηση συστημάτων πληροφορικής για πράγματα όπως αποθήκευση και επεξεργασία αρχείων ασθενών και βελτιστοποίηση των χρονοδιαγραμμάτων των ιατρών.

Η τεχνολογία αυξάνει την αποδοτικότητα για την εισαγωγή και διαχείριση ασθενών τόσο εντός όσο και εκτός των νοσοκομείων, καθώς και τη διαχείριση της σύνδεσης μεταξύ νοσοκομείων, κλινικών και άλλων τομέων της υπηρεσίας υγείας. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη σκοπιμότητα και διασφάλιση όταν, για παράδειγμα, επιστρέφετε το κόστος συγκεκριμένων διαδικασιών που εκτελούνται εκτός μιας εθνικοποιημένης υπηρεσίας υγείας.

Ψηφιοποίηση αρχείων ασθενών

Ένας βασικός τομέας όπου θα συνεχίσουμε να βλέπουμε την ανάπτυξη σε παγκόσμια συστήματα υγείας είναι η ψηφιοποίηση των αρχείων των ασθενών. Στο παρελθόν, υπήρξαν δύο μεγάλα εμπόδια που αποτρέπουν τον εκτεταμένο ψηφιακό μετασχηματισμό εδώ: προσεκτική στάση και ξεπερασμένα συστήματα πληροφορικής . Οι άνθρωποι τείνουν να αμφισβητούν την ανάγκη αναβάθμισης ψηφιακών συστημάτων όταν αυτά που χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή δεν είναι κατεστραμμένα. Συχνά μπορεί να υπάρχει επιπλέον διστακτικότητα σχετικά με τη μετεγκατάσταση των αρχείων των ασθενών λόγω του φόβου της απώλειας ή της αλλοίωσης των δεδομένων εάν υπάρχει πρόβλημα. Αυτός ο φόβος σίγουρα δεν είναι αβάσιμος, αν και χρησιμεύει ως συνταγή για να μην κάνετε τίποτα.

Πρόοδος εδώ συμβαίνει με διαφορετικούς ρυθμούς σε όλο τον κόσμο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, βλέπουμε τα πρώτα σημάδια αυτής της μετατόπισης σε μικρό αριθμό περιοχών της χώρας, με νέα συστήματα που επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων στην ίδια ομάδα νοσοκομείων. Αυτό είναι ένα ξεκίνημα, αλλά είναι κατανοητό, υπάρχει κάποια προσοχή για το επόμενο βήμα, το οποίο θα ήταν να αυξηθεί η πρόσβαση στα αρχεία ασθενούς στα πρακτικά και σε διάφορες περιοχές της χώρας. Σίγουρα, μια προσέγγιση «μεγάλης τράπεζας» με ένα κεντρικό αποθετήριο δεδομένων για κάθε πρακτική υγειονομικής περίθαλψης για πρόσβαση όταν απαιτείται μπορεί να θέσει πιθανούς κινδύνους στον κυβερνοασφάλεια – ένας λανθασμένος σύνδεσμος θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο το σύστημα εάν επρόκειτο να παραβιαστεί.

Υπάρχουν επίσης κανονιστικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να επανεξετάσουν τι είναι νομικά δυνατό για τα νοσοκομεία να κάνουν όσον αφορά την αποθήκευση και την κοινή χρήση δεδομένων ασθενών, καθώς δεν θα έχει νόημα να επενδύσουμε σε βελτιωμένα ψηφιακά συστήματα που επιτρέπουν τη μεταφορά ψηφιακών δεδομένων εάν δεν έχουν το νόμιμο δικαίωμα να να το κάνεις.

Ένα νέο μοντέλο

Οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν επίσης το ερώτημα πόσα δημόσια χρήματα να επενδύσουν στην αναβάθμιση αυτών των συστημάτων για να ανοίξουν το δρόμο για μελλοντικές καινοτομίες. Η Γαλλία είναι πιθανώς ένα από τα πιο προηγμένα έθνη στην Ευρώπη εν μέρει επειδή οι κλινικές μπορούν να επωφεληθούν από μια κρατική επιχορήγηση κάθε δύο χρόνια για την αναβάθμιση των συστημάτων πληροφορικής τους. Η Γαλλία έχει επίσης δει μια συνεχή προσπάθεια να εφαρμόσει ένα ψηφιοποιημένο σύστημα αποζημίωσης για ραντεβού γιατρού. Στο γαλλικό σύστημα, ο καθένας έχει μια μοναδική ψηφιακή αναγνώριση και μετά από ένα ραντεβού ο ασθενής σύρει την προσωπική του κάρτα για να αποζημιωθεί το κόστος. Αυτός ήταν ένας καλός τρόπος για να συγκεντρώνουμε τα δεδομένα με πιο ασφαλή τρόπο.

Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ένα ενδιαφέρον νέο μοντέλο για ορισμένες παγκόσμιες αγορές υγειονομικής περίθαλψης στο μέλλον. Σε χώρες όπου οι άνθρωποι συχνά δεν έχουν εξειδικευμένη ιατρική πρακτική και όπου η εθνική υποδομή υγειονομικής περίθαλψης λειτουργεί σε ένα πολύ πιο ημι-ιδιωτικό μοντέλο, η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει τη μετάβαση προς ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον νέο μοντέλο υπηρεσίας. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών που μπορούν να διαχειριστούν μια ολόκληρη μικρή γενική πρακτική ή ιδιωτική κλινική και να τους βοηθήσουν να λειτουργήσουν πιο ομαλά και αποτελεσματικά.

Αυτό φυσικά ακούγεται φουτουριστικό και δεν είναι σαφές εάν ένα τέτοιο σύστημα θα εφαρμοζόταν ποτέ. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός συμβαίνει με διαφορετικούς ρυθμούς σε ολόκληρο τον κόσμο και ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός ευρείας κλίμακας στην υγειονομική περίθαλψη θα πραγματοποιηθεί σε πολλές φάσεις και θα οδηγηθεί από αρχικά βήματα για την αναβάθμιση των παλαιών συστημάτων mainframe. Μόλις τα νοσοκομεία και οι κλινικές αρχίσουν να αναβαθμίζονται σε συστήματα που έχουν κωδικοποιηθεί στον σημερινό κόσμο, σε αντίθεση με το χθες, θα είναι πιθανό – ίσως ακόμη και αρκετά φυσικό – να αρχίσουν να εξετάζουν πιο καινοτόμα συστήματα στο μέλλον.