Τεχνολογία

Ψηφιακές ειδοποιήσεις: Ενθαρρύνουν τους χρήστες να ασκούνται περισσότερο

Ψηφιακές ειδοποιήσεις: Ενθαρρύνουν τους χρήστες να ασκούνται περισσότερο
Ψηφιακές ειδοποιήσεις: Τα μηνύματα κειμένου, οι ειδοποιήσεις εφαρμογών και τα email είναι αποτελεσματικά στο να μας ωθούν να κάνουμε πράγματα, ακόμα και να ασκούμαστε.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Τα μηνύματα κειμένου, οι ειδοποιήσεις εφαρμογών και τα email —οι λεγόμενες «ψηφιακές ειδοποιήσεις»— είναι αποτελεσματικά στο να μας ωθούν να κάνουμε πράγματα, ακόμα και να ασκούμαστε. Έρευνα του νέου Πανεπιστημίου της Μινεσότα δείχνει ότι αυτές οι ενέργειες που χρησιμοποιούνται από εταιρικά προγράμματα ευεξίας οδηγούν σε αυξημένη άσκηση μεταξύ των συμμετεχόντων. Η πλειονότητα των μεγάλων εργοδοτών προσφέρει προγράμματα ευεξίας για να ενθαρρύνουν έναν υγιή, ενεργό τρόπο ζωής μεταξύ των εργαζομένων τους.


Ωστόσο, αυτά τα προγράμματα συχνά αντιμετωπίζουν χαμηλή συμμετοχή. Οι καθηγητές του Carlson School of Management, Shawn Curley και De Liu, δύο από τους συν-συγγραφείς της μελέτης, λένε ότι οι ωθήσεις μπορούν να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για να το αλλάξει αυτό. Αλλά μέχρι τώρα, υπήρχαν ελάχιστα στοιχεία για το πόσο αποτελεσματικές θα μπορούσαν να είναι μακροπρόθεσμα οι ειδοποιήσεις. «Η πρόκληση με την άσκηση είναι ότι υπάρχουν πολλά προκαταβολικά έξοδα, όπως η επένδυση χρόνου για να πάτε στο γυμναστήριο, αλλά τα οφέλη, όπως η απώλεια βάρους, είναι μακροπρόθεσμα», είπε ο Liu.

«Μια ώθηση μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να έχουν κίνητρα». Για τη μελέτη, που θα δημοσιευτεί στο περιοδικό Journal of Association of Information Systems, οι ερευνητές ανέλυσαν πώς οι ωθήσεις επηρέασαν την αναφερόμενη σωματική δραστηριότητα σε ένα εταιρικό πρόγραμμα ευεξίας της Midwestern. Για να ενθαρρύνει τη συμμετοχή, το πρόγραμμα πρόσφερε εβδομαδιαία κίνητρα σε μετρητά και χρησιμοποίησε δύο τύπους ψηφιακών ωθήσεων: εξατομικευμένα μηνύματα κειμένου με κίνητρο και «ευχαριστίες», μια μορφή ελαφριάς κοινωνικής υποστήριξης παρόμοιας με τα likes στο Facebook.

Μετά από εξέταση σχεδόν τεσσάρων ετών δεδομένων, οι ερευνητές προσδιόρισαν:

  • Τόσο τα κινητήρια μηνύματα όσο και τα «συγχαρητήρια» οδήγησαν σε αύξηση της αυτοαναφερόμενης άσκησης.
  • Τα κινητήρια μηνύματα ήταν πιο αποτελεσματικά μεταξύ των χρηστών που είχαν χαμηλή σωματική δραστηριότητα.
  • Ο αντίκτυπος των μηνυμάτων κινήτρων αυξήθηκε με την πάροδο του χρόνου.
    Η επίδραση του «χαιρετισμού» δεν κράτησε μακροπρόθεσμα.

«Δεδομένου ότι η οικονομική ανταμοιβή ίσχυε πάντα σε όλο το πρόγραμμα, τα αποτελέσματα μάς δείχνουν ότι τα οφέλη από τις ωθήσεις ξεπερνούν αυτά που μπορούν να προσφέρουν τα χρηματικά κίνητρα», είπε ο Curley. «Η υιοθέτηση των ειδοποήσεων σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα μπορεί να είναι μια εύκολη, αλλά και αποτελεσματική και χαμηλού κόστους προσαρμογή για την αύξηση της συμμετοχής.» Δεδομένου ότι διαφορετικοί τύποι ωθήσεων έχουν απήχηση σε διαφορετικούς χρήστες, η μελέτη προτείνει την ανάπτυξη στρατηγικών αφοσίωσης με βάση τα επίπεδα δραστηριότητας.

Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η αποστολή ενθαρρυντικών μηνυμάτων κειμένου σε όσους σκέφτονται να ξεκινήσουν μια ρουτίνα άσκησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη διαπίστωσε ότι τα μηνύματα κινήτρων απαιτούσαν επανάληψη, καθώς οι χρήστες δεν ανταποκρίνονταν πάντα αρχικά, αλλά το έκαναν μετά από αυξημένη έκθεση. Η παγκόσμια αγορά εταιρικής ευεξίας είναι μια ακμάζουσα βιομηχανία που αναμένεται να φτάσει σε αποτίμηση 90,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2026, σύμφωνα με την Research and Markets.

Καθώς η ανάπτυξη συνεχίζεται, οι ερευνητές λένε ότι το κλειδί θα είναι να παραμείνουμε συνδεδεμένοι με τους χρήστες. «Βλέποντας πώς αυτές οι ωθήσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά δημιουργεί ευκαιρίες για καινοτομία», εξήγησε ο Liu. «Για παράδειγμα, το αποτέλεσμα από τις ειδοποιήσεις σημείωσε λιγότερες αποδόσεις, οπότε το κόλπο θα είναι να βρούμε νέους τρόπους για να εμπνέουμε ενθουσιασμό στην πλατφόρμα για να κρατήσουμε τους χρήστες να συμμετέχουν και να είναι ενεργοί».