Τεχνολογία

Καναδάς περίθαλψη: Η πανδημία οδήγησε στην ανάπτυξη της εικονικής φροντίδας

Καναδάς περίθαλψη: Η πανδημία οδήγησε στην ανάπτυξη της εικονικής φροντίδας
Καναδάς περίθαλψη: Το 94% των ασθενών που χρησιμοποίησαν εικονική φροντίδα αντί να πάνε στα Επείγοντα βαθμολόγησαν τη συνολική εμπειρία εικονικής φροντίδας ως 8 στα 10 ή μεγαλύτερη.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Πολλές επαρχίες στον Καναδά έχουν στραφεί στην εικονική περίθαλψη για να άρουν την πίεση από τα τεταμένα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης τους. Τα νοσοκομεία μπόρεσαν να εκτρέψουν τους ασθενείς από πολυσύχναστες αίθουσες επειγόντων περιστατικών και έχει χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκαλούνται από την πανεθνική έλλειψη εργαζομένων στον τομέα της υγείας και τις μεγάλες λίστες αναμονής για οικογενειακούς γιατρούς. Όμως, παρά την αυξανόμενη χρήση της εικονικής φροντίδας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπάρχει τώρα ώθηση από το Οντάριο, την πολυπληθέστερη επαρχία της χώρας, και την ένωση των γιατρών της.


Ακόμη και πριν από την πανδημία, πολλές πλατφόρμες προσέφεραν εικονικά ιατρικά ραντεβού, συμπεριλαμβανομένων των Telus Health, Maple, Babylon, Tia Health και Rocket Doctor. Ορισμένες πλατφόρμες χρεώνουν επαρχιακά προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης, ενώ άλλες χρεώνουν ένα τέλος χρήστη. Με τους περιορισμούς για την COVID-19 και τα πολυσύχναστα νοσοκομεία και κλινικές, ο Δρ Γουίλιαμ Τσέρνιακ – γιατρός στα επείγοντα στο Μάρκχαμ, βόρεια του Τορόντο και ιδρυτής του Rocket Doctor – είπε ότι ήταν μια ευκαιρία.

«Η εικονική φροντίδα δεν ήταν απλώς κάτι που ανεχτήκαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας επειδή κάλυπτε το κενό όπου οι γιατροί δεν μπορούσαν να δουν τους ασθενείς αυτοπροσώπως, αλλά μάλλον ήταν κάτι που έλειπε στον Καναδά για πολλά χρόνια επειδή δεν ήταν στη δημόσια χρηματοδότηση μας. και μόλις τώρα αρχίζουμε να κατανοούμε τις δυνατότητές του», είπε. Η εταιρεία εικονικής φροντίδας του Cherniak συνεργάστηκε με το Georgia Bay General Hospital στο Midland της Οντ., σε μια δοκιμή για μια νέα υπηρεσία που παρέχει στους ασθενείς μια εναλλακτική επιλογή στα επείγοντα. Η πλειοψηφία των ανθρώπων που πηγαίνουν στα Επείγοντα έχουν μικρές ασθένειες ή τραυματισμούς που θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν ουσιαστικά, είπε, αφήνοντας το τμήμα επειγόντων περιστατικών για όσους έχουν πιο σοβαρές ασθένειες ή τραύματα.

«Έχουμε μια τεράστια κρίση στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης με τους γιατρούς να έχουν καεί χωρίς να θέλουν να ασκήσουν ιατρική, ασθενείς να χάνουν τους οικογενειακούς τους γιατρούς και έχουμε γιατρούς που θέλουν να δουν τους ασθενείς εικονικά και είναι πρόθυμοι να το κάνουν». Αλλά στο Οντάριο, είπε ο Τσέρνιακ, μια αλλαγή στην πολιτική είχε ως αποτέλεσμα λιγότερους γιατρούς να ενδιαφέρονται να υπογράψουν για να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες. Την 1η Δεκεμβρίου, τέθηκε σε ισχύ μια νέα συμφωνία παροχής υπηρεσιών γιατρού μεταξύ του Υπουργείου Υγείας της επαρχίας και του Ιατρικού Συλλόγου του Οντάριο (OMA), με νέο πλαίσιο χρηματοδότησης εικονικής περίθαλψης.

