Οι γιατροί και οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης διατηρούν ιατρικά αρχεία για να κατανοήσουν καλύτερα την προηγούμενη φροντίδα του ασθενούς και να βοηθήσουν στην ενημέρωση της απόφασής τους για τα σχέδια θεραπείας. Η ανάπτυξη του δικού σας συστήματος για την οργάνωση ιατρικών πληροφοριών ή η δημιουργία προσωπικού αρχείου υγείας (PHR), θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε τις επισκέψεις, τα φάρμακα και τις απαιτήσεις ασφάλισης σε γιατρό. Η παροχή των δικών σας ιατρικών αρχείων μπορεί να σας βοηθήσει να λάβετε ασφαλέστερη και ταχύτερη θεραπεία εάν αλλάξετε γιατρό, μετακινηθείτε, αρρωστήσετε ή καταλήξετε σε δωμάτιο έκτακτης ανάγκης. Το «Organize Your Medical Information Month» τον Οκτώβριο είναι η κατάλληλη στιγμή για να συγκεντρώσετε και να καταχωρήσετε τα ιατρικά έγγραφα που χρειάζεστε. Ωστόσο, αδράξτε οποιαδήποτε διαθέσιμη μέρα κατά τη διάρκεια του έτους για να οργανωθείτε.
Οργανώστε την ιατρική σας περίθαλψη
Όταν αποφασίζετε πώς να οργανώσετε τα ιατρικά έγγραφα για τον εαυτό σας ή για κάποιον άλλον ως φροντιστή, αναπτύξτε ένα σύστημα που λειτουργεί καλύτερα για εσάς και είναι εύκολο στη μεταφορά, αποθήκευση και ενημέρωση. Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ένα βιβλιοδέτη τριών δακτυλίων ή φακέλους αρχείων. Εάν έχετε τη δυνατότητα, δημιουργήστε διπλότυπα ηλεκτρονικά αντίγραφα σαρωμένων ή φωτογραφημένων εγγράφων και αποθηκεύστε τα στον υπολογιστή σας για να αντικατοπτρίζουν την οργάνωση των χάρτινων αρχείων σας ή χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο λογισμικού που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ιατρικά έγγραφα. Η πρώτη σελίδα του προσωπικού σας αρχείου υγείας πρέπει να περιλαμβάνει το όνομά σας, την ημερομηνία γέννησης, την ομάδα αίματος και έναν πίνακα περιεχομένων. Οι υπόλοιπες πληροφορίες είναι προσαρμόσιμες, αλλά τα παρακάτω βήματα θα σας βοηθήσουν να πλοηγηθείτε στη διαδικασία κατά τη δημιουργία του προσωπικού σας αρχείου υγείας.
Βήμα 1: Εντοπίστε και κρατήστε αντίγραφα των ιατρικών αρχείων.
Καλέστε το γιατρό σας για να ζητήσετε αντίγραφα των ιατρικών σας αρχείων και ενημερώστε τον ότι δημιουργείτε ένα προσωπικό αρχείο υγείας. Ο γιατρός σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να βρείτε τα ιατρικά σας αρχεία στο διαδίκτυο, σε νοσοκομεία ή άλλες εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης. Θα χρειαστεί να υπογράψετε ένα έντυπο αποδέσμευσης, να προσκομίσετε μια έγκυρη ταυτότητα με φωτογραφία που έχει εκδοθεί από την κυβέρνηση και μπορεί να σας ζητηθεί να πληρώσετε ένα τέλος. Εάν είστε φροντιστής και ζητάτε αρχεία για κάποιον άλλο εκτός από εσάς, οι εγκαταστάσεις θα τα αποδεσμεύσουν μόνο εάν υπογραφεί από τον ασθενή μια άμεση εξουσιοδότηση για αποκάλυψη αρχείων σε φόρμα τρίτου μέρους. Τα περισσότερα αιτήματα μπορούν να εκπληρωθούν εντός 5-10 εργάσιμων ημερών. Ωστόσο, το HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act του 1996) επιτρέπει στους παρόχους 30 ημέρες για να ολοκληρώσουν ένα αίτημα εγγραφής, συν μία παράταση 30 ημερών.
