Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του αριθμού των πτώσεων που έχουν οι ηλικιωμένοι στο σπίτι τους, οδηγώντας σε μείωση του αριθμού των ατόμων που εισάγονται στο νοσοκομείο. Ο πάροχος κοινωνικής φροντίδας και η εταιρεία τεχνολογίας υγείας Cera δήλωσε ότι ένα πιλοτικό πρόγραμμα της πλατφόρμας AI οδήγησε σε μείωση 20% των πτώσεων και ήταν αισιόδοξοι ότι το ποσοστό θα μπορούσε να συνεχίσει να μειώνεται.
Η Cera είναι μια ιδιωτική εταιρεία, αλλά η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων της παρέχει κοινωνική φροντίδα για λογαριασμό του NHS και των τοπικών αρχών. Το προσωπικό της πραγματοποιεί 50.000 ραντεβού την ημέρα, σύμφωνα με τον ιδρυτή Dr Ben Maruthappu, ο οποίος ξεκίνησε την επιχείρηση το 2016, όταν ήταν ιατρός A&E.
Η πλατφόρμα Fall Prediction AI λαμβάνει πληροφορίες για ασθενείς που έχουν καταγραφεί από φροντιστές σε μια εφαρμογή smartphone και αξιολογεί τον κίνδυνο πτώσης τους. Με βάση τις πληροφορίες, ο επισκέπτης φροντιστής μπορεί στη συνέχεια να διασφαλίσει ότι ο ασθενής είναι ενυδατωμένος και ότι τα μονοπάτια προς τις τουαλέτες και την κουζίνα είναι καθαρά. Ο πιλότος πραγματοποιείται αυτήν τη στιγμή σε τοποθεσίες στα βορειοδυτικά, στο Γιορκσάιρ και στην κεντρική Σκωτία.
Συμπεριλήφθηκαν περίπου 134 ασθενείς που είχαν συνολικά 29 πτώσεις το δεκαπενθήμερο πριν από τη δοκιμή. Μετά τη χρήση του Cera Fall Prediction AI, ο συνολικός αριθμός πτώσεων μειώθηκε στις 23, σημειώνοντας μείωση 20,69%. Ο Δρ Maruthappu είπε ότι η υποδοχή από το προσωπικό ήταν «πραγματικά θετική». «Σε κανέναν φροντιστή δεν αρέσει να εμφανίζεται στο σπίτι κάποιου και να τον βρίσκει στο πάτωμα», είπε.
«Είναι μια πραγματικά δύσκολη κατάσταση. Το να είμαστε σε θέση να το αποτρέψουμε αυτό αλλάζει τη ζωή αυτού του ατόμου και αλλάζει την ικανότητα των φροντιστών μας να παρέχουν πραγματικά μεγάλη φροντίδα, ώστε να είναι στο μπροστινό μέρος. Αντί να εμφανιστούν στο σπίτι κάποιου και να τον βρουν στο πάτωμα, γνωρίζουν ήδη μέρες πριν ότι κάτι έρχεται».
Ο Δρ Maruthappu είπε ότι η Cera είναι σε θέση να δημιουργήσει τα προγράμματα χάρη στις «πρωτοφανείς ποσότητες δεδομένων για το πώς τα πάνε οι ασθενείς στο σπίτι στην κοινότητα». Και πρόσθεσε: «Αυτό μας καθιστά πολύ εύκολο να κατασκευάσουμε προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης, ενώ άλλες εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη απλώς δεν έχουν το σύνολο δεδομένων».
Η Cera κατασκευάζει προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης από το 2021, ξεκινώντας με μια πλατφόρμα που προβλέπει και αποτρέπει τις εισαγωγές στο νοσοκομείο. Το 2022 κυκλοφόρησε το Cera Voice, ένα αυτοματοποιημένο τηλεφώνημα AI που έρχεται σε επαφή με ασθενείς καθημερινά για να τους κάνει συγκεκριμένες ερωτήσεις υγείας και να προσδιορίζει τον κίνδυνο να αρρωστήσουν. Το chatbot προσαρμόζεται στον ασθενή με βάση τις απαντήσεις που λαμβάνει και προσαρμόζει τις ερωτήσεις που θέτει για να λάβει σχετικές πληροφορίες.
“Αυτό μας βοηθά να μετατρέψουμε τη συνομιλία σε δεδομένα και σε κίνδυνο να καταλήξει κάποιος στο νοσοκομείο ή να αδιαθετεί, ώστε να μπορούμε να κάνουμε κάτι γι ‘αυτό”, πρόσθεσε ο Δρ Maruthappu. Η Cera «ξεκίνησε με μια αποστολή να ενδυναμώσει τους ανθρώπους να ζήσουν καλύτερες ζωές στα σπίτια τους», είπε. Περαιτέρω χρήσεις του AI στην εταιρεία περιλαμβάνουν τη χρήση του ChatGPT για την αυτοματοποίηση της γραφειοκρατίας ή για να βοηθήσει την εταιρεία να προγραμματίσει τους εργαζομένους της.
«Το να καταλάβουμε ποιος ταιριάζει με ποιον για επισκέψεις είναι πραγματικά πολύ περίπλοκο. Πρέπει να τα ταιριάξουμε με βάση τη γλώσσα, τον χρόνο, την τοποθεσία, τις δεξιότητες του φροντιστή, τις συνθήκες υγείας του ατόμου. Χρησιμοποιούμε AI για να το βελτιώσουμε. Σημαίνει ότι οι φροντιστές μας ταξιδεύουν περίπου 30% λιγότερο. Εξοικονομούν αυτόν τον χρόνο επειδή ακολουθούν μια πιο αποτελεσματική διαδρομή από άτομο σε άτομο και είναι καιρός να επιστρέψουν για να προσφέρουν φροντίδα».