Τον περασμένο χρόνο, ο κόσμος ήθελε να γίνει καλύτερος. Αυτό είναι ξεκάθαρο από την ετήσια λίστα της Google “Έτος αναζήτησης”, που κυκλοφόρησε σήμερα Τετάρτη. Κάθε χρόνο, η εταιρεία αναλύει ποιοι όροι αναζήτησης σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Αυτές οι ερωτήσεις και οι φράσεις που σημείωσαν ασυνήθιστα υψηλή ανάπτυξη στις αναζητήσεις μπορούν να δείξουν στην εταιρεία ποιες πληροφορίες πρέπει να γίνουν πιο προσιτές και να μας διδάξουν λίγο περισσότερα για όσα ζήσαμε όλοι μαζί. Αφού οι άνθρωποι πέρασαν το 2020 προσπαθώντας να επιβιώσουν και να κατανοήσουν την πανδημία, τα φετινά αποτελέσματα αφηγήθηκαν μια ιστορία ενός κόσμου που θέλει να κάνει επανεκκίνηση σωματικά, συναισθηματικά και κοινωνικά.
“Οι άνθρωποι έρχονται στο Google αναζητώντας τρόπους για να θεραπεύσουν”, δήλωσε ο Hema Budaraju, ανώτερος διευθυντής προϊόντων, υγείας και κοινωνικής επίδρασης αναζήτησης στην Google. “Είναι ένα καλό σημάδι του ανθεκτικού μας πνεύματος και του κόσμου που θέλει να επιστρέψει και να γίνει καλύτερος”. Όσον αφορά τις αναζητήσεις με επίκεντρο την υγεία, τους εμβολιασμούς, την ευημερία και την παροχή βοήθειας σε άλλους, είδαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τον περασμένο χρόνο.
Τι αναζήτησαν περισσότερο στη Google
- Εμβολιασμός: Αν το 2020 αφορούσε τα τεστ, το 2021 αφορούσε τον εμβολιασμό. Ένα έτος πανδημικής ζωής άφησε πολλούς ανθρώπους με περισσότερες ερωτήσεις, καθώς η κατάσταση σε όλο τον κόσμο εξελίχθηκε από τη διαχείριση του ιού στην προστασία από αυτόν με εμβόλια. “Τα τελευταία δύο χρόνια, το θέμα στα κεφάλια και τις καρδιές των περισσότερων ανθρώπων είναι η Covid”, είπε ο Budaraju. “Είναι εγκεκριμένο το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού”, “είναι το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού ασφαλές”, “πώς λειτουργεί το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού” και “πόσα εμβόλια για τον κορωνοϊό υπάρχουν” είναι μερικές μόνο από τις ερωτήσεις που έβαλαν οι άνθρωποι φέτος. Σε απάντηση, η Google προσπάθησε να δώσει απαντήσεις με πίνακες πληροφοριών και πόρους για να κατευθύνει τους ανθρώπους στα μέρη όπου μπορούν να εμβολιαστούν οι ίδιοι και τα παιδιά τους, είπε ο Budaraju. “Η παροχή τοπικών σχετικών, διαχρονικών και έγκυρων πληροφοριών είναι πρωταρχικής σημασίας. Αυτή είναι η ευθύνη μας και είμαστε περήφανοι που κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορεί η Google”, δήλωσε ο Budaraju.
- Ευεξία: Το 2021, “γιατί νιώθω λυπημένος;” αναζητήθηκε περισσότερο από ποτέ και σημείωσε αύξηση 10% από το 2020, σύμφωνα με τις εσωτερικές μετρήσεις της Google. Μετά τη μετατόπιση από το να παρακολουθούν προσεκτικά την Covid-19 στην προστασία από αυτόν, πολλοί άνθρωποι έμειναν με την αντιμετώπιση των συναισθημάτων που προέρχονται από αυτόν. Θέματα όπως το άγχος, το στρες, η θλίψη και η θεραπεία έφτασαν σε υψηλό όλων των εποχών φέτος, είπε ο Budaraju. Πολλά από τα φυσικά στοιχεία που συνδυάζονται με το να προχωρήσουμε από μια δύσκολη χρονιά τράβηξαν επίσης την προσοχή των ανθρώπων. “Πώς να μειώσετε την αρτηριακή πίεση”, “γιατί είμαι πάντα κουρασμένος” και “πόσες θερμίδες πρέπει να φάω” ήταν μεταξύ των όρων αναζήτησης που βρέθηκαν στην κορυφή των διαγραμμάτων υγείας στην αύξηση των αναζητήσεων στο Google τον τελευταίο χρόνο. Υπήρχαν επίσης πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον λόξυγγα, αλλά δεν υπάρχει καλή εξήγηση για αυτό.
- Βοηθώντας τους άλλους: Σε μια νίκη για την ανθρωπότητα, οι αναζητήσεις της Google φέτος περιέγραψαν επίσης έναν κόσμο που ενδιαφέρθηκε να βοηθήσει ο ένας τον άλλον. Μαζί με τις αναζητήσεις για το πώς να βοηθήσετε τη δική σας ψυχική υγεία υπήρχαν φράσεις όπως “πώς να βοηθήσετε έναν φίλο” και “πώς να βοηθήσετε κάποιον που έχει κρίση πανικού”. Η Ινδία υπέστη ένα ιδιαίτερα άσχημο ξέσπασμα της Covid-19 φέτος και σε άλλα μέρη του κόσμου, οι άνθρωποι ρωτούσαν την Google πώς θα μπορούσαν να βοηθήσουν. Ο Budaraju είπε ότι το σενάριο είναι ότι φέτος η ανθρωπότητα είχε “περισσότερη επίγνωση της ανάγκης να φροντίζει τον εαυτό της και τα αγαπημένα της πρόσωπα”.