Τεχνολογία

Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την επικοινωνία γιατρού-ασθενούς

Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την επικοινωνία γιατρού-ασθενούς
Η πανδημία του COVID-19 πυροδότησε άνευ προηγουμένου χρήση ψηφιακών επικοινωνιών μεταξύ ασθενών και γιατρών που παρέμειναν σε υψηλή ζήτηση.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ως ένα από τα πρώτα συστήματα υγείας στη χώρα που πιλοτάρει τη χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) για τη σύνταξη απαντήσεων σε μηνύματα ασθενών στο ηλεκτρονικό αρχείο υγείας της Epic Systems, το UC San Diego Health είναι πρωτοπόρος στη διαμόρφωση του μέλλοντος της ψηφιακής υγείας. Τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο δείχνουν ότι οι απαντήσεις που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη δεν μείωσαν τον χρόνο απόκρισης των ιατρών.


Όμως συνέβαλαν στην ανακούφιση του γνωστικού φόρτου ξεκινώντας ένα προσχέδιο με ενσυναίσθηση, το οποίο οι γιατροί μπορούν να επεξεργαστούν αντί να ξεκινήσουν από το μηδέν. Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open, είναι η πρώτη τυχαιοποιημένη προοπτική αξιολόγηση των μηνυμάτων ιατρών που συντάσσονται από την τεχνητή νοημοσύνη.

«Μας ενδιαφέρει πολύ να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουμε στην επίλυση προκλήσεων του συστήματος υγείας, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των μηνυμάτων ασθενών που συμβάλλουν στην εξουθένωση των γιατρών», δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης Christopher Longhurst, MD. «Τα στοιχεία ότι τα μηνύματα είναι μεγαλύτερα υποδηλώνουν ότι είναι υψηλότερης ποιότητας και τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα ότι οι γιατροί εκτίμησαν τη βοήθεια, η οποία μείωσε τη γνωστική επιβάρυνση».

Αυτή η μελέτη βελτίωσης ποιότητας αξιολογεί την αλληλογραφία ασθενή-γιατρού και προτείνει ότι η ενσωμάτωση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στις αλληλεπιδράσεις ψηφιακής υγειονομικής περίθαλψης έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει θετικά τη φροντίδα των ασθενών βελτιώνοντας την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και τη δέσμευση της επικοινωνίας. Επιπλέον, με την ελάφρυνση του φόρτου εργασίας του γιατρού, ο στόχος είναι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη να συμβάλει στη μείωση της εξουθένωσης επιτρέποντας στους γιατρούς να εστιάζουν σε πιο σύνθετες πτυχές της φροντίδας των ασθενών.

«Αυτή η μελέτη δείχνει ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι ένα εργαλείο συνεργασίας», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Ming Tai-Seale, Ph.D., MPH, καθηγητής οικογενειακής ιατρικής στο UC San Diego School of Medicine. «Οι γιατροί μας λαμβάνουν περίπου 200 μηνύματα την εβδομάδα. Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει να σπάσουν το «μπλοκ του συγγραφέα» παρέχοντας στους γιατρούς ένα προσχέδιο ενσυναίσθησης για να δημιουργήσουν στοχαστικές απαντήσεις στους ασθενείς».

Η πανδημία του COVID-19 πυροδότησε άνευ προηγουμένου χρήση ψηφιακών επικοινωνιών μεταξύ ασθενών και γιατρών που παρέμειναν σε υψηλή ζήτηση. Οι πύλες όπως το MyUCSDChart, που χρησιμοποιούνται από το UC San Diego Health, διευκολύνουν την απευθείας αποστολή email σε έναν γιατρό και έχουν δημιουργήσει αυξημένη πίεση για γρήγορες απαντήσεις του παρόχου που πολλοί δεν μπορούν πλέον να χειριστούν αποτελεσματικά.

Η χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για τη σύνταξη απαντήσεων ασθενών σε ερωτήσεις που δεν είναι επείγουσες έχει δοκιμαστεί σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με τον προμηθευτή ηλεκτρονικών αρχείων υγείας Epic Systems, που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2023 στο UC San Diego Health, για να προσφέρει εικονική βοήθεια γιατρού για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των ασθενών μηνύματα.

Για πλήρη διαφάνεια, οι απαντήσεις περιλαμβάνουν μια ειδοποίηση ότι έχουν δημιουργηθεί αυτόματα από την τεχνητή νοημοσύνη προτού επανεξεταστούν και υποβληθούν σε επεξεργασία από τον ιατρό που τις υπογράφει. Οι χρονοβόροι γιατροί που μπορεί να έχουν χρόνο μόνο για μια σύντομη απάντηση μόνο με γεγονότα, ανακάλυψαν ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στη σύνταξη μακρόχρονων, συμπονετικών απαντήσεων που εκτιμώνται και κατανοούνται από τους ασθενείς.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν κουράζεται, επομένως ακόμη και στο τέλος μιας κουραστικής μέρας, εξακολουθεί να έχει την ικανότητα να βοηθήσει στη σύνταξη ενός ενσυναίσθητου μηνύματος, ενώ συνθέτει το αίτημα και τα σχετικά δεδομένα στην απάντηση», δήλωσε η Marlene Millen, MD. «Επομένως, ενώ ήμασταν έκπληκτοι από τα ευρήματα της μελέτης ότι τα μηνύματα τεχνητής νοημοσύνης δεν εξοικονομούσαν χρόνο στους γιατρούς, βλέπουμε ότι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εξουθένωσης παρέχοντας ένα λεπτομερές προσχέδιο ως σημείο εκκίνησης».

Τα ευρήματα της μελέτης υποδηλώνουν μια πιθανή αλλαγή παραδείγματος στην επικοινωνία της υγειονομικής περίθαλψης αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, σημειώνοντας ότι απαιτείται περαιτέρω ανάλυση για να μετρηθεί πόσο ωφέλιμοι οι ασθενείς θεωρούν ότι είναι η αυξημένη ενσυναίσθηση και η διάρκεια της απάντησης.