Τεχνολογία

Ρομπότ: Το ρομπότ που βοηθά στη διδασκαλία των παιδιών που βρίσκονται στο Φάσμα του Αυτισμού

Ρομπότ: Το ρομπότ που βοηθά στη διδασκαλία των παιδιών που βρίσκονται στο Φάσμα του Αυτισμού
Ρομπότ: Το ρομπότ εμπνευσμένο από το διάστημα αφηγείται ιστορίες και εμφανίζει συναισθήματα στο «πρόσωπό» του που αντιστοιχούν σε αυτό που λέγεται, ενθαρρύνει τον χρήστη να αγγίξει και να ασχοληθεί με το ρομπότ.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Το “Orbit”, ένα διαδραστικό ρομπότ, βοηθά στη διδασκαλία των παιδιών στο φάσμα του αυτισμού να αναπτύξουν την κοινωνική καταλληλότητα και το συναίσθημα μέσω της αφήγησης, της φυσικής αλληλεπίδρασης και της οπτικής επικοινωνίας.


Το ρομπότ που βοηθά παιδιά με αυτισμό

Το ρομπότ μεγέθους χεριού χαμογελά και ενθαρρύνει τους χρήστες να πατήσουν ένα κουμπί στην πλάτη του, αντιδρώντας με ένα αστραφτερό χαμόγελο εάν το πιέσετε απαλά και με ένα λυπημένο πρόσωπο εάν η αλληλεπίδραση είναι πολύ δύσκολη. «Ω, όχι, φαίνεται ότι πίεσες πολύ δυνατά, η Orbit είναι λυπημένη και έχει ανάγκη να χαροποιήσει, δοκιμάστε να γαργαλήσετε την κοιλιά τους και δείτε αν θα λειτουργήσει».

Το Orbit είναι ένα διαδραστικό ρομπότ που στοχεύει να διδάξει στα παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ASD) τα συναισθήματα και την κοινωνική καταλληλότητα μέσω αφήγησης, σωματικής αλληλεπίδρασης και οπτικής επικοινωνίας. Είναι έργο του πρόσφατου πτυχιούχου Σχεδιασμού Προϊόντων και Τεχνολογίας Ben Powell, ο οποίος έχει εμπειρία από πρώτο χέρι για το πόσο δύσκολο και τρομακτικό μπορεί να είναι για τα μικρά παιδιά με ΔΑΦ να κοινωνικοποιηθούν έχοντας διαγνωστεί με ήπιο αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας.

«Μια κοινή δυσκολία για τα παιδιά με ΔΑΦ είναι ότι μερικές φορές δυσκολεύονται να κοινωνικοποιηθούν με άλλους λόγω προβλημάτων συναισθηματικής αναγνώρισης. μερικές φορές δεν μπορούν να εντοπίσουν τι νιώθουν οι άνθρωποι από αυτά που λένε, και αγωνίστηκα με αυτό», εξήγησε ο Ben, «Ήθελα να δημιουργήσω κάτι που θα βοηθήσει». Υπάρχουν αρκετές υπάρχουσες παρεμβάσεις με επικεφαλής λογοθεραπευτές που στοχεύουν να διδάξουν σε παιδιά με ΔΑΦ τη συναισθηματική αναγνώριση και αναπτύσσονται ρομπότ με τέτοιες δυνατότητες για σχολεία, αλλά μπορεί να είναι ακριβά.

Εμπνευσμένος από τις δικές του εμπειρίες και εντοπίζοντας ένα κενό στην αγορά, ο Ben δημιούργησε το Orbit ως μέρος του τελευταίου του έργου για να επιτρέψει στα παιδιά με ΔΑΦ να δουν τα συναισθήματα στο πλαίσιο και να αναπτύξουν ανεξάρτητα τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Το ρομπότ εμπνευσμένο από το διάστημα αφηγείται ιστορίες και εμφανίζει συναισθήματα στο «πρόσωπό» του που αντιστοιχούν σε αυτό που λέγεται, ενθαρρύνει τον χρήστη να αγγίξει και να ασχοληθεί με το ρομπότ, αντιδρώντας σε συμπεριφορές που είναι κοινωνικά απαράδεκτες με λεκτικά και οπτικά στοιχεία.

«Η κύρια λειτουργία του Orbit είναι η αφήγηση ιστοριών», είπε ο Ben, «Η αφήγηση είναι χρήσιμη, αλλά συχνά ένας αφηγητής αφηγείται την ιστορία, και αυτό μπορεί να είναι ένα πρόβλημα για τα παιδιά με ΔΑΦ, καθώς πρέπει να βασίζονται σε φωνητικά στοιχεία για να αποκωδικοποιήσουν το συναίσθημα. «Το Orbit εκφράζει στην πραγματικότητα το συναίσθημα των ιστοριών αλλάζοντας τις εκφράσεις του προσώπου του». Συνέχισε: «Η δευτερεύουσα λειτουργία είναι η ενθαρρυντική λεκτική και οπτική αλληλεπίδραση με το Orbit. Δίνοντας στο Orbit μια προσωπικότητα, τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν μια σύνδεση με το ρομπότ και στη συνέχεια να το συμπάσχουν.