Νέα επιστημονική έρευνα από το πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας δείχνει ότι η υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών συσκευών συσχετίζεται με μια φτωχή κατανόηση σύνθετων επιστημονικών κειμένων. Οι ηλεκτρονικές συσκευές έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής των ανθρώπων στον 21ο αιώνα. Παρόλο που αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να έχουμε όλες τις πληροφορίες που θέλουμε εύκολα και γρήγορα, ωστόσο συνεχώς “εκπαιδεύουμε” τους εγκεφάλους μας να επεξεργάζονται πληροφορίες με τους τρόπους που υπαγορεύουν οι ηλεκτρονικές συσκευές, γεγονός που έχει απρόβλεπτες συνέπειες στην ικανότητά μας να ακολουθούμε και να επεξεργαζόμαστε πολύπλοκες ιδέες.
Ωστόσο, στη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι άτομα που ανέφεραν συνεχώς τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών είχαν φτωχότερη κατανόηση των επιστημονικών κειμένων από ό,τι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν τις πιο έξυπνες συσκευές τους με μεγαλύτερη σιγουριά. «Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν υπερβολικά ηλεκτρονικές συσκευές σε καθημερινή βάση, που θα μπορούσαν ενδεχομένως να βλάψουν την ικανότητά τους να αποκτήσουν ιεραρχική τάξη – ή δομή – επιστημονικών εννοιών», εξηγεί ο συν-συγγραφέας της μελέτης Ping Li. ” Εάν δεν μπορείτε να αποκτήσετε – ή να καταλάβετε – αυτή την ιεραρχία, τότε δεν αποκτάτε την ουσία των εννοιών. Η κατανόηση της επιστήμης δεν κάνει τυχαία προτάσεις […] μαζί, θέτει μαζί τις βασικές έννοιες σε αυτές τις προτάσεις μια ιεραρχική δομή – κάτι που πολλοί φοιτητές αντιμετωπίζουν προβλήματα με το σήμερα “.
“[Το] γνωρίζουμε ότι η [κατώτερη μετωπική γύρος] είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση της γλώσσας, για την κατανόηση της σημασιολογίας ή για τη σημασία των λέξεων και της γραμματικής και βλέπουμε ότι αυτή η περιοχή γίνεται λιγότερο ενεργή στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές” σημειώνει ο Λι. Ενώ τα τρέχοντα ευρήματα δείχνουν μόνο μια συσχέτιση μεταξύ της υπερβολικής χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών και της χαμηλότερης δραστηριότητας σε αυτές τις βασικές περιοχές του εγκεφάλου, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι το να βασιζόμαστε πάρα πολύ στα smartphones και τα tablet μας μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι εγκέφαλοί μας επεξεργάζονται τις πληροφορίες.
“Η δουλειά μας μπορεί να έχει επιπτώσεις στην εκπαίδευση”, προσθέτει ο Λι. “Ο στόχος μας ήταν να αναζητήσουμε μια νευρική βάση για την ανάγνωση της κατανόησης. Το Middle School, για παράδειγμα, είναι μια εποχή που τα παιδιά αρχίζουν να διαβάζουν για την επιστήμη – πολύ βασικές πληροφορίες στους τομείς STEM [επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά]. ” “Αυτή τη στιγμή, έχουμε πολύ λίγες γνώσεις σχετικά με το πώς ένας εγκέφαλος του μαθητή του μέσου σχολείου ανταποκρίνεται όταν προσπαθούν να κατανοήσουν αυτές τις πολύ βασικές επιστημονικές έννοιες”, λέει ο ερευνητής, υποδεικνύοντας ότι πρόκειται για έναν τομέα έρευνας που πρέπει να αντιμετωπίσει η μελλοντική έρευνα.