Τεχνολογία

iEngage: Ψηφιακό πρόγραμμα κάνει τα παιδιά του σχολείου να κινούνται

iEngage: Ψηφιακό πρόγραμμα κάνει τα παιδιά του σχολείου να κινούνται
iEngage: Το πρόγραμμα iEngage χρησιμοποίησε έναν συνδυασμό ανιχνευτών δραστηριότητας που φοριούνται στον καρπό και μιας ειδικά σχεδιασμένης διαδικτυακής εφαρμογής εκπαίδευσης υγείας με βάση τις ανταμοιβές.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Κάθε γονιός ανησυχεί για το πόσο χρόνο ξοδεύει το παιδί του στις οθόνες, αλλά τι θα συμβεί αν οι οθόνες θα μπορούσαν επίσης να δώσουν την απάντηση στα αυξανόμενα επίπεδα αδράνειας στα παιδιά της Αυστραλίας; Τα παιδιά σχολείων του Σίδνεϊ που συμμετείχαν σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αναπτύχθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ αύξησαν τον ημερήσιο αριθμό βημάτων τους κατά 30%, ενώ μάθαιναν πώς να βάζουν στόχους και να κατανοούν διαφορετικά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας. Η ερευνητική ομάδα λέει ότι είναι ζωτικής σημασίας να γίνει κάτι για την καταπολέμηση της αδράνειας των παιδιών και η ψηφιακή τεχνολογία θα μπορούσε να είναι μέρος της λύσης.


Το πρόγραμμα iEngage χρησιμοποίησε έναν συνδυασμό ανιχνευτών δραστηριότητας που φοριούνται στον καρπό και μιας ειδικά σχεδιασμένης διαδικτυακής εφαρμογής εκπαίδευσης υγείας και αλλαγής συμπεριφοράς βασισμένη σε ανταμοιβές, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Alira Health. Το πρόγραμμα διάρκειας πέντε εβδομάδων διεξήχθη με μικρές τάξεις παιδιών ηλικίας 10 έως 12 ετών σε δύο σχολεία του Σίδνεϊ και βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν και να θέσουν στόχους φυσικής δραστηριότητας, να παρακολουθήσουν την πρόοδό τους και να αυξήσουν τα επίπεδα πιο έντονης άσκησης. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύονται στο PLOS One.

Η επικεφαλής συγγραφέας Καθηγήτρια Corinne Caillaud από το Κέντρο Charles Perkins του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ και τη Σχολή Ιατρικής και Υγείας είπε ότι τα αυξανόμενα ποσοστά παχυσαρκίας στους νέους Αυστραλούς αποτελούν αιτία ανησυχίας και ότι η καινοτομία χρειάζεται δραστικά. «Γνωρίζουμε ότι μόνο το 20% περίπου των Αυστραλών ηλικίας 5 έως 17 ετών πληρούν τα συνιστώμενα 60 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας κάθε μέρα και δεν έχουμε δει καμία βελτίωση εδώ και 10 χρόνια παρά τις πολυάριθμες εκστρατείες και παρεμβάσεις για τη δημόσια υγεία.

«Οι συσκευές που φοριούνται με τον καρπό και οι εφαρμογές δραστηριότητας είναι δημοφιλείς τόσο στους γονείς όσο και στα παιδιά, αλλά η καθαρή παρακολούθηση δραστηριότητας ή η προώθηση πληροφοριών στα παιδιά δεν επιφέρει αλλαγή συμπεριφοράς. Το iEngage είναι μοναδικό καθώς βασίζεται στα πιο πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία. Το πρόγραμμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για εφήβους και έχει αντιστοιχιστεί στο Αυστραλιανό Πλαίσιο Φυσικού Αλφαβητισμού, για να δώσει στους νέους τις δεξιότητες, τις γνώσεις και τις συμπεριφορές που χρειάζονται για να ζήσουν ενεργή ζωή.”

Ο καθηγητής Caillaud είπε ότι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του προγράμματος είναι ότι δεν βασίζεται καθαρά στις σωματικές ικανότητες του παιδιού. «Οι συμμετέχοντες μπορούν επίσης να κερδίσουν ανταμοιβές και να προοδεύσουν με βάση αποκλειστικά τη γνώση που τους δίνει μια ευρύτερη απήχηση και την καθιστά πιο περιεκτική για όλα τα παιδιά», είπε. «Εστιάσαμε στη δημιουργία μιας ψηφιακής διεπαφής για παιδιά που υποστήριξε τη βιωματική μάθηση μέσω της ενσωμάτωσης της σωματικής δραστηριότητας και της αγωγής υγείας με δεδομένα από ιχνηλάτες δραστηριότητας», πρόσθεσε ο Gaël Clerc.

Σχετικά με το πρόγραμμα iEngage

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δέκα ενότητες εκμάθησης 60 λεπτών και παρέχεται μέσω μιας εφαρμογής διαθέσιμης σε tablet, σε συνδυασμό με έναν ιχνηλάτη δραστηριότητας που φοριέται στον καρπό. Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν μάθηση από ομοτίμους, σωματική δραστηριότητα, κινήσεις του σώματος, εκμάθηση για τη ζάχαρη στα ποτά και τα τρόφιμα, απλούς υπολογισμούς και αναγνώσεις που παραδίδονται με τρόπο που βοηθούσε τα παιδιά να αναπτύξουν υγεία, ψηφιακό και σωματικό γραμματισμό ταυτόχρονα.

Βασικά αποτελέσματα από το πρόγραμμα

  • Οι έφηβοι θέτουν με επιτυχία στόχους και αυτοαξιολογούν τα επιτεύγματα
  • Τα αγόρια αύξησαν τους στόχους και τα επιτεύγματά τους πιο γρήγορα από τα κορίτσια
  • Οι συμμετέχοντες είδαν συνολική αύξηση 30% στα καθημερινά βήματα
  • Η συνοχή σε ημέρες που ανέρχονται συνολικά σε τουλάχιστον 11.000 βήματα αυξήθηκε από 35% σε 48% στο τέλος του προγράμματος
  • Την εβδομάδα μετά το πρόγραμμα, (σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου) οι συμμετέχοντες αύξησαν τη μέτρια έως έντονη σωματική τους δραστηριότητα κατά πέντε λεπτά την ημέρα, ιδιαίτερα σε σύντομες περιόδους κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος, του διαλείμματος και μετά το σχολείο.