Τεχνολογία

Ψυχική Υγεία Covid: Τεχνολογική και ψηφιακή ανατροπή στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης

Ψυχική Υγεία Covid: Τεχνολογική και ψηφιακή ανατροπή στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης
Η τεχνολογία μπορεί να διαδραματίσει έναν θεμελιώδη ρόλο εδώ, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο δίνουμε φροντίδα και καθιστώντας την κατάλληλη για τον 21ο αιώνα. Φυσικά, είναι δύσκολο να αλλάξετε το status quo, αλλά κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα αποτελεσματικές και εξατομικευμένες θεραπείες για όλους.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ψυχική Υγεία Covid: Καθώς εκδηλώνεται η πανδημία COVID-19, η συνοδευτική κρίση ψυχικής υγείας αυξάνεται. Οι ασθενείς σε όλο τον κόσμο έχουν αναφέρει νέα ή επιδεινωμένα συμπτώματα της ψυχικής υγείας, που προκαλούνται από παράγοντες όπως ο φόβος και η απόγνωση που σχετίζονται με τον ίδιο τον ιό, την ανησυχία για την ευημερία των αγαπημένων προσώπων, το άγχος που σχετίζεται με την απασχόληση και τη φροντίδα των παιδιών, την απομόνωση και τη μοναξιά. Εν τω μεταξύ, υπάρχει ένα αυξανόμενο σύνολο στοιχείων που δείχνουν ότι η «μακριά COVID» μπορεί να έχει εξουθενωτικά νευρολογικά αποτελέσματα στους ασθενείς, οδηγώντας σε μακροχρόνια και δυνητικά χρόνια προβλήματα ψυχικής υγείας.


Ενώ η ανάγκη για ολοκληρωμένη φροντίδα ψυχικής υγείας έχει γίνει όλο και πιο επείγουσα, η άμεση παράδοσή της στις περισσότερες περιοχές έχει γίνει πιο περίπλοκη με την εφαρμογή μέτρων lockdown και κοινωνικής απόστασης. Πολλοί πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης ανταποκρίθηκαν σε αυτό με την ταχεία εφαρμογή και την ενσωμάτωση ψηφιακών και τεχνολογικών λύσεων, από απομακρυσμένες εφαρμογές παρακολούθησης υγείας έως ραντεβού τηλεϊατρικής μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. O HEQ μιλά στον Oliver Harrison, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας παροχής ψυχικής υγειονομικής περίθαλψης Koa Health, σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία διαταράσσει τη βιομηχανία υγειονομικής περίθαλψης και πώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την παροχή θεραπειών ψυχικής υγείας.

Μήπως η πανδημία COVID-19 επιτάχυνε την ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων και αναδυόμενων τεχνολογιών στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης;

Μέσα από μια απλή αναγκαιότητα, η COVID-19 ώθησε πολλούς ανθρώπους να εξερευνήσουν τα οφέλη της τηλεθεραπείας και της ψηφιακής θεραπείας και οι εμπειρίες τους έχουν κερδίσει πολλούς κριτικούς. Πιστεύω ότι οι κλινικοί γιατροί και το κοινό έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι ψηφιακές λύσεις μπορούν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υγειονομική περίθαλψη, με χαμηλότερα εμπόδια στην πρόσβαση, και σημαντικά οφέλη στην αποτελεσματικότητα κόστους και χρόνου. Πάνω από 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο ζήτησαν την αποστολή της συνταγής τους ηλεκτρονικά τον Μάρτιο του 2020, ενώ οι εγγραφές για χρήση της εφαρμογής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης NHS αυξήθηκαν κατά 111% την ίδια περίοδο. Αυτά τα στοιχεία δείχνουν σαφώς ότι μπαίνουμε γρήγορα στην εποχή της ψηφιακής υγείας. Η ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων επιταχύνθηκε παράλληλα με την υιοθέτηση. Οι λύσεις έχουν αυξηθεί με πρωτοφανή ταχύτητα. Με βάση αυτές τις δυναμικές, οι επενδυτές έχουν αυξήσει το επίπεδο των επενδύσεών τους σε νεοσύστατες επιχειρήσεις.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν συγκεντρώσει πάνω από 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο το τρίτο τρίμηνο του 2020. Αυτό το ανανεωμένο ενδιαφέρον των επενδυτών καλύπτει μια σειρά τομέων υγειονομικής περίθαλψης, συμπεριλαμβανομένου του λογισμικού των επιχειρήσεων, της τηλευγείας και της ψυχικής υγείας. Ως ψυχίατρο, η επένδυση στην ψυχική υγεία με ενθουσιάζει ιδιαίτερα, με τις νεοσύστατες εταιρείες να βλέπουν ρεκόρ συναλλαγών σε παγκόσμιο επίπεδο το τελευταίο τρίμηνο. Ανυπομονώ να δω τις καινοτομίες που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα.

