Mπορεί οι πρωτοπόροι και πειραματιστές σεφ να αποτελούν πλέον διασημότητες με κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο, η αλήθεια είναι όμως ότι η επιρροή τους είναι πολύ μικρότερη από αυτή των φαστ φουντ που κάνουν έντονη την παρουσία τους με χιλιάδες υποκαταστήματα ακόμη και στα πιο απίθανα μέρη. Οπότε έχει σημασία και αξίζει την προσοχή μας η είδηση ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει στην αλυσίδα των McDonald’s, καθώς είναι ενδεικτική όχι μόνο της δύναμης της συγκεκριμένης εταιρείας αλλά και του ρόλου που θα παίξει στο άμεσο μέλλον η τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία ταχυφαγείων υπέγραψε τη μεγαλύτερη συμφωνία που έχει κάνει τα τελευταία είκοσι χρόνια για την εξαγορά της ισραηλινής εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης Dynamic Yield, για την οποία θα καταβάλει 300 εκατ. δολ. Βασικός στόχος των McDonald’s είναι να προσωποποιήσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν ανάλογα με τα γούστα των πελατών που ημερησίως φτάνουν τον αριθμό των 68 εκατομμυρίων παγκοσμίως.
Η νέα τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στα καταστήματα να αλλάζουν το μενού τους, να το προσαρμόζουν στις καιρικές συνθήκες, στην ώρα, στα γούστα των πελατών. Οταν θα κάνει ζέστη λ.χ. θα προτείνονται δροσερά αναψυκτικά αλλά και παγωτά, όταν η θερμοκρασία θα πέφτει, στο μενού θα βρίσκει κανείς ζεστά ροφήματα. Στη διαμόρφωση του καταλόγου θα παίζουν ρόλο οι προτιμήσεις των πελατών. Με λίγα λόγια ό,τι αρέσει θα αποτελεί κριτήριο για τις νέες προτάσεις των καταστημάτων. H τεχνητή νοημοσύνη θα τεθεί και στην υπηρεσία των εργαζομένων, καθώς η μεγαλύτερη αναμονή και οι ουρές θα αντιμετωπίζονται με την προσαρμογή του μενού σε γεύματα που παρασκευάζονται ταχύτερα, ενώ αντίθετα η λιγότερη κίνηση θα επιτρέπει πιο δημιουργικά και χρονοβόρα πιάτα.
Είναι εντυπωσιακό το πώς νέα τεχνολογικά μέσα μπαίνουν στον χώρο της εστίασης προσφέροντας δυνατότητες που στα επόμενα, όχι πολλά χρόνια, θα αλλάξουν όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Σε κουζίνες μεγάλων εστιατορίων, εκεί όπου γεννιούνται οι νέες τάσεις, η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη κάνει την εμφάνισή της και η ρομποτική συμμετέχει στις διαδικασίες. Στην επιστήμη και στην τεχνολογία τροφίμων θα δούμε απίθανα πράγματα. Θα ήταν μάλλον έκπληξη να μην αντιληφθεί τις δυνατότητες που ανοίγονται και ο χώρος των ταχυφαγείων, ειδικά εταιρείες με πολύ μεγάλο μερίδιο στην αγορά που κυριολεκτικά είναι πανταχού παρούσες