Πριν από την πανδημία, ο Ka Tim Chu, δάσκαλος και αναπληρωτής διευθυντής του True Light College του Χονγκ Κονγκ, παρατηρούσε τα πρόσωπα των μαθητών του για να εκτιμήσει πώς ανταποκρίνονταν στην εργασία στην τάξη. Τώρα, με τα περισσότερα από τα μαθήματά του να γίνονται στο διαδίκτυο, η τεχνολογία βοηθά τον Chu να διαβάσει “τους μαθητές”.
Μια πλατφόρμα μάθησης με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης παρακολουθεί τα συναισθήματα των μαθητών του, καθώς διδάσκονται από το σπίτι. Το λογισμικό “4 Little Trees” δημιουργήθηκε από την εταιρεία Find Solution AI με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Ενώ η χρήση της αναγνώρισης συναισθημάτων με Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία και σε άλλες ρυθμίσεις έχει προκαλέσει ανησυχία, ο ιδρυτής της, Viola Lam, λέει ότι μπορεί να κάνει την εικονική τάξη τόσο καλή – αν όχι καλύτερη – όσο την δια ζώσης.
Ειδικότερα, οι μαθητές εργάζονται στο σπίτι μέσα από την πλατφόρμα ως μέρος του σχολικού προγράμματος σπουδών. Ενώ μελετούν, η τεχνητή νοημοσύνη μετρά τα μυϊκά σημεία στα πρόσωπά τους μέσω της κάμερας στον υπολογιστή ή το tablet τους και προσδιορίζει συναισθήματα όπως ευτυχία, θλίψη, θυμό, έκπληξη και φόβο.
Το σύστημα παρακολουθεί επίσης πόσο χρόνο χρειάζονται οι μαθητές για να απαντήσουν σε ερωτήσεις, καταγράφει τα σημάδια και το ιστορικό απόδοσής τους, δημιουργεί αναφορές σχετικά με τα πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και τα επίπεδα κινήτρου τους και προβλέπει τους βαθμούς τους.
Το πρόγραμμα μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε μαθητή, στοχεύοντας ειδικά σε κενά γνώσεων και προσφέροντας δοκιμές σε στυλ παιχνιδιού που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τη μάθηση διασκεδαστική. Οι μαθητές αποδίδουν 10% καλύτερα στις εξετάσεις εάν έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τα “4 Μικρά Δέντρα”, λέει ο Lam.
Ο Lam, που είναι πρώην δάσκαλος, ξεκίνησε τα “4 Μικρά Δέντρα” το 2017 – με χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο αριθμός των σχολείων που χρησιμοποιούν 4 Μικρά Δέντρα στο Χονγκ Κονγκ αυξήθηκε από 34 σε 83, τον τελευταίο χρόνο. Οι τιμές κυμαίνονται από 10 $ έως 49 $ ανά μαθητή και ανά μάθημα. Ο Lam λέει ότι αυτού του είδους η τεχνολογία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους δασκάλους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, διότι τους επιτρέπει να παρακολουθούν εξ αποστάσεως τα συναισθήματα των μαθητών τους καθώς μαθαίνουν.