Περιμένετε ότι το ζήτημα της ψυχικής υγείας θα γίνει πιο εμφανές στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης μετά την πανδημία; Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα η τηλεθεραπεία και η απομακρυσμένη θεραπεία για να αντιμετωπιστεί αυτό;

Απολύτως, το κάνω. Η COVID-19 έχει επηρεάσει βαθιά όλη μας τη ζωή. Ο αντίκτυπος στην ψυχική υγεία ήταν βαθύς. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο επιπολασμός ψυχικών διαταραχών, όπως η κατάθλιψη και το άγχος έχουν τριπλασιαστεί, τουλάχιστον, έτσι ώστε ένας στους τρεις από εμάς να φτάνουν  στο κατώφλι της διάγνωσης. Αυτή είναι μια πραγματική δεύτερη πανδημία παράλληλα με τον ίδιο τον ιό. Οι μαθητές των προηγούμενων πανδημιών θα γνωρίζουν ήδη ότι το βάρος της ψυχικής υγείας μιας πανδημίας καθυστερεί αρκετά χρόνια πίσω από τη μολυσματική ασθένεια. Η συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με τις προκλήσεις της επανένταξης στην προηγούμενη «φυσιολογική» ζωή, παρουσιάζουν συνεχιζόμενες προκλήσεις ψυχικής υγείας σε άτομα που είναι ήδη ευάλωτα λόγω των άμεσων επιπτώσεων του lockdown.

Αξίζει να θυμόμαστε ότι υπήρχε ήδη μια βαθιά ριζωμένη κρίση ψυχικής υγείας πριν από την πανδημία, με τον ΠΟΥ να αναφέρει ότι πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζούσαν με ένα ζήτημα ψυχικής υγείας παγκοσμίως. Υπό την προϋπόθεση ότι οι λύσεις τηλευγείας δημιουργούνται με την ποιότητα και τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας στον πυρήνα τους, τότε μπορούν να προσφέρουν μια αποτελεσματική και προσιτή θεραπεία για παθήσεις ψυχικής υγείας. Τούτου λεχθέντος, πολλές τηλεϋγειονομικές λύσεις απαιτούν ακόμη κλινικούς ιατρούς, οι οποίοι ήδη αγωνίζονται να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Στην πραγματικότητα, μέχρι το 2025, η ζήτηση για υπηρεσίες ψυχικής υγείας θα μπορούσε να υπερβεί την προσφορά έως και 15.600 ψυχιάτρων. Γι’ αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε υπηρεσίες ψηφιακής πρώτης ανάγκης, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν πρόσβαση στην υποστήριξη κατ’ απαίτηση και χωρίς λίστες αναμονής ή χρόνο μετάβασης. Οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης μπορούν στη συνέχεια να παρακολουθούν περιπτώσεις υψηλού κινδύνου, να παρακολουθούν την πρόοδο και να παρακολουθούν τους ασθενείς για ένα μικρό μέρος του χρόνου και του κόστους των παραδοσιακών λύσεων.

