Τεχνολογία

Tablets : Οι ψηφιακές “πιπίλες “μπορεί να εμποδίσουν τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών 

Tablets : Οι ψηφιακές “πιπίλες “μπορεί να εμποδίσουν τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών 
Tablets: Αντί να μάθουν να αντιμετωπίζουν την πλήξη ή την απογοήτευση, τα παιδιά μπορούν απλώς να στραφούν στα tablet τους για άμεση απόσπαση της προσοχής και ψυχαγωγία.

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, τα tablet έχουν γίνει ένα δημοφιλές εργαλείο για τους γονείς για να διασκεδάζουν και να απασχολούν τα παιδιά τους. Ωστόσο, το να βασίζεσαι στα tablet ως ψηφιακή πιπίλα μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και να επιβραδύνει ,σε σημαντικό βαθμό, την εξέλιξη και την ωρίμανση της ομιλίας τους.

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο υπερβολικός χρόνος οθόνης μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικά συναισθηματικά αποτελέσματα στα παιδιά. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatrics, τα παιδιά που περνούν περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα μπροστά από οθόνες είναι πιο πιθανό να έχουν δυσκολίες στη συναισθηματική ανάπτυξη. Αυτό μπορεί να εκδηλωθεί με εκρήξεις θυμού, απογοήτευσης και θυμού.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους τα tablet μπορεί να εμποδίζουν τη συναισθηματική ανάπτυξη είναι ότι παρέχουν άμεση ικανοποίηση και μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα των παιδιών να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους. Αντί να μάθουν να αντιμετωπίζουν την πλήξη ή την απογοήτευση, τα παιδιά μπορούν απλώς να στραφούν στα tablet τους για άμεση απόσπαση της προσοχής και ψυχαγωγία. Αυτό μπορεί να τους εμποδίσει να αναπτύξουν σημαντικές συναισθηματικές δεξιότητες όπως η υπομονή, ο αυτοέλεγχος και η ανθεκτικότητα.

Επιπλέον, ο υπερβολικός χρόνος οθόνης μπορεί επίσης να επηρεάσει τις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των παιδιών. Όταν τα παιδιά ασχολούνται συνεχώς με μια οθόνη, μπορεί να έχουν λιγότερες ευκαιρίες να συμμετέχουν σε αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της λήψης προοπτικών και άλλων κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων.

Για την προώθηση της υγιούς συναισθηματικής ανάπτυξης στα παιδιά, είναι σημαντικό οι γονείς να θέτουν όρια στον χρόνο οθόνης και να ενθαρρύνουν εναλλακτικές δραστηριότητες όπως το υπαίθριο παιχνίδι, το διάβασμα και το δημιουργικό παιχνίδι. Είναι επίσης σημαντικό για τους γονείς να διαμορφώνουν οι ίδιοι υγιείς συνήθειες οθόνης, καθώς τα παιδιά συχνά μιμούνται τη συμπεριφορά των γονιών τους.

Συμπερασματικά, ενώ τα tablets μπορούν να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης, η χρήση τους ως ψηφιακή πιπίλα μπορεί να εμποδίσει τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Θέτοντας όρια στον χρόνο οθόνης και ενθαρρύνοντας άλλες δραστηριότητες, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν σημαντικές συναισθηματικές δεξιότητες και να περιηγηθούν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο.