Τεχνολογία

Γυναίκες τεχνολογία υγείας: Αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα

Γυναίκες τεχνολογία υγείας: Αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα
Γυναίκες τεχνολογία υγείας: Η βιομηχανία ψηφιακής υγείας των γυναικών δεν διαθέτει την υποδομή, το κεφάλαιο ή την κριτική έρευνα που διαθέτουν οι αγορές των ανδρών και των ουδέτερων ως προς το φύλο αγορές.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Από τους ανιχνευτές ωορρηξίας και αναπαραγωγής έως τα μικροτσίπ αντισύλληψης, τα τελευταία χρόνια, έχει υπάρξει μια έκρηξη ψηφιακών προϊόντων υγείας που διατίθενται στο εμπόριο για γυναίκες. Γνωστή ως femtech ή γυναικεία τεχνολογία, αυτή η ταχέως εξελισσόμενη παγκόσμια βιομηχανία αναμένεται να αξίζει 60 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2027. Πολλοί από εμάς έχουμε ήδη συνηθίσει σε εφαρμογές ή συσκευές που διαχειρίζονται πολλές πτυχές της ζωής μας. Και σε μια εποχή που η τακτική πρόσβαση σε γιατρούς έχει περιοριστεί λόγω της πανδημίας, φαίνεται ότι περισσότερες γυναίκες έχουν στραφεί στην τεχνολογία για την υγειονομική τους περίθαλψη.


Πράγματι, η εταιρεία δεδομένων Fermata υπολόγισε πρόσφατα ότι μόνο τους τελευταίους έξι μήνες του 2020 ο αριθμός των εταιρειών υπό την ομπρέλα της femtech αυξήθηκε από 369 σε 581, σε 36 χώρες. Αυτά τα ψηφιακά προϊόντα υγείας αποτελούν μέρος μιας πολύ μεγαλύτερης σφαίρας ενσωματωμένων τεχνολογιών», που επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν επίγνωση των σωματικών ρυθμών και λειτουργιών τους με τρόπο που φαίνεται ασφαλής, οικείος και ενδυναμωτικός. Ωστόσο, τέτοια προϊόντα δεν προσφέρουν πάντα μια προσβάσιμη πολιτική απορρήτου ή δέσμευση για την προστασία των δεδομένων των γυναικών από την πώληση σε τρίτους. Αυτό δεν είναι μόνο μια πρόκληση για startups.

Πρόσφατα στις ΗΠΑ, η εφαρμογή ωορρηξίας Flo κατέληξε σε συμφωνία με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, αφού η ρυθμιστική αρχή ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία μοιράστηκε δεδομένα από σχεδόν 100 εκατομμύρια χρήστες με τρίτες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των διαφημιζόμενων. Ο Flo δεν παραδέχεται κανένα αδίκημα. Σε μια δήλωση, η εταιρεία είπε ότι δεν μοιράζεται πληροφορίες σχετικά με την υγεία των χρηστών χωρίς την άδειά τους. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι, παρά τη διευρυνόμενη αγορά, πολλά από αυτά τα ψηφιακά εργαλεία που απευθύνονται σε γυναίκες δημιουργούνται, επενδύονται και διατίθενται στην αγορά από άνδρες.

Πράγματι, πρόσφατα η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έκανε έκκληση για αποδεικτικά στοιχεία για την προετοιμασία μιας νέας στρατηγικής για την υγεία των γυναικών. Σε αυτό το κάλεσμα, ο τότε υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας, Ματ Χάνκοκ, συμφώνησε ότι η υγεία των γυναικών αξίζει μια νέα προσέγγιση. Είπε: “Για γενιές, οι γυναίκες ζουν με ένα σύστημα υγείας και περίθαλψης που έχει σχεδιαστεί κυρίως από άνδρες, για άνδρες”. Μια ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς του 2021, από το δίκτυο FemTech Collective με έδρα την Αυστραλία, διαπίστωσε ότι εταιρείες ψηφιακής υγείας που επικεντρώνονται στην υγεία των γυναικών έχουν λάβει μόνο το 3% των επενδυτικών συμφωνιών στον τομέα της υγείας των ΗΠΑ από το 2011. Αυτό υποδηλώνει ότι η ψηφιακή γυναικεία ο κλάδος της υγείας δεν θεωρείται βιώσιμο οικονομικό εγχείρημα.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες καταλαμβάνουν την πλειονότητα των ρόλων υγειονομικής περίθαλψης, λαμβάνουν τις περισσότερες αποφάσεις για την υγειονομική περίθαλψη στα νοικοκυριά τους και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης από τους άνδρες. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η βιομηχανία ψηφιακής υγείας των γυναικών δεν διαθέτει την υποδομή, το κεφάλαιο ή την κριτική έρευνα που διαθέτουν οι αγορές των ανδρών και των ουδέτερων ως προς το φύλο αγορές. Και πολύ συχνά οι κανόνες και οι νόμοι που αναπτύχθηκαν γύρω από αυτά τα προϊόντα ακολουθούν ένα μοντέλο “ενιαίου μεγέθους”.

Περίπου 50 εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως χρησιμοποιούν εφαρμογές παρακολούθησης περιόδου. Αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές ενσωματωμένες συσκευές παρακολούθησης ή εφαρμογές στοχεύουν να διαχειρίζονται, να “βελτιώνουν” και να παρακολουθούν τις οικείες διαδικασίες των γυναικών. Οι γυναίκες πάντα διδάσκονταν να αισθάνονται αποξενωμένες και να ντρέπονται από το σώμα τους. Ενώ τα πιο γνωστά προϊόντα femtech περιλαμβάνουν ιχνηλάτες ωορρηξίας και εγκυμοσύνης, η έκθεση της FemTech Collective αναγνωρίζει επίσης ότι “οι γυναίκες είναι πολύ περισσότερα από τις αναπαραγωγικές τους ικανότητες” και ότι “η υγεία των γυναικών υπερβαίνει τις ανάγκες γονιμότητας και αναπαραγωγής”.