Ενώ το νέο πρόγραμμα παροχών για τις υπηρεσίες ιατρών έκανε μόνιμους τους προσωρινούς κωδικούς χρέωσης εικονικής φροντίδας, η νέα δομή τιμολόγησης του Προγράμματος Εικονικής Φροντίδας του Οντάριο, τα ποσοστά και οι παράμετροι πληρωμής έχουν νέα όρια ως προς το τι θα καλύπτει το OHIP — το πρόγραμμα δημόσιας ασφάλισης υγείας της επαρχίας. Η Sylvia Jones, υπουργός Υγείας του Οντάριο, είπε ότι με το χειρότερο της πανδημίας να έχει τελειώσει, η ανάγκη για εικονική φροντίδα δεν είναι τόσο επείγουσα. Χρειαζόμαστε οικογενειακούς γιατρούς για να βλέπουν τους ασθενείς αυτοπροσώπως. Όταν αυτός ο γονέας ανησυχεί, όταν αυτός ο φροντιστής έχει ερωτήσεις, το πρώτο μέρος στο οποίο πρέπει να μπορούν να πάνε και να έχουν πρόσβαση είναι ο γιατρός πρωτοβάθμιας φροντίδας.

Οι μελέτες διαφέρουν ως προς τα οφέλη της εικονικής φροντίδας

Η OMA ανέφερε πρόσφατα μια έκθεση που συνδέει την εικονική περίθαλψη με πρόσθετη πίεση στο καταπονημένο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Η έκθεση ανέφερε ότι η έλλειψη συνέχειας της περίθαλψης μετά από εικονικές επισκέψεις είχε ως αποτέλεσμα οι ασθενείς να καταλήγουν στα Επείγοντα. Αλλά ο Cherniak του Rocket Doctor αναφέρει μια άλλη μελέτη που διαπίστωσε ότι το 94% των ασθενών που χρησιμοποίησαν εικονική φροντίδα αντί να πάνε σε Επείγοντα βαθμολόγησαν τη συνολική εμπειρία εικονικής φροντίδας ως 8 στα 10 ή μεγαλύτερη. Περισσότερο από το 80% είπε ότι έλαβε απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις τους σχετικά με τις ανησυχίες για την υγεία τους και πίστευαν ότι ήταν σε θέση να διαχειριστούν το ζήτημα.

Μια άλλη έρευνα του Ινστιτούτου Angus Reid διαπίστωσε ότι οι μισοί Καναδοί είτε δεν μπορούν να βρουν γιατρό είτε δεν μπορούν να κλείσουν έγκαιρα ραντεβού με αυτόν που έχουν. Διαπίστωσε επίσης ότι το ένα τρίτο των Καναδών (32%) αναφέρει ότι αλληλεπιδρούν κυρίως με τον οικογενειακό τους γιατρό μέσω τηλεφώνου ή μέσω βιντεοκλήσης. Και από εκείνους τους Καναδούς που επισκέπτονται τον οικογενειακό τους γιατρό κυρίως μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου, το 65% λέει ότι είναι εντάξει με τη ρύθμιση. Ο Τσέρνιακ είπε ότι σε αντίθεση με το Οντάριο, οι δυτικές επαρχίες του Καναδά ήταν πιο φιλόξενες στους παρόχους εικονικής περίθαλψης επειδή συνειδητοποιούν ότι οι άνθρωποι σε απομονωμένες αγροτικές περιοχές χρειάζονται πρόσβαση σε έγκαιρη φροντίδα όταν δεν μπορούν να μπουν στο ιατρείο.

“Σε έναν ιδανικό κόσμο, ναι, όλοι θα είχαν έναν οικογενειακό γιατρό που είναι διαθέσιμος σε έναν συνδυασμό εικονικής και προσωπικής πρακτικής. Και θα μπορούσατε να έχετε πρόσβαση σε αυτόν τον οικογενειακό γιατρό σε λίγες μέρες ή την ίδια μέρα, αλλά είναι απλά όχι ο κόσμος στον οποίο ζούμε”, είπε ο Τσέρνιακ. Υπολογίζει ότι οι 20 έως 25 γιατροί που εγγράφηκαν για να παρέχουν υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας του έβλεπαν έως και 600 πληρωτές την ημέρα, αλλά τώρα έχει απομείνει μόνο ένας γιατρός, που βλέπει 20 ή λιγότερους ασθενείς την ημέρα.