Μια παγκόσμια έρευνα που διεξήχθη από τη Σχολή Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Υόρκης και τη Διεθνή Κοινότητα Δράσης Κοχλιακών Εμφυτευμάτων (CIICA), μια οργάνωση υπεράσπισης χρηστών, δείχνει ότι οι περισσότεροι κωφοί ενήλικες που έχουν κοχλιακά εμφυτεύματα είναι ικανοποιημένοι με αυτά, αλλά πολύ μεγαλύτερη παρακολούθηση και χρειάζονται ισόβια υποστήριξη.
«Αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτήν την εκπληκτική εξέλιξη στην παγκόσμια υγεία της ακοής, πρέπει επίσης να διασφαλίσουμε ότι το ένα εκατομμύριο χρήστες κοχλιακών εμφυτευμάτων (CI) σε όλο τον κόσμο υποστηρίζονται πλήρως μακροπρόθεσμα – και δεν είναι μόνο εκείνοι με βαθιές τσέπες που μπορούν να αντέξουν οικονομικά να έχουν αυτή την υποστήριξη που βελτιώνει τη ζωή», λέει η καθηγήτρια Connie Mayer, η οποία εργάζεται στην εκπαίδευση των κωφών για σχεδόν 40 χρόνια και είναι η ακαδημαϊκή συντονίστρια του Προγράμματος Εκπαίδευσης Κωφών και Βαρήκοων Καθηγητών στο Πανεπιστήμιο του York.
Η κοχλιακή εμφύτευση απαιτεί χειρουργική επέμβαση για την εμφύτευση ενός δέκτη στο εσωτερικό αυτί και την τοποθέτηση εξωτερικού επεξεργαστή για να μπορεί ο χρήστης να ακούει. Βαθιά κωφοί χρήστες διαπίστωσαν ότι τα εμφυτεύματα μεταμόρφωσαν τις ικανότητές τους να ακούν και να επικοινωνούν στην καθημερινή ζωή. Όπως σχολίασε ένας χρήστης, “Η επιστροφή στην ακρόαση είναι ανεκτίμητη – η ζωή μου έχει αλλάξει τελείως προς το καλύτερο.”
Η προκύπτουσα αναφορά, η οποία θα παρουσιαστεί σε διαδικτυακό σεμινάριο στις 20 Νοεμβρίου από τη Mayer και συνεργάτες της CIICA, δείχνει ότι το 96% των χρηστών CI εξέφρασαν τη συνολική ικανοποίηση με τα εμφυτεύματα τους και παρόλο που ο ίδιος αριθμός λέει ότι ήταν ικανοποιημένος με τις υπηρεσίες που έλαβαν, η έρευνα αποκάλυψε επίσης πού έλειπαν οι υπηρεσίες.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι χρήστες συχνά δυσκολεύονταν να λάβουν την κατάλληλη υποστήριξη και αποκατάσταση μετά τη χειρουργική επέμβαση καθώς έμαθαν να χρησιμοποιούν το εμφύτευμά τους, με περισσότερο από το ένα τέταρτο να μην λαμβάνει καμία υποστήριξη αποκατάστασης και σχεδόν το ένα τρίτο να αισθάνονται ότι δεν έχουν αρκετή υποστήριξη. Οι χρήστες βασίζονται στο CI τους για την καθημερινή επικοινωνία και απαιτούν δια βίου τεχνική υποστήριξη για τα εξωτερικά μέρη της συσκευής: “Χρειάζομαι υπηρεσίες ώστε το CI μου να λειτουργεί και να υποστηρίζεται μέχρι την ημέρα που θα πεθάνω.”
Σημαντικοί αριθμοί ανέφεραν προβλήματα με την υποστήριξη παρακολούθησης, που σχετίζονται κυρίως με την έλλειψη χρηματοδότησης. “Οι χρήστες χρειάζονται υποστήριξη για την αποκατάσταση και τη συνεχή διαχείριση της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων επεξεργαστή και ανταλλακτικών, όπως καλώδια. Επομένως, εάν δεν υπάρχει χρηματοδότηση για αυτήν την παρακολούθηση, αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα”, λέει ο Mayer.
Οι συντάκτες της έκθεσης ζητούν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο παρέχονται οι υπηρεσίες CI από τα συστήματα υγείας για να διασφαλιστεί ότι αυτοί οι κωφοί και βαρήκοοι ενήλικες μπορούν να διατηρήσουν την ανεξαρτησία τους και ότι τα συστήματα υγείας και κοινωνικής φροντίδας εξοικονομούν από τα αυξημένα βάρη που θα προέκυπταν διαφορετικά.
«Αυτή η έρευνα μας δίνει μια εικόνα του αντίκτυπου αυτής της τεχνολογίας που αλλάζει τη ζωή από την οπτική γωνία των ίδιων των χρηστών — ένα μήνυμα που πρέπει να ακουστεί».