Ήδη σε εξέλιξη πριν από την πανδημία Covid-19, ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνθηκε γρήγορα το περασμένο έτος, εισάγοντας νέα εργαλεία και υπηρεσίες για τη βελτίωση της φροντίδας των ασθενών. Αυτή η σημαντική αλλαγή θα συνεχίσει να προχωρά καθώς η χρηματοδότηση τεχνολογίας υγείας σημείωσε ρεκόρ το περασμένο έτος, φτάνοντας τα 15,3 δισεκατομμύρια δολάρια και ξεπερνώντας για πρώτη φορά τη βιοφαρμακευτική στον αριθμό των επενδυτικών συμφωνιών.
Αυτές οι επενδύσεις υποστηρίζουν συλλογικά προϊόντα, υπηρεσίες και δομές υποστήριξης που προωθούν καλύτερα αποτελέσματα για τους ασθενείς σε ένα περιβάλλον υγειονομικής περίθαλψης όλο και πιο ψηφιακά. Όπως σημειώνει η έκθεση Future of Health της Deloitte, “Ο κλάδος των βιοεπιστημών και της υγειονομικής περίθαλψης βρίσκεται στο χείλος μιας μεγάλης κλίμακας διαταραχής. Σε ένα μέλλον υγείας που ορίζεται από ριζικά διαλειτουργικά δεδομένα, ανοιχτές αλλά ασφαλείς πλατφόρμες και καθοδηγούμενη φροντίδα.”
Ακολουθούν πέντε τάσεις ψηφιοποίησης που μεταμορφώνουν την υγειονομική περίθαλψη σήμερα:
Φροντίδα ασθενών με ενισχυμένη τεχνητή νοημοσύνη
Λίγες τεχνολογίες προσελκύουν τόση προσοχή και εικασίες όσο η τεχνητή νοημοσύνη (AI). Συλλογικά, η παγκόσμια αγορά για την τεχνητή νοημοσύνη με επίκεντρο την υγειονομική περίθαλψη αναμένεται να φθάσει τα 120 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, αντικατοπτρίζοντας την προσδοκία ότι η τεχνολογία θα αναδιαμορφώσει τον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης προς τα εμπρός. Μια ανάλυση της PwC εντόπισε οκτώ τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει την υγειονομική περίθαλψη σήμερα, όπως:
- υποστήριξη ευεξίας
- έγκαιρη ανίχνευση
- διάγνωση
- λήψη αποφάσεων
- θεραπεία
- φροντίδα στο τέλος της ζωής
- έρευνα
- εκπαίδευση
Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη εξορθολογίζει τη διαχείριση αρχείων, δημιουργώντας καλύτερα, πιο χρηστικά δεδομένα που υποστηρίζουν τα πάντα, από πρωτοβουλίες back-office μέχρι προσπάθειες φροντίδας ασθενών.
Επιλογές πληρωμής βάσει συνδρομής
Μια ομάδα νεοφυών επιχειρήσεων τεχνολογίας αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης τιμολογούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, χρησιμοποιώντας επιλογές πληρωμής βάσει συνδρομής για να συνδέσουν τη διαφάνεια των τιμών και τις προτιμήσεις των καταναλωτών με έναν νέο τρόπο. Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα σημαντική σε ένα περιβάλλον μετά το lockdown. Περισσότεροι από 12 εκατομμύρια Αμερικανοί έχασαν την ασφάλιση υγείας που χορηγήθηκε από τον εργοδότη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μειώνοντας τον αριθμό των ραντεβού και τις δυνατότητες εσόδων για πολλούς παρόχους υγειονομικής περίθαλψης.
Οι επιλογές πληρωμής βάσει συνδρομής παρέχουν μια ευκαιρία για την ανάπτυξη αξιόπιστων επαναλαμβανόμενων ροών εσόδων, ενισχύοντας παράλληλα την αφοσίωση των ασθενών. Συγκεκριμένα, οι επιλογές πληρωμής βάσει συνδρομής δεν χρειάζεται να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα μοντέλα πληρωμής ασφάλισης, αλλά μπορούν να συμπληρώσουν αυτές τις προσφορές, επιτρέποντας στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης να προσεγγίσουν περισσότερους ασθενείς με τους όρους τους. Επιπλέον, οι επιλογές πληρωμής βάσει συνδρομής απευθύνονται σε μια αυξανόμενη ομάδα ανασφάλιστων εργαζομένων και millennials που λειτουργούν συχνά εκτός του υπάρχοντος ασφαλιστικού πλαισίου.
Προσφορές τηλεϋγείας
Η πανδημία φώτισε μια ανεξίτηλη πραγματικότητα: αποτελεσματική υγειονομική περίθαλψη σημαίνει συχνά συνάντηση ασθενών εκεί που βρίσκονται. Η κοινωνική απόσταση και άλλοι περιορισμοί εμπόδισαν πολλές επιτόπιες διαβουλεύσεις, αλλά αυτή η τάση θα πολλαπλασιαστεί μόνο τους επόμενους μήνες και χρόνια. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Νοσοκομείων, η εφαρμογή της τηλεϋγείας έχει σταθεροποιηθεί σε επίπεδα 38 φορές υψηλότερα από ό,τι πριν από την πανδημία. Εν τω μεταξύ, έως και το 60 τοις εκατό των καταναλωτών υγειονομικής περίθαλψης επιθυμούν διευρυμένες επιλογές τηλευγείας στο μέλλον.
Συνδεσιμότητα κινητής τηλεφωνίας
Οι σημερινοί ασθενείς είναι ψηφιακά-κεντρικοί και κινητοκεντρικοί. Η επένδυση σε κινητά μπορεί να επιταχύνει την εξατομίκευση, αξιοποιώντας παράλληλα τις προτιμήσεις των ασθενών. Η ενσωμάτωση μιας εφαρμογής για κινητά επιτρέπει στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης να παρέχουν εύκολα ειδοποιήσεις push που μειώνουν την πίεση στους ασθενείς. Ταυτόχρονα, οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης μπορούν να αξιοποιήσουν αυτήν την τεχνολογία για να παρέχουν δυνατότητα συνομιλίας 24/7, διαχείριση πλεονεκτημάτων συνδρομής και άλλες πρωτοβουλίες με γνώμονα τους ασθενείς.
Συνδεδεμένη υγεία
Η τεχνολογία δημιουργεί νέες και καλύτερες συνδέσεις μεταξύ παρόχων, καναλιών, ρυθμίσεων περίθαλψης και άλλων σχετικών εγκαταστάσεων φροντίδας ασθενών. Αυτά είναι σπουδαία νέα για τους ασθενείς, καθώς οι συνδεδεμένες τεχνολογίες υγείας βελτιώνουν τη δέσμευση των ασθενών και τα αποτελέσματα υγείας σε μια ποικιλία μετρήσεων. Όταν οι ασθενείς είναι πιο αφοσιωμένοι, οι πάροχοι είναι ενημερωμένοι και οι τρόποι πληρωμής είναι προσβάσιμοι, όλοι επωφελούνται. Το περασμένο έτος μας υπενθύμισε ότι η υψηλής ποιότητας υγειονομική περίθαλψη είναι κρίσιμη για όλους. Ο πολλαπλασιασμός της τεχνολογίας τον επόμενο χρόνο μπορεί να κάνει αυτό το σύστημα ακόμα πιο αποτελεσματικό, βοηθώντας τους ασθενείς και τους παρόχους να ευδοκιμήσουν το 2022.