Ποια είναι τα κύρια εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι φορείς υγειονομικής περίθαλψης που ελπίζουν να αναβαθμίσουν την τεχνολογία τους;

Υπάρχουν πολλά εμπόδια για τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης που θέλουν να αναβαθμίσουν την τεχνολογία τους, ιδίως το υψηλό κόστος της ψηφιακής μετατροπής και των ρυθμιστικών εμποδίων. Από την εμπειρία μου ως κλινικός, πιστεύω ότι η προσέγγιση που ακολουθούμε για τη θεραπεία ασθενών παρέχει ένα σημαντικό εμπόδιο στην υιοθέτηση της τεχνολογίας. Για να διευκρινίσω, ως φοιτητής ιατρικής έμαθα ότι η κύρια μεθοδολογία στην ιατρική ήταν η αξιολόγηση του ασθενούς, η διάγνωση της ασθένειας και η θεραπεία της αιτίας αυτής, ελαχιστοποιώντας τις περιττές διαφορές. Μόλις αποφοίτησα, μπορούσα να δω ότι αυτή η προσέγγιση ταιριάζει καλά στις μολυσματικές ασθένειες και τους τραυματισμούς, αλλά είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματική όταν πρόκειται για τη διαχείριση χρόνιων ασθενειών που αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των παθήσεων της ψυχικής υγείας.

Η αντιμετώπιση μακροχρόνιων καταστάσεων όπως η ψυχική ασθένεια απαιτεί εμπλοκή που διατηρείται με την πάροδο του χρόνου.

Η τεχνολογία μπορεί να διαδραματίσει έναν θεμελιώδη ρόλο εδώ, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο δίνουμε φροντίδα και καθιστώντας την κατάλληλη για τον 21ο αιώνα. Φυσικά, είναι δύσκολο να αλλάξετε το status quo, αλλά κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα αποτελεσματικές και εξατομικευμένες θεραπείες για όλους. Ποια είναι τα κύρια εμπόδια για τους παραγωγούς τεχνολογίας υγείας; Οι πάροχοι τεχνολογίας υγείας, και συγκεκριμένα, οι πάροχοι ψηφιακής θεραπείας, πρέπει να ξεπεράσουν το εμπόδιο της απόδειξης της αποτελεσματικότητάς τους. Προς το παρόν, μόνο το 2% των εφαρμογών διαθέτει δεδομένα μελέτης. Στην ORCHA, τον οργανισμό που χρησιμοποιεί η NHS Digital για την αξιολόγηση εφαρμογών, μόνο το 15% αυτών που αξιολογούνται πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια για το απόρρητο των δεδομένων, την κλινική διασφάλιση και την εμπειρία των χρηστών.

Δεν χρειάζεται να σας πω ότι αυτά τα στατιστικά είναι πολύ χαμηλά και εμποδίζουν τη συλλογική πρόοδο της ψηφιακής υγείας. Εάν οι προγραμματιστές μπορούν να αποδείξουν με επιτυχία τα πλεονεκτήματά του, θα δούμε όλο και περισσότερους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, εργοδότες και ασφαλιστές να διανέμουν ψηφιακές λύσεις υγείας. Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την υιοθέτηση είναι η έλλειψη προθυμίας για ανάληψη κινδύνου. Η πανδημία έχει διαταράξει αυτή τη δυναμική, με τους ασθενείς σε ολόκληρη τη χώρα να πιέζονται να υιοθετήσουν λύσεις όπως η τηλευγεία. Όταν συνέβη αυτό, δεν ήταν έκπληξη πόσο γρήγορα αυτές οι λύσεις έγιναν δημοφιλείς. Ωστόσο, παρά την επιτυχία αυτή, δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό. και πιστεύω ότι είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επιστρέψουμε στον παλιό τρόπο να κάνουμε πράγματα. Θα ήθελα πολύ να δω περισσότερες πολιτικές που αυξάνουν την ώθηση για υιοθέτηση τεχνολογίας ακριβώς στο Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου.