Τεχνολογία

ΤΕΠ: Τι είναι ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών – Και πότε πρέπει να «επισκεφτείτε» ένα

ΤΕΠ: Τι είναι ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών – Και πότε πρέπει να «επισκεφτείτε» ένα
Η καταλληλότητα διαφέρει μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων, οπότε αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών, ίσως χρειαστεί να ελέγξετε ότι πληροίτε τις προϋποθέσεις στη δικαιοδοσία σας. Τα περισσότερα εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών είναι προσβάσιμα μέσω διαδικτύου, και ορισμένοι έχουν άμεσους αριθμούς τηλεφώνου.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

ΤΕΠ: Για πολλούς Αυστραλούς το τμήμα επειγόντων περιστατικών είναι η φυσική και εμβληματική μπροστινή πόρτα για την πρόσβαση σε επείγουσες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Ωστόσο, οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης εξελίσσονται ταχέως για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του πληθυσμού. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει αυξανόμενη χρήση τηλεφωνικών, βίντεο και διαδικτυακών υπηρεσιών υγείας, συμπεριλαμβανομένης της εθνικής γραμμής βοήθειας healthdirect, 13YARN (υπηρεσία υποστήριξης κρίσεων για τους ανθρώπους των πρώτων Εθνών), κρατικών γραμμών όπως η 13 HEALTH και χύδην υπηρεσίες τηλεϋγείας, οι οποίες έχουν βοηθήσει εκατομμύρια Αυστραλούς να έχουν πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη κατ’ απαίτηση και από το σπίτι.

Το τμήμα επειγόντων περιστατικών επεκτείνεται ομοίως σε νέα μοντέλα τηλεϋγείας για να βελτιώσει την πρόσβαση στην επείγουσα ιατρική περίθαλψη. Τα εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών ED επιτρέπουν στους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στην τεχνογνωσία ενός νοσοκομείου ED μέσω του τηλεφώνου, του υπολογιστή ή του tablet τους. Όλες οι πολιτείες της Αυστραλίας και η Βόρεια Επικράτεια έχουν κάποια μορφή εικονικού τμήματος επειγόντων περιστατικών τουλάχιστον υπό ανάπτυξη, αν και δεν είναι όλες αυτές οι υπηρεσίες διαθέσιμες στο ευρύ κοινό σε αυτό το στάδιο. Τι είναι λοιπόν ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED και πότε είναι σκόπιμο να εξετάσετε το ενδεχόμενο χρήσης ενός; Πώς λειτουργεί ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED; Ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED έχει ρυθμιστεί για να αντικατοπτρίζει τον τρόπο που θα μπαίνατε στη φυσική μπροστινή πόρτα του τμήματος επειγόντων περιστατικών ED. Πρώτα παρέχετε κάποιες βασικές πληροφορίες στο διοικητικό προσωπικό, μετά σας εξετάζει μια νοσοκόμα (αυτό σημαίνει ότι κατηγοριοποιεί το επίπεδο επείγοντος της περίπτωσής σας) και μετά βλέπετε τον γιατρό του τμήματος επειγόντων περιστατικών. Γενικά, όλα αυτά γίνονται σε μία μόνο βιντεοκλήση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα εικονικά κλινικά τμήματα επειγόντων περιστατικών μπορεί να συμβουλευτούν άλλους ειδικούς, όπως νευρολόγους, καρδιολόγους ή ειδικούς σε τραύματα για να λάβουν κλινικές αποφάσεις.

Ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED δεν είναι κατάλληλο για τη διαχείριση ιατρικών επειγόντων περιστατικών που θα απαιτούσαν άμεση ανάνηψη ή δυνητικά σοβαρούς πόνους στο στήθος, δυσκολία στην αναπνοή ή σοβαρούς τραυματισμούς. Ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED είναι καταλληλότερο για καταστάσεις που απαιτούν άμεση προσοχή αλλά δεν είναι απειλητικές για τη ζωή. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν πληγές, διαστρέμματα, αναπνευστικές ασθένειες, αλλεργικές αντιδράσεις, εξανθήματα, δαγκώματα, πόνο, λοιμώξεις, ελαφρά εγκαύματα, παιδιά με πυρετό, γαστρεντερίτιδα, ίλιγγο, υψηλή αρτηριακή πίεση και πολλά άλλα. Τα άτομα με τέτοιου είδους καταστάσεις και ανησυχίες μπορεί να μην μπορούν να πάνε αμέσως για να δουν έναν γιατρό και μπορεί να αισθάνονται ότι χρειάζονται επείγουσα συμβουλή, φροντίδα ή θεραπεία. Όταν παρακολουθούν το τμήμα επειγόντων περιστατικών, μπορεί να υπόκεινται σε μεγάλους χρόνους αναμονής και καθυστερημένη φροντίδα από ειδικούς, επειδή οι πιο σοβαρές περιπτώσεις έχουν φυσικά προτεραιότητα. Η παρακολούθηση ενός εικονικού τμήματος επειγόντων περιστατικών ED μπορεί να σημαίνει ότι θα τους δει γιατρός πιο γρήγορα και μπορεί να ξεκινήσει οποιαδήποτε σχετική θεραπεία νωρίτερα.