Βήμα 2: Οργανώστε το ιατρικό ιστορικό και τις τρέχουσες πληροφορίες υγείας κατηγορηματικά και χρονολογικά.
Κάθε άτομο έχει διαφορετικό ιστορικό υγείας, επομένως το πώς θα κατηγοριοποιήσετε τα αρχεία σας είναι προσωπική απόφαση. Οι τρέχουσες και οι προηγούμενες πληροφορίες υγείας σας μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Πληροφορίες επίσκεψης στο ιατρείο (ημερομηνία, όνομα γιατρού και σημειώσεις)
- Ημερομηνίες και αποτελέσματα εξετάσεων, διαδικασιών ή εξετάσεων υγείας
- Πληροφορίες για τυχόν σοβαρές ασθένειες, χειρουργικές επεμβάσεις ή επισκέψεις στο νοσοκομείο
- Ιστορικό οποιασδήποτε παροχής συμβουλών
- Ακοή, όραση και οδοντιατρικά αρχεία
- Ιστορικό τοκετού
- Αρχεία εμβολιασμών
- Προσυμπτωματικές εξετάσεις καρκίνου, συμπεριλαμβανομένων τεστ Παπανικολάου, μαστογραφίες, κολονοσκόπηση και τεστ PSA (ειδικό για τον προστάτη αντιγόνο)
- Πληροφορίες που χρειάζονται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. βηματοδότης, στεντ ή προβλήματα ακοής και όρασης)
- Μια λίστα με μακροχρόνια (χρόνια) προβλήματα υγείας, όπως αρθρίτιδα, άσθμα, διαβήτης ή υψηλή αρτηριακή πίεση.
- Μια λίστα αλλεργιών, συμπεριλαμβανομένων των αλλεργιών σε φάρμακα ή τροφές
- Οικογενειακό ιστορικό ασθένειας
- Φάρμακα που ελήφθησαν στο παρελθόν και στο παρόν, συμπεριλαμβανομένων τυχόν ανεπιθύμητων ενεργειών
Βήμα 3: Καταγράψτε όλα τα τρέχοντα και προηγούμενα φάρμακα και συνταγές.
Συμπεριλάβετε μια λίστα με τρέχοντα και προηγούμενα συμπληρώματα, συνταγές και φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή. Σημειώστε το όνομα του φαρμάκου, τη δοσολογία, την ημερομηνία έναρξης, την ημερομηνία λήξης και την πάθηση που θεραπεύει, καθώς και τυχόν παρενέργειες που παρουσιάστηκαν.
Βήμα 4: Παρακολουθήστε τα έγγραφα χρέωσης και ασφάλισης.
Με χρονολογική σειρά, οργανώστε αντίγραφα όλων των λογαριασμών και αποδείξεων από τα ιατρεία και τυχόν δικαιολογητικά πληρωμής ασφάλισης (επεξήγηση εντύπων παροχών). Διατηρήστε αρχεία με τις ασφαλιστικές απαιτήσεις, τις πληρωμές και τις πληροφορίες υπολοίπου. Συμπεριλάβετε ένα αρχείο καταγραφής τηλεφωνικών συνομιλιών με ασφαλιστικούς εκπροσώπους, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας και του ονόματος του ατόμου με το οποίο μιλήσατε.
Βήμα 5: Δημιουργήστε μια λίστα με σημαντικές επαφές.
Καταγράψτε ονόματα, ιατρικές πρακτικές, διευθύνσεις, αριθμούς τηλεφώνου και email (εάν υπάρχει) των γιατρών και του φαρμακοποιού σας. Συμπεριλάβετε τα στοιχεία επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης ενός φροντιστή, μέλους της οικογένειας ή φίλου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Συμπεριλάβετε το όνομα, τον αριθμό συμβολαίου, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου της εταιρείας ασφάλισης υγείας σας.