Καθώς ο φόρτος εργασίας των γιατρών αυξάνεται, η τεχνολογία βοηθά τους παρόχους να συνδέονται αποτελεσματικά με τους φαρμακοποιούς. Αναμφίβολα, η υγειονομική περίθαλψη είναι ένας από τους πιο πολύπλοκους κλάδους που υπάρχουν, ειδικά στις ΗΠΑ. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η σχέση μεταξύ γιατρών και φαρμακοποιών είναι αντίστοιχα περίπλοκη.
Ακόμη και με τις αλληλεξαρτήσεις της, η σχέση φαρμακοποιού-ιατρού δείχνει σημάδια αδυναμίας. Σύμφωνα με έρευνα της Accenture, μόνο το 64% των συναντήσεων που είχαν οι επαγγελματίες υγείας (HCP) με εκπροσώπους πωλήσεων φαρμάκων πριν από τον COVID-19 πραγματοποιήθηκαν αυτοπροσώπως. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτοί οι αριθμοί έχουν πέσει στο 35%, με σχεδόν τους μισούς από τους HCP να αναφέρουν ότι αυτό θα συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον.
Η εξουθένωση αυξάνεται
Ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν την τεταμένη σχέση είναι ότι οι γιατροί απλά δεν έχουν χρόνο μέσα στη μέρα τους για να συναντηθούν με τους φαρμακοποιούς. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Annals of Family Medicine, για κάθε ώρα που περνούσε με έναν ασθενή, οι γιατροί αφιερώνουν τουλάχιστον δύο ώρες σε ηλεκτρομαγνητικά ιατρικά αρχεία. Αυτή η προστιθέμενη κλινική εργασία είναι υπεύθυνη για ανισορροπία εργασίας και ζωής και συνέβαλε σε υψηλότερο από το κανονικό ποσοστό φθοράς (> 50%). Οι γιατροί του πρώτου έτους αφιερώνουν τρεις φορές περισσότερες ώρες για την ενημέρωση των αρχείων από όσες δαπανούν για τη φροντίδα των ασθενών.
Επιπλέον, υπολογίζεται ότι οι ιατρικές γνώσεις διπλασιάζονται κάθε 73 ημέρες. Το 1950, ο διπλασιασμός της ιατρικής γνώσης χρειαζόταν 50 χρόνια. το 1980, 7 χρόνια και το 2010, μόλις 3,5 χρόνια. Τα κορυφαία ιατρικά περιοδικά παγκοσμίως δημοσιεύουν περίπου 7.200 άρθρα κάθε μήνα. Για να αξιολογηθούν όλες αυτές οι πληροφορίες, θα χρειαζόταν ένας γιατρός περισσότερες από 620 ώρες το μήνα. Κυριολεκτικά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος μέσα στην ημέρα.
Η αποτελεσματικότητα είναι το κλειδί
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους οι γιατροί και το προσωπικό τους περιορίζουν τις επισκέψεις στις πωλήσεις. Για ορισμένα νοσοκομεία, είναι μέρος της πολιτικής τους, ακόμη και πριν από την COVID-19. Αλλά από την άποψη ενός γιατρού, η επικοινωνία με τους φαρμακοποιούς έχει γίνει αναποτελεσματική. Αν και είναι αναπόσπαστο μέρος της δουλειάς τους, η διαδικασία πρόσβασης ή επικοινωνίας με τους εκπροσώπους μπορεί να είναι απογοητευτική. Η αποτελεσματικότητα είναι η βασική επιλογή εδώ. Οι γιατροί και το προσωπικό τους δεν έχουν πολύ χρόνο για απρόβλεπτες επισκέψεις. Και ο χρόνος για το βιβλίο είναι σχεδόν αδύνατος.
Υπάρχει ελπίδα για αυτή τη δύσκολη σχέση, ωστόσο. Ο λόγος είναι ότι καινοτόμες εταιρείες όπως η P360, η Veeva Systems και η IQVIA εργάζονται σκληρά για να την κάνουν πιο εξορθολογισμένη, πιο αποτελεσματική και ασφαλέστερη. Και οι γιατροί μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση σχετικά με τα συστήματα που χρησιμοποιεί η φαρμακευτική.
P360: Ένα λαμπρό παράδειγμα
Η P360 πιστεύει ότι τα μηνύματα κειμένου είναι το κλειδί: “Όταν αρχίσαμε να διερευνούμε τη δυναμική μεταξύ επαγγελματιών υγείας και φαρμακευτικών προϊόντων, γνωρίζαμε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να προσφέρει μια πολύ απαραίτητη λύση”. Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της P360, Anupam Nandwana. “Το δύσκολο ήταν να αποφασίσουμε πώς θα έπρεπε να είναι αυτή η λύση. Έπρεπε να είναι ευέλικτο και γνωρίζαμε ότι έπρεπε να βασίζεται στην άποψη του γιατρού και όχι του φαρμακείου. Αυτό πραγματικά οδήγησε στην ανάπτυξη της ενότητας επικοινωνίας ZING”.
Στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς ο FDA ενέκρινε το πρώτο τεστ κορωνοϊού στο σπίτι, το P360 παρουσίασε μια δική του λύση-την ενότητα επικοινωνίας ZING. Σύμφωνα με τον Nandwana, το ZING είναι μια πολυτροπική πλατφόρμα επικοινωνίας που επιτρέπει στους φαρμακοποιούς και στους επαγγελματίες υγείας να ανταλλάσσουν συμβατά, αμφίδρομα ενοποιημένα μηνύματα. “Δεν υπάρχουν εφαρμογές για λήψη από τους τελικούς χρήστες και δεν υπάρχουν συνδρομές για να ασχοληθούν. Για τον επαγγελματία υγείας, η λύση δεν θεωρείται τίποτα διαφορετική από την κανονική τους μέθοδο λήψης κειμένων.”