Από τη σκοπιά του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, τα εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών ΤΕΠ αφορούν την ανακατεύθυνση των περιττών παρουσιάσεων από τα φυσικά τμήματα επειγόντων περιστατικών ΤΕΠ, βοηθώντας τα να είναι έτοιμα να ανταποκριθούν σε επείγοντα περιστατικά. Το εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών δεν θα διστάσει να κατευθύνει τους καλούντες να προσέλθουν στο φυσικό τμήμα επειγόντων περιστατικών, εάν το προσωπικό πιστεύει ότι πρόκειται για επείγον περιστατικό. Ο γιατρός στο εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED μπορεί επίσης να κατευθύνει τον ασθενή σε έναν γιατρό ή άλλο επαγγελματία υγείας, για παράδειγμα, εάν η κατάστασή του δεν μπορεί να αξιολογηθεί οπτικά ή εάν χρειάζεται φυσική θεραπεία.

Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα

Τα εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών ED έχουν αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια, κυρίως λόγω της πανδημίας του COVID. Τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε σιγά σιγά αξιολογήσεις αυτών των υπηρεσιών. Μια πρόσφατη αξιολόγηση που κάναμε οι συνάδελφοί μου και εγώ στο Metro North Virtual ED του Queensland διαπίστωσε ότι περίπου το 30% των κλήσεων κατευθύνονταν στο φυσικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED. Αυτό υποδηλώνει ότι το 70% του χρόνου, οι περιπτώσεις θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά από το εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED. Προκαταρκτικά δεδομένα από ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών της Βικτώριας υποδεικνύουν ότι περιόρισε ένα παρόμοιο ποσοστό εμφανίσεων που μπορούσαν να αποφευχθούν – το 72% των ασθενών αντιμετωπίστηκε με επιτυχία μόνο από το εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών. Μια μελέτη σχετικά με τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας ενός άλλου βικτοριανού εικονικού τμήματος επειγόντων περιστατικών ED πρότεινε ότι έχει τη δυνατότητα να εξοικονομήσει κόστος υγειονομικής περίθαλψης εάν αποτρέψει τις φυσικές επισκέψεις στο τμήμα επειγόντων περιστατικών. Μόνο το 1,2% των ατόμων που αξιολογήθηκαν στο τμήμα επειγόντων περιστατικών στο εικονικό Metro North Virtual ED του Queensland χρειάστηκαν απροσδόκητη εισαγωγή στο νοσοκομείο εντός 48 ωρών από το «εξιτήριο» από το εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED.

Καμία από αυτές τις περιπτώσεις δεν ήταν απειλητική για τη ζωή. Αυτό υποδηλώνει ότι το εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών ED είναι πολύ ασφαλές. Η υπηρεσία παρουσίασε μέσο ρυθμό ανάπτυξης 65% κάθε μήνα σε μια περίοδο αξιολόγησης δύο ετών, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη ζήτηση και την εμπιστοσύνη στην υπηρεσία. Οι έρευνες πρότειναν οι κλινικοί γιατροί να βλέπουν επίσης θετικά το εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών. Τώρα τι; Χρειαζόμαστε περαιτέρω έρευνα σχετικά με τα αποτελέσματα και την ικανοποίηση των ασθενών, καθώς και τα δημογραφικά στοιχεία όσων χρησιμοποιούν εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών και πώς αυτά τα μέτρα συγκρίνονται με τα φυσικά τμήματα επειγόντων περιστατικών σε διαφορετικές κατηγορίες διαλογής. Υπάρχουν επίσης προκλήσεις που σχετίζονται με τα εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών ED, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας (σύνδεση και δεξιότητες μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών υγείας), της εκπαίδευσης (για επαγγελματίες υγείας) και της σημασίας της διατήρησης της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής. Ωστόσο, αυτές οι υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τη συμφόρηση σε σωματικά τμήματα επειγόντων περιστατικών και να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στους ασθενείς. Η καταλληλότητα διαφέρει μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων, οπότε αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα εικονικό τμήμα επειγόντων περιστατικών, ίσως χρειαστεί να ελέγξετε ότι πληροίτε τις προϋποθέσεις στη δικαιοδοσία σας. Τα περισσότερα εικονικά τμήματα επειγόντων περιστατικών είναι προσβάσιμα μέσω διαδικτύου, και ορισμένοι έχουν άμεσους αριθμούς τηλεφώνου.

Παρέχεται από το The